Išbandėme „Uber“ Vilniuje: kelionės pabaigoje laukė staigmena

Ketvirtadienį Vilniuje pavėžėjimo paslaugą pradėjo teikti „Uber“, todėl nusprendžiau ją išbandyti viena pirmųjų. Buvau girdėjusi daug įvairių, dažniausiai teigiamų atsiliepimų, tačiau norėjosi viską išbandyti savo kailiu – turiu pripažinti, kad ši kelionė mane nustebino.

Per specialią programėlę užsakyta pavėžėjimo paslauga buvo greita ir labai patogi.<br>R. Levickaitės nuotr.
Per specialią programėlę užsakyta pavėžėjimo paslauga buvo greita ir labai patogi.<br>R. Levickaitės nuotr.
Per specialią programėlę užsakyta pavėžėjimo paslauga buvo greita ir labai patogi.<br>R. Levickaitės nuotr.
Per specialią programėlę užsakyta pavėžėjimo paslauga buvo greita ir labai patogi.<br>R. Levickaitės nuotr.
Per specialią programėlę užsakyta pavėžėjimo paslauga buvo greita ir labai patogi.<br>R. Levickaitės nuotr.
Per specialią programėlę užsakyta pavėžėjimo paslauga buvo greita ir labai patogi.<br>R. Levickaitės nuotr.
Per specialią programėlę užsakyta pavėžėjimo paslauga buvo greita ir labai patogi.<br>R. Levickaitės nuotr.
Per specialią programėlę užsakyta pavėžėjimo paslauga buvo greita ir labai patogi.<br>R. Levickaitės nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Rūta Levickaitė

Nov 19, 2015, 11:33 AM, atnaujinta Oct 3, 2017, 9:04 PM

Pirmiausia, ką padariau, atsisiunčiau specialią mobiliąją programėlę – užsiregistruoti užtruko iki kelių minučių. Įvedusi kreditinės kortelės duomenis iškart gavau patvirtinimą, kad galiu išsikviesti automobilį. Iš pradžių pasirinkau, kad iš Gedimino pr. važiuosiu į Užupį, tačiau gavau pranešimą, jog visi automobiliai užimti. Tada nusprendžiau pabandyti nuvykti į Naujamiestį. Po penkių minučių manęs jau laukė naujas automobilis.

Vairuotojas buvo labai draugiškas ir iškart prisipažino, kad šiandien jau turėjo vieną keleivį, o aš esu antroji. Paklaustas, kodėl nusprendė teikti pavėžėjimo paslaugą, iš karto atsakė, kad tikisi iš oro uosto pavėžėti užsieniečių, su jais pabendrauti, kad vėliau galėtų pas juos vykti į svečius. Jaunas vyras taip pat atskleidė, kad pavėžėti žmones gali darbo metu, nes dirba mobilų darbą.

Jo teigimu, užsiregistruoti „Uber“ sistemoje šiek tiek užtruko, nes teko atvykti į kelis kompanijos organizuojamus seminarus, kad darbuotojai galėtų susipažinti tiek su vairuotoju, tiek apžiūrėti jo transporto priemonę, kad ji būtų tinkama vežti keleivius.

Taip pat norint teikti pavėžėjimo paslaugą teko atsiųsti kelis dokumentus, kad neturi teistumo, nesi baustas už Kelių eismo pažeidimus, žodžiu, kaip ir patvirtinti, kad esi patikimas vairuotojas. Norint dalyvauti „Uber“ sistemoje ir teikti pavėžėjimo paslaugą galima tik turint ne senesnį nei 10 metų automobilį, kuris turi ketverias duris, yra švarus ir techniškai tvarkingas.

Vairuotojai, dalyvaujantys sistemoje, mato tik keleivių paėmimo vietas, tačiau nepatvirtinę užsakymo negali matyti, kur jie važiuos. Tokiu būdu užtikrinama, kad vairuotojas, priėmęs užsakymą, jo neatsisakys. Įdomi ir kita detalė – vairuotojas, įvykdęs užsakymą, nebemato užsakovo numerio.

Mane vežęs vairuotojas prisiminė girdėjęs istoriją, kad, rodos, Prancūzijoje buvęs atvejis, kai vienas „Uber“ vairuotojas vėliau pavežtai klientei skambino ir norėjo pakviesti gerti kavos. Norint nuo to apsisaugoti imtasi papildomų saugumo priemonių.

Su „Uber“ vairuotoju nuvažiavau 6,26 km atstumą, už jį turėjau sumokėti 11 eurų (taikomas 1,5 euro minimalus važiavimo mokestis). Kadangi užsiregistruodama nurodžiau savo kreditinės kortelės duomenis, kelionės pabaigoje, atvykus į tikslą, elektroniniu paštu automatiškai išsiunčiama kelionės ataskaita, kurioje pateikiama detali paslaugos kaina, informacija apie vairuotoją ir tikslus kelionės maršrutas.

Važiuodama įprastu taksi už tokį atstumą vidutiniškai mokėdavau 7–8 eurus. Tačiau kelionės pabaigoje manęs laukė netikėtumas – pasirodo, „Uber“, norėdamas užkariauti daugiau klientų, taiko malonią staigmeną – už pirmas penkias keliones ir užsakytas iki šio savaitgalio nereikia mokėti nė cento. Kiekvienos kelionės kaina iki 20 eurų, o bendra visų kelionių vertė siekia iki 100 eurų. Akcija galioja nuo lapkričio 19 d. 10 val. ryto iki 22 d. 23.59 val. Visas vairuotojų patirtas išlaidas kompensuos kompanija.

Nors mokėti nieko nereikėjo, klausimų paliko paskaičiuota 11 eurų suma. „Uber“ tinklapyje skelbiama, kad įsėdimo mokestis siekia 0,8 euro, plius už kilometrą skaičiuojamas 0,4 euro tarifas. Visa tai sudėjus suma vis tiek nesiektų 11 eurų.

„Uber“ atstovų teigimu, ketvirtadienio rytą, paleidus sistemą, iš tiesų pasitaikė techninių klaidų, kai nuvažiuotas atstumas apmokestintas didesniu, nei turėtų būti, tarifu. Vos pastebėjus neatitikimus, jie ištaisyti. Kadangi pirmosios kelionės klientams nieko nekainuoja, žala niekam nepadaryta, tačiau įprasta „Uber“ praktika yra tokia, kad jeigu klientas sumokėtų didesnę sumą, nei turėtų, jam permoka būtų grąžinama.

Mane vežusio vairuotojo teigimu, kompanija už suteiktas paslaugas vairuotojams pinigus perveda internetu kas savaitę. Pavėžėjimo paslaugą teikiantys vairuotojai gauna 75 proc. nuo užsakymo sumos, 25 proc. tenka „Uber“.

„Nemanau, kad iš to galima labai uždirbti, bet tai smagu, galima susipažinti su žmonėmis“, – paklaustas, ar tikisi gauti daug pinigų teikdamas pavėžėjimo paslaugą, sakė mane vežęs vairuotojas.

Neoficialiais duomenimis, šiuo metu Vilniuje „Uber“ sistemoje yra užsiregistravę apie 40 vairuotojų. Tačiau kaip sako kompanijos atstovai, sistemoje esančių automobilių skaičius nuolat kinta ir sparčiai auga.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.