Ar tokių paprastų sprendimų iš R.Šimašiaus tikisi Vilnius?

Simboliška, kad Vilniaus meras R.Šimašius savo veiklą pradėjo nuo „Air Lituanica“ bankroto. Panašiai savo veiklą prieš septynerius metus pradėjo ir liberalų lyderis, tuometis susisiekimo ministras E.Masiulis, taip pat be ilgesnių apmąstymų, paprastai sugriaudamas nacionalines oro linijas „Flylal“. Akivaizdu, kad užsienio kompanijos, pagrindinio konkurento, „Air Baltic“ naudai.

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Kirkilas

May 22, 2015, 5:29 PM, atnaujinta Nov 27, 2017, 7:11 AM

Įdomu ir tai, kad liberalams artimi bankų ekspertai tuoj po pastarojo R.Šimašiaus politinio sprendimo paslaugiai siūlo parduoti „Air Lituanica“ skrydžių maršrutus, aišku, tai pačiai „Air Baltic“.

Niekas nesiginčija, kol kas „Air Lituanica“ veikla nebuvo pelninga, o nuostolinga. Tačiau Europoje ir kur kas didesnės oro skrydžių kompanijos sunkiai suduria galą su galu.

Bet argi tik pelningumas yra vienintelis kriterijus, kodėl šalims naudinga tokias kampanijas išlaikyti ar bent jau palaikyti? Akivaizdu, kad svarbu ir darbo vietos, pilotų kompetencijos išsaugojimas, ir skrydžių maršrutai, ir daugelis kitų dalykų.

Neseniai kalbėdamas apie užsienio investicijų reikalingumą, Vilniaus meras R.Šimašius pateikė keletą argumentų, ką reikėtų daryti ir kuo šalies sostinė yra ar gali būti patraukli. Tarp svarbiausių minėjo „Sodros“ lubų reikalingumą – nuolatinį liberalų ir Laisvosios rinkos instituto keliamą argumentą.

Tačiau dabar jau suprantu, kodėl net neužsiminė apie daug svarbesnį klausimą – sostinės susisiekimą su kitais Europos miestais, pirmiausia oro transportu.

Apie šią problemą užsienio investuotojai kalba nuolat ir seniai, dažnai tik todėl pasirenka Rygą arba Taliną. Jau tik todėl visiškai nesuprantama, kad mūsų liberalų paprasti veiksmai šioje srityje yra naudingi būtent latvių bendrovei. Ar miesto galvai svarbu investicijos į Vilnių, ar į kitus miestus?

Nenorėčiau tikėti, kad sprendimą dėl nacionalinio oro vežėjo panaikinimo liberalas R.Šimašius priėmė tik dėl mano minėtų samprotavimų, tačiau pirmieji Vilniaus galvos žingsniai, išskyrus intensyvios tebesitęsiančios viešųjų ryšių kampanijos, optimistiškai nenuteikia.

Einama lengviausiu, paprastu, mūsų dešiniesiems būdingu griovimo keliu, tai teisinant skolomis ir finansine padėtimi. Beje, gerai pamenu, kad dar prieš pirmininkavimą ES tuomečiam Vilniaus merui A.Zuokui pasiūlius steigti nacionalinio vežėjo bendrovę, kad kaip nors būtų sprendžiama mūsų sostinės susisiekimo su kitais Europos miestais problema, būtent dešinieji – liberalai ir konservatoriai – tam aršiausiai priešinosi.

Nors jokios alternatyvos net nesiūlė – tiesiog blogai, sakė jie, nes tai daro A.Zuokas.

Nesinori tikėti, kad ir toliau Vilniaus valdžia eis tokiu paprastu keliu – griaus, jei nežinos, kaip spręsti, perkels visus sprendimus į sostinės gyventojų kišenes ir užbaigs kadenciją, dūsaudami dėl „sunkaus“ buvusios valdžios palikimo.

Ar to tikėdamiesi vilniečiai išrinko sostinės vadovą?

Gediminas Kirkilas yra socialdemokratas, Seimo vicepirmininkas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.