„An-2“ iš jūros dugno trauks olandai. Kiek tai kainuos?

Į gelmes leisis robotai

Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Ieškoti „An-2“ buvo mestos šios pajėgos.<br>KAM nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

BNS ir lrytas.lt inf.

May 25, 2015, 1:56 PM, atnaujinta Nov 26, 2017, 6:41 PM

Pasak ministro, dėl lėktuvo iškėlimo galimybių įvertinimo valstybės įmonė „Oro navigacija“ planuoja susitarti su olandų inžinerine kompanija „Mammoet“.

„Ši kompanija atrinkta iš tų duomenų, kuriuos turėjome, kaip labiausiai patyrusi šiuose darbuose. Jos darbų sąraše – atominio povandeninio laivo „Kursk“ iškėlimas, kuris buvo nuskendęs apie 100 metrų gylyje, jos darbų sąraše yra „Costa Concordia“ gelbėjimo darbai, naikintuvo F-16, nuskendusio ir sudužusio į gabalus, iškėlimo darbai“, – žurnalistams Vyriausybėje sakė R.Sinkevičius.

Anot jo, jūroje turėtų dirbti penki kompanijos specialistai, kurie vykdys lėktuvo apžiūrą, vertins jo būklę, kiek jis įsmigęs į dumblą ir kitas technines aplinkybes, skenuos laivą. Antruoju etapu galėtų būti vykdomas pats iškėlimas. Vien pirmasis etapas gali kainuoti iki 25 tūkst. eurų. Šiuo metu, pasak ministro, vyksta derybos dėl sutarties, taip pat derinami paslaugų įkainiai.

Į gelmes leisis robotai

Bendrovės „Oro navigacija“ vadovas Algimantas Raščius sako, kad jūroje nuskendusį lėktuvą „An-2“ apžiūrėti ir pasirengti jį iškelti olandų ekspertai galėtų per dvi dienas, jei bus tam palankūs orai. Anot jo, sutartį su olandų įmone „Mammoet“ ketinama sudaryti antradienį, šiuo metu derinami teisiniai sutarties aspektai ir įkainiai.

„Komanda yra jau pasiruošusi, vieta bus apžiūrima robotais. Šansų lyg ir yra patekti į vidų, bet tam reikia atidaryti duris. Ar tai pasiseks, ar ne – dar neaišku, jie tai bandys patys padaryti“, – BNS sakė A.Raščius.

Anot jo, po sutarties pasirašymo dar apie tris dienas užtruks pasiruošimas operacijai – bus sulaukta įrangos, laivas nuplukdys specialistus iki nelaimės vietos Baltijos jūroje. Tuomet darbai, optimistiniais skaičiavimais, galėtų trukti apie dvi dienas.

„Tuomet, optimistiškai žiūrint, koks bus oras, jie sakė, kad per dvi dienas gali (atlikti darbus)“, – patvirtino „Oro navigacijos“ generalinis direktorius.

Šiuo metu dar nėra apsispręsta dėl lėktuvo iškėlimo – tai paaiškės po lėktuvo apžiūros. Jau sutarta, kad ji bus vykdoma pasitelkiant robotus, žmonės į vandenį neners, nes tai esą būtų per brangu.

Jis užsiminė, kad „kaina gali būti truputį didesnė“ nei susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus žurnalistams minėti 20-25 tūkst. eurų.

„Dabar jau yra sprendimas, kad karinės jūrų pajėgos duos laivą, yra jau 3 tonų kėlikas. Robotai ir žmonės bus jų. Jei jie būtų vežę savo, būtų kainos pakeitimai – jie patys ir pasiūlė, kad mums bus daug pigiau, jei naudosime savo laivus. Jei reikėtų iš Danės atplukdyti laivą, kaina išaugtų ir iki pusės milijono“, – sakė A.Raščius.

Svarbiausia – ištraukti kūnus

Ministras pabrėžė, kad pagrindinis tikslas yra atgauti pilotų palaikus, „jei jie ten yra“. Pasak R.Sinkevičiaus, tam patį lėktuvą esą gali užtekti tik pakelti „iki tam tikro lygio“, paskui grąžinti į dugną, kur jis netrukdys laivybai.

„Manau, kad vienas svarbiausių akcentų, kuris dabar daromas – jei ten yra žmonių kūnai, kaip galima anksčiau juos iškelti ir atiduoti pagarbiai, ten, kur jie turi būti. O visa ta technika – savininkas pareiškė, kad jam lėktuvas nėra vertybė. Ir iš tikro jis virs metalo laužu, jei jį ir iškelsi“, – pripažino R.Sinkevičius.

Ministras neatmetė, kad apie lėktuvo avarijos priežastis gali būti sprendžiama ir iš jau surinktos filmuotos medžiagos. Vis dėlto, jei bus nustatyta, kad avarijai ištirti reikia lėktuvo iškėlimo, išlaidas regreso tvarka gali būti reikalaujama atlyginti lėktuvo savininkų – „Klaipėdos avialinijų“.

„Aš manau, kad savininkas turbūt žino, kad tai – jo daiktas, kad gali būti regreso tvarka pareikštas ieškinys. Finansavimas yra iš valstybės rezervo, darbus vykdo „Oro navigacija“ – ji pirmiausia apmokės savo pinigais, paskui kreipsis į Vyriausybė jai kompensuoti. Bet Vyriausybė gali kreiptis į privatų savininką, sakydama – štai mes iškėlėme jūsų daiktą, tai buvo reikalinga, kad būtų nustatytos avarijos priežastys, kad jos nesikartotų, būkite geras“, – dėstė R.Sinkevičius.

Jo paties nuomone, lėktuvo vertė šiuo metu yra „kelis kartus mažesnė“ nei iškėlimo darbai, kuriuos galima vykdyti tik su specialia povandenine įranga.

„Tai yra ne tos vertės ir ne tos karinės ar technologinės paslapties objektas, kad į jį vertėtų tokius pinigus dėti. Svarbiausia man ir kaip žmogui, ir kaip piliečiui, iškelti, jei ten yra palaikai ir garbingai atiduoti palaidoti“, – pridūrė jis.

Ministras taip pat patvirtino, kad Baltijos jūroje nuskendęs orlaivis nebuvo draustas.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs orlaivis „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Antradienį lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne. Ketvirtadienį nustatyta, kad orlaivyje yra vieno piloto kūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.