Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius

Nuo Naujųjų NATO oro policiją atliekantys Lietuvoje dislokuoti Ispanijos karo pilotai perėmė ir palydėjo du Rusijos karo orlaivius, priartėjusius prie mūsų šalies oro erdvės. Tai pirmas ispanų rimtas reagavimas šioje misijoje į pasirodžiusius neatpažintus orlaivius prie NATO oro erdvės.

Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Ispanijos naikintuvai prie Lietuvos perėmė du rusų orlaivius.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Lrytas.lt

Jan 22, 2016, 7:31 AM, atnaujinta Jun 10, 2017, 12:39 PM

Kaip pranešė Ispanijos karinės oro pajėgos, incidentas įvyko antradienį. Užfiksavus artėjantį neatpažintą orlaivį, greta mūsų oro erdvės skridusį su išjungtais atsakikliais, be skrydžio plano ir nebendravusį su skrydžių valdymo kontrolieriais, iš NATO jungtinio oro operacijų centro Ydeme (Vokietija) buvo gautas nurodymas į orą pakelti naikintuvus ir identifikuoti neatpažintą objektą.

Iš Aviacijos bazės Zokniuose greta Šiaulių, kur dislokuoti NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse atliekantys ispanai, į orą pakilo du Ispanijos KOP naikintuvai „Eurofighter Typhoon“.

Netrukus prie mūsų sienų jie identifikavo Rusijos radioelektroninės žvalgybos karo orlaivį Il-20.

Po kiek laiko naikintuvų pilotai gavo nurodymą identifikuoti dar vieną neatpažintą orlaivį. Paaiškėjo,kad tai irgi Rusijos kariškių lėktuvas. Šį kartą tai buvo Tu-134.

Po 1 val. 44 min. Ispanijos naikintuvai saugiai grįžo į Šiaulius.

NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse šiuo metu atlieka prie Šiaulių dislokuoti Ispanijos kariškiai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“ ir Emario bazėje (Estija) dislokuoti Belgijos kariškiai su naikintuvais F-16.

Tai jau trečias kartas, kai ispanai dalyvauja Baltijos šalių oro policijos misijoje. Jie pakeitė Vengrijos karius, nuo rugsėjo budėjusius Lietuvoje su keturiais naikintuvais JAS-39 „Gripen“.

NATO oro policijos misija Baltijos šalyse pradėta vykdyti nuo 2004 metų kovo mėnesio, kai Lietuva, Latvija ir Estija tapo NATO narėmis.

Apie Il-20 ir Tu-134

Tu-134 (pagal NATO klasifikaciją – „Crusty“) yra keleivinis rusų kariškių orlaivis, skirtas gabenti kariams, sužeistųjų evakavimui. Trijų arba keturių žmonių įgulos valdomas orlaivis gali pasiekti 900 km/val greitį ir nenusileisdamas nuskristi iki 1 tūkst. 900 km.

Rusijos kariuomenės žvalgybinis orlaivis Il-20 (pagal NATO klasifikaciją – „Coot-A“), kurį trečiadienį lydėjo NATO naikintuvai, sovietiniais laikais buvo viena griežčiausiai saugomų karinių paslapčių. Nors šis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1968 m., Vakarų žvalgybos jį identifikuoti sugebėjo tik po dešimtmečio – 1978 m.

Žinant orlaivio istoriją, neturėtų stebinti tai, jog sovietai net 10 metų sugebėjo išsaugoti orlaivio paslaptį ir visą tą laiką nesukeldami įtarimų galėjo šnipinėti priešininkus.

Žvalgybinis Il-20 sukurtas keleivinio modelio Il-18 pagrindu. Pastarųjų orlaivių Sovietų Sąjunga turėjo net kelis šimtus, tai buvo vienas populiaresnių modelių, skraidančių vidiniais šalies reisais. Kadangi žvalgybinis orlaivis niekuo labai nesiskyrė nuo keleivinių lėktuvų, sovietai jį irgi pažymėjo Il-18 kodu ir nesukeldami įtarimų naudojo daugybę metų.

Il-20 buvo pirmasis tokio tipo sovietų lėktuvas. Pagal savo specifiką žvalgybinis orlaivis Il-20 yra skirtas atlikti žvalgybines užduotis skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis turi įvairių elektroniniais prietaisų, išdėstytų išilgai korpuso ir skirtų radijo signalams perimti, žvalgybai, fotografuoti.

Prireikus lėktuvą nesunku perdaryti ir naudoti ne tik žvalgybai, bet ir kaip skraidantį retransliatorių ar skraidančią vadavietę.

Bėgant metams ir tobulėjant technikai bei įrangai, buvo tobulinamas ir Il-20. Šiandien žinomos bent aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Antra vertus, po Sovietų Sąjungos žlugimo dalis šių lėktuvų buvo paversta transportiniais orlaiviais.

2012 m. duomenimis, Rusija pagal tiesioginę paskirtį vis dar naudojo 20 modernizuotų Il-20M.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.