An-2 tyrimas: A. Mačiulio kraujyje rasta 0,77 prom. alkoholio

0,77 prom. alkoholio priskiriama prie lengvo girtumo.

Adolfas Mačiulis lemtingo skrydžio metu buvo neblaivus.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Adolfas Mačiulis lemtingo skrydžio metu buvo neblaivus.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Dingusiu be žinios laikomas antras pilotas Alvydas Selmistraitis, jo kūnas nerastas.
Dingusiu be žinios laikomas antras pilotas Alvydas Selmistraitis, jo kūnas nerastas.
Seimas balsavo dėl lėktuvo An-2 nelaimę tyrusio komiteto išvadų .<br>H.Ranterio nuotr.
Seimas balsavo dėl lėktuvo An-2 nelaimę tyrusio komiteto išvadų .<br>H.Ranterio nuotr.
Seimas balsavo dėl lėktuvo An-2 nelaimę tyrusio komiteto išvadų .<br>KAM nuotr.
Seimas balsavo dėl lėktuvo An-2 nelaimę tyrusio komiteto išvadų .<br>KAM nuotr.
Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas A.Paulauskas.<br>T.Bauro nuotr.
Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas A.Paulauskas.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lina Bartkutė, BNS

Jun 25, 2015, 2:22 PM, atnaujinta Oct 29, 2017, 11:04 AM

Pasak prokuroro, ši teismo medicinos ekspertų išvada yra pirminė, ji dar bus tikslinama, bus atliekami papildomi tyrimai.

0,77 prom. alkoholio priskiriama prie lengvo girtumo.

Anksčiau buvo nustatyta, kad šį pilotą mirtis ištiko dėl paskendimo. Ant piloto kūno rasta nežymių odos nubrozdinimų, tačiau, pasak ekspertų, tai nebuvo vyro mirties priežastis. Klaipėdos prokurorai ikiteisminį tyrimą atlieka dėl galimų darbų saugos reikalavimų pažeidimų ir dėl be žinios dingusio asmens.

Dingusiu be žinios laikomas antras pilotas Alvydas Selmistraitis, jo kūnas nerastas. Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvas An-2 su patyrusiais lietuviais pilotais A.Mačiuliu ir A.Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje.

Buvo pakankamai pajėgų

Mėnuo – tiek laiko truko Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) tyrimai dėl lėktuvo An-2 katastrofos. Praėjusią savaitę komitetas parengė išvadas, dėl kurių ketvirtadienį pasisakė ir Seimo nariai. Jie pritarė komiteto pateiktoms išvadoms.

Seimo sudaryta komisija užbaigė tyrimą dėl į Baltiją jūrą panirusio lietuvių orlaivio An-2 paieškos ir gelbėjimo operacijos ir pateikė savo išvadas. Ketvirtadienį 43 Seimo nariai balsavo už išvadų palaikymą, 2 – prieš, o 8 parlamentarai – susilaikė.

NSGK pirmininkas Artūras Paulauskas Seimui pristatė tyrimo išvadas. Jis parodė lėktuvo nukritusio į Baltijos jūrą modelį ir pateikė jo techninius duomenis. Taip pat buvo pristatomi visi pajėgumai, kurie buvo pasitelkti ieškant pilotų ir jų kūnų – tai penki orlaiviai ir laivai.

„Buvo pakankamai pajėgų išgelbėti pilotus, jei jie būtų pasinaudoję gelbėjimosi įranga, pavyzdžiui plaustais“, – teigė A.Paulauskas.

Pasak pirmininko, lėktuvas nebuvo tinkamas, kad gautų periodinį žemėlapį skraidyti, todėl atitinkamas civilinės aviacijos administracijos pareigūnas išdavė tik specialių leidimą, nurodydamas, kad negali skristi virš tankiai apgyvendintų teritorijų, vežti keleivių ar daiktų.

Negrįžus lėktuvui į Lietuvą, Palangos skrydžio valdymo centras 17 val. 50 min. kreipėsi į aeronautikos centrą paskelbdamas aliarmą. Buvo svarstomos trys negrįžimo priežastys: kad nusileido kitur, patyrė nelaimę sausumoje ar nelaimę jūroje.

Norėčiau akcentuoti kad orlaivis An-2 buvos skraidinamas nuo Danijos iki Klaipėdos, tačiau Geteborge sustojo dėl patikrinimo.

Daug trūkumų

Komitetas nustatė, kad ne tik gelbėjimo ir paieškos sistema turi trūkumu. Bet ir pastebima nemažai trūkumų aviacijos srityje. Buvo pateiktos rekomendacijos.

„Būtina stiprinti paieškos ir gelbėjimo pajėgumus“, – sakė A.Paulauskas.

Tyrimo metu nustatyta, kad paieškos ir gelbėjimo institucijų veikla nepakankamai koordinuota, todėl siūloma tai perduoti „į vienas rankas“.

Juose siūloma griežtinti skrydžių saugos taisykles, aiškiau apibrėžti reagavimo į galimas nelaimes laiką, reglamentuoti komunikavimo su artimaisiais klausimus. Taip pat komitetas siūlo privalomai drausti orlaivius.

Pasieniečiai užfiksavo du objektus

Seimo narių paprašius patvirtinti ar paneigti, kad pasieniečių termovizorinės kameros buvo užfiksavusios ne žmogaus kūną. A.Paulauskas to negalėjo patvirtinti.

Komiteto pirmininkas patikino, kad pasieniečių termovizorinė vaizdo įranga Baltijos jūroje užfiksavo ne vieną, o du objektus.

„Kadangi patyrusių specialistų termovizorinis centras neturi, buvo nuspręsti pratęsti operaciją ryte. Ryte 6 val. toje vietoje jokių objektų nebuvo aptikta“, – atsakė skaitydamas išvadą A.Paulauskas.

Modernizuos stebėjimo sistemas

A.Paulausko teigimu, nutarta, iki 2017 metų modernizuoti mūsų stebėjimo sistemas. Tačiau Vyriausybė dar turėtų paspartinti jų įsigijimą.

Seimas gegužės pabaigoje NSGK suteikė laikinosios komisijos įgaliojimus tirti lėktuvo avarijos, paieškos ir gelbėjimo operacijos aplinkybes, o darbą įpareigojo baigti iki birželio 30 dienos, bet komiteto nariai tyrimą baigė greičiau.

Vyriausybės išvados

Lėktuvo paieškos operaciją savo ruožtu nagrinėjusi Vyriausybės komisija padarė išvadą, kad lėktuvo An-2 paieškos ir gelbėjimo operacija iš esmės vykdyta pagal galiojančias normas ir reikalavimus.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvas An-2 su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę.

Po trijų parų lėktuvas buvo rastas Baltijos jūros dugne. Pakėlus orlaivį aptiktas vieno piloto A.Mačiulio kūnas. A.Selmistraitis paskelbtas dingusiu be žinios.

Dukra: „Norime tiesiog ramiai gedėti“

Portalui lrytas.lt susisiekus su A.Mačiulio dukra Brigita, ji teigė, kad visa diena jai yra užimta, nes moteris yra darbe, todėl dar negalėjo susipažinti Seimo sudarytos komisijos išvadomis dėl lėktuvo An-2 paieškos ir gelbėjimo operacijos.

Brigita Mačiulytė įvertino Vyriausybės pateiktas išvadas, kad iš esmės viskas buvo atlikta pagal galiojančius reikalavimus.

„Reikalavimai galbūt ir buvo išpildyti, tačiau tai nereiškia, kad viskas buvo padaryta žingsneliu priekyje tų reikalavimų“, – teigė piloto dukra.

B.Mačiulytė pasipasakojo, kad nuolat bendrauja su dingusio be žinios A.Selmistraičio artimaisiais, tačiau kol kas jokių žinių apie jo kūną nėra.

Pasiteiravus, ar kilo minčių kreiptis į teismą, B.Mačiulytė patikino, kad „kol kas nieko, jie nori tiesiog ramiai išgedėti“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.