Po šių rajonų 2015 metų Lietuvos mažųjų savivaldybių reitinge rikiuojasi Druskininkai (68 balai), Širvintų rajonas (66), Palangos miestas (64).
Tarp šešių didžiųjų Lietuvos miestų geriausiai pasirodė Vilnius (72,8) ir Klaipėda (68,1). Po jų eina Šiauliai (48,6), Panevėžys (43,3). Kaunas čia užėmė priešpaskutinę, penktąją, vietą (38,6), iš didžiųjų šalies miestų pralenkdamas tik Alytų (36,9).
ELTA primena, jog Lietuvos savivaldybių indekse Kauno rajono savivaldybė keturis kartus buvo pirma ir tik 2012 metais užėmė antrą vietą.
„Džiaugiuosi, kad mūsų krašto žmonių darbus pastebi tarptautinį pripažinimą pelnę ekspertai. Jų tyrimai padeda atidžiau pažvelgti į savivaldybės veiklą ir ją tobulinti“, – tvirtino Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.
Ekspertai pastebėjo, kad Kauno rajono savivaldybėje yra palyginti maža biurokratinė našta: tūkstančiui gyventojų čia tenka 7,9 darbuotojo, kai Lietuvos vidurkis – dvigubai didesnis. Pažymėtina, jog vertinimo rezultatą nulėmė ir geri savivaldybės rodikliai sveikatos, socialinių bei komunalinių paslaugų srityse. Instituto atliktame tyrime pabrėžiama, kad Kauno rajono savivaldybė sugebėjo efektyviau išnaudoti turimus resursus, taip pat didelio miesto kaimynystę: privilioti užsienio investicijų, skatinti vietos verslą. Pagal išduodamų statybų leidimų skaičius Kauno rajonas lenktyniauja su Vilniumi – tai viena iš keturių Lietuvos savivaldybių, kuriose gyventojų skaičius didėja.
Pasak rajono mero patarėjo Edmundo Mališausko, geresnę gyvenimo kokybę jaučia ir gyventojai, rajone – mažiau skurstančiųjų. Socialines pašalpas pernai gavo 2,8 proc. asmenų, tai – dvigubai mažiau už šalies vidurkį. Nedarbas Kauno rajone 2014 metais siekė 7,7 proc., o 2015 -aisiais – tik 6,4 proc.
Lietuvos savivaldybių indeksas sudaromas pagal gyventojams ir verslui svarbiausias sritis, atskleidžiančias, kiek savivaldybėse yra ekonominės laisvės ir kaip efektyviai jos valdomos. Indekse teigiamai vertinama savivaldybė, kuri taupo mokesčių mokėtojų pinigus, skaidriai naudoja biudžeto lėšas, savo veikla neriboja vartotojų pasirinkimo, skatina konkurenciją tarp paslaugas teikiančių įmonių.