Taip pat specialistai svarsto, ką gali reikšti atidarytos lėktuvo durys. Apie tai „Lietuvos ryto“ televizijai patvirtino „Klaipėdos avialinijų“ vadovas Viktoras Šišniauskas.
Ši informacija jau sklando ir tarp lakūnų. „Skaičiau, kad lėktuvo durys rastos atidarytos. Lėktuvui esant vandenyje to padaryti neįmanoma. Vienas pilotas dar lėktuvui leidžiantis turėjo išlipti iš lėktuvo. Greičiausiai vyrai išlipo, prisipūtė gelbėjimosi liemenes ir laukė pagalbos. Bet tokioje temperatūroje (pranešama, kad vandens temperatūra buvo 7 laipsniai), daugiausia žmogus gali ištverti 15-18 minučių“, – portalui lrytas.lt savo versiją dėstė „Air Lituanica“ skrydžių departamento direktorius, lakūnas Edmundas Janušas.
Situaciją apsunkinti galėjo tai, kad „An-2“ tipo lėktuvų važiuoklė yra išleista. „Tikriausiai sugedo variklis ir jie nutūpdė lėktuvą ant vandens, o važiuoklė privertė lėktuvą linkti į priekį“, – aiškino pilotas.
Antradienį patvirtinta, kad vandenyje lėktuvas pasviręs į priekį, jo uodega iškelta.
Jei lakūnai ir spėjo ištraukti iš lėktuvo plaustą, tai įvyko dar prieš leidimąsi.
E.Januška tikino, kad nelaimei tirti ištrauktas lėktuvas neturės jokios naudos, nes neturi registracijos priemonių, tokių kaip juodoji dėžė.
Dėl ekologinių sumetimų, anot lakūno, taip pat nėra prasmės traukti lėktuvo lauk. „Nemanau, kad jame buvo daug degalų – degalai brangūs, per daug užsipilti neapsimoka, – dėstė lakūnas. – Lėktuvą gali ištraukti dėl politinių priežasčių, kad pasirodytų, kokie yra geri.“
Anot lakūno, lėktuvas prieš nelaimę atliko du skrydžius. Vienas jų buvo iš Danijos, kur lietuviai jį įsigijo, į Švediją.
„Lėktuvas pagamintas 1981 metais. Tokia seniena neturi skraidyti per jūrą. Buvo kitų kelių, kaip pasiekti Lietuvą. Bet gal paskaičiavo pigiausią kelią? Kiti pilotai taip nesielgia. Per jūrą skristi vienu varikliu pavojinga. Niekada tokiu neskrisčiau. Galima buvo skristi keliu, kuriame mažiau vandens. Vyrai rizikavo“, – įsitikinęs E.Janušas.
Gali būti pavojinga žmonėms?
Patyręs lakūnas Jurgis Kairys antrino E.Janušui – tyrimui ištrauktas lėktuvas neturės didelės reikšmės.
„Iškelti lėktuvą bus sudėtinga. Narai neria apie 50 metrų, giliau – pavojinga. O dėl technikos, nežinau, ar Lietuvoje turime tokią, kuria būtų galima iškelti“, – sakė pilotas.
Svarbiausia, kad per lėktuvo iškėlimo operaciją nenukentėtų žmonės. „Manau, kad institucijos turėtų įvertinti, ar iškėlimas nekeltų grėsmės žmonių gyvybėms“, – aiškino J.Kairys. Anot pašnekovo, naudinga būtų lėktuvą iškelti, jei jo degalai dar neišsilieję, taip pat dėl to, kad jūra nebūtų užteršta ir nuolaužos vėliau neterštų paplūdimių.
Lėktuvas „An-2“ su dviem patyrusiais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu dingo šeštadienio popietę skrisdamas iš Švedijos į Lietuvą.