Po elektros šoko vaikui troleibusai virto pabaisomis

Vilniaus gatvėmis rieda per šimtą senų, daugiau kaip 15 metų skaičiuojančių troleibusų. Viename jų, anaiptol ne seniausiame, antradienį elektros smūgį patyrė 7 metų berniukas.

Dalis senų troleibusų buvo išvežta į Ukrainą.<br>R.Danivevičiaus nuotr.
Dalis senų troleibusų buvo išvežta į Ukrainą.<br>R.Danivevičiaus nuotr.
Dalis senų troleibusų buvo išvežta į Ukrainą.<br>R.Danivevičiaus nuotr.
Dalis senų troleibusų buvo išvežta į Ukrainą.<br>R.Danivevičiaus nuotr.
Elektra vaiką nutrenkė 3-iojo maršruto troleibuse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Elektra vaiką nutrenkė 3-iojo maršruto troleibuse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 28, 2016, 4:50 PM, atnaujinta Jun 9, 2017, 11:15 PM

Vaikas buvo nuvežtas į ligoninę patyręs nervinį šoką, jam apdegė ranka. Berniukas ketvirtadienį jau buvo namuose, pasveiko. Bėda nevirto skaudžia nelaime, bet dar kartą atvėrė apverktiną Vilniaus viešojo transporto būklę: jis nesaugus. 2012 m. pradėtą reformą, kurios metu ketinta atsisakyti ūsuotų senienų, dabar apėmusi nežinia.

Vilnietė Vilma su 7 metų sūnumi įlipo į 3-iojo maršruto troleibusą. Pradėjus važiuoti vaikas, stengdamasis išlaikyti pusiausvyrą, stvėrė už virš durų esančio turėklo.

Pabaisos su ūsais

„Vaikas labai išsigando, pradėjo verkti. Jam labai skaudėjo ranką, ji buvo aptirpusi. Mes atšokome ir nusprendėme nebelipti į viešąjį transportą, namo grįžome pėsčiomis“, – kalbėjo mama Vilma.

Vilnietė savo sūnų laikė už rankos ir pati pajautė sukrėtimą: „Elektra perėjo per visą kūną. Grįžusi namo paskambinau gydytojui ir nuvykome į ligoninę.“

Gydytojai antradienį vaikui davė vaistų nuo skausmo ir raminamųjų, todėl berniukas trečiadienį jau jautėsi linksmas ir žvalus. Motina tikisi, kad vaiko sveikatai ši nelaimė neatsilieps.

Ketvirtadienį berniukas jautėsi gerai, tik į troleibusus bijojo pažiūrėti.

„Aš suprantu, kad tai įvyko netyčia, dėl techninio gedimo, bet sūnus griežtai atsisakė važinėti troleibusais, jam labai baisu“, – sakė berniuko mama.

Dėl drėgmės sumažėjo varža

Taigi, važiuojančios dėžės su laidais prijungtais ūsais mažajam vilniečiui tapo pabaisomis. Vaikas net žiūrėti į troleibusus kol kas nenori.

„Vilniaus viešojo transporto“ technikos direktoriaus pavaduotojas Jurijus Komarovas apgailestavo dėl šio įvykio ir paaiškino, kad taip galėjo atsitikti dėl sumažėjusios troleibuso elektrinės varžos.

„Berniukas prisilietė ir gavo nedidelę iškrovą. Kai tirpsta sniegas ir yra palaistyta druskos tirpalu, kuris laidus elektrai, mišinio papuola ant izoliatoriaus paviršiaus ir nedidelių srovių atsiranda tarp kėbulo ir žemės. Žmogus tampa kaip laidininkas“, – aiškino J.Komarovas.

Transporto specialistas paaiškino, kad į naujus troleibusus jau gamykloje įdiegiami prietaisai, rodantys varžos sumažėjimą, o senų modelių transporto priemonėse tokie prietaisai montuojami troleibusų parke.

Bet antradienį tas prietaisas irgi sugedo. Ir taip jau ne pirmą kartą, taip nuolat atsitinka dėl beviltiškai pasenusio sostinės troleibusų parko.

Paseno kontaktinis tinklas

Troleibusui, kuriame susižalojo berniukas, 2004 metais buvo atliktas kapitalinis remontas. Vis dėlto gatvėmis rieda dešimtys troleibusų, remontuotų gerokai seniau. Ką tada kalbėti apie jų saugumą?

Vilniaus gatvėmis važinėja apie 300 troleibusų – visi jie pradardėję mažiausiai 10 metų. Apie 220 troleibusų – 15-a ir daugiau metų.

Svarbiausia, kad troleibusų kontaktiniams tinklams jau 30 metų, jie iš esmės nė karto nebuvo atnaujinti, tik aptvarkyti.

Didelė ir senų troleibusų naudojimo savikaina: tam, kad kriošenos keturiais ratais galėtų riedėti, joms prižiūrėti reikia apie 200 mechanikų.

2012 metais Vilniaus miesto viešojo transporto pertvarką pradėjęs tuometis sostinės meras Artūras Zuokas buvo pasirengęs gana greitai atsikratyti troleibusų ir keisti juos šiuolaikiškesnėmis transporto priemonėms.

2014 metais 15 senų troleibusų buvo parduota aukciono būdu. Keletas senienų iškeliavo į Ukrainą, kur buvo pagaminti.

„Mes ketinome vietoj troleibusų įsigyti šiuolaikiškų degalais varomų autobusų ir elektrinių autobusų. Pastarieji – irgi troleibusai, varomi elektra, tik be ūsų. Miestas ES lėšomis įsigijo per 40 naujų autobusų, buvo atlikti visi parengiamieji darbai įsigyti dar 100 autobusų, tarp jų ir ilgųjų autobusų.

Deja, dabar konkursai sustabdyti. Blogiausia, kad jau baigiasi ES finansavimo periodas – jeigu Vilnius iki 2020 metų neatnaujins viešojo transporto parko, ES lėšų nebus galima gauti. Vilniečiai ir toliau kentės spūstyse, važinės senais nesaugiais troleibusais, kurių tikrai nedera naudoti“, – perspėjo A.Zuokas.

Važinės dar ilgai

Šiuo metu Vilniaus viešojo transporto įmonei laikinai vadovaujantis Rimantas Markauskas nemano, kad troleibusų parko padėtis tragiška.

„Padėtis sudėtinga, bet ne tokia jau bloga. 45 troleibusus „Soliaris“ įsigijome 2007 metais. Visiems senesniems „Škoda“ markės troleibusams buvo atliktas kapitalinis remontas.

Dėl naujų troleibusų įsigijimo bus sprendžiama artimiausiu metu. Per 5 metus reikėtų atnaujinti apie 150 troleibusų. Troleibusai turėtų važinėti iki 2025–2030 metų. Artimiausiu metu svarstysime galimybes įsigyti ar nuomoti naujus autobusus, troleibusus.

Europos miestuose troleibusai eksploatuojami iki 18–20 metų. Taigi pirkti naudotus ir keisti neplanuojama. Šiuo metu į miestą kasdien išvažiuoja 188 troleibusai“, – sakė R.Markauskas. 

Nukentėjusio berniuko mama Vilma sakė priekaištų viešojo transporto sistemai neturinti – tai atsitiko netyčia.

„Suprantu, kad Vilniui trūksta pinigų, nėra už ką pirkti naujų troleibusų. Vis dėlto pasigendu perspėjimų, informacijos, ką tokiu atveju daryti. Kai vaiką trenkė elektra, labai sutrikau, nežinojau, ko griebtis“, – kalbėjo Vilma.

Sugadino Šimtadienį

Skausmą ir išgąstį troleibusuose vilniečiai patyrė ne kartą.

2003 metų pavasarį aštuoniolikmetis Arvydas buvo sužalotas, kai lipo į troleibusą. Jį trenkė elektra.

Nelaimė įvyko Trakų stotelėje, esančioje Pylimo gatvėje. Koją ant 7-ojo troleibuso laiptelio užkėlęs jaunuolis elektros smūgio buvo parblokštas ant žemės. Krisdamas vaikinas pradėjo šaukti iš skausmo. Jam atsikelti padėjo praeiviai.

Abiturientas Arvydas važiavo iš S.Daukanto mokyklos į namus Žvėryne. Elektros smūgį vaikinas gavo į kojas. Jam ėmė svaigti galva ir drebėti kojų raumenys, o kūną nusmelkė skausmas.

Jaunuolis sėdo į kitą troleibusą ir, savo jėgomis pasiekęs namus, išsikvietė greitąją pagalbą. Medikai nukentėjusįjį nuvežė į Vilniaus universitetinės ligoninės Kardiologijos skyriaus reanimaciją.

Vaikinas gailėjosi, kad dėl patirtos traumos negalėjo dalyvauti mokykloje surengtoje Šimtadienio šventėje.

2004 metų sausį į 7-ąjį troleibusą Žvėryno stotelėje lipanti studentė patyrė elektros smūgį. Mergina išsilaikė ant kojų, tačiau jai aptemo akyse, tirpo kojos.

Už poros stotelių į tą patį troleibusą lipanti kita mergina elektros srovės buvo parblokšta ant žemės.

Mergina irgi buvo nugabenta į ligoninę, jai suteikta skubi pagalba.

Transporto specialistai atkreipia dėmesį, kad dėl šlapdribos bei kelininkų gatvėse beriamos druskos grėsmė patirti elektros smūgį keleiviams gerokai padidėja.

Patirti elektros smūgį keleiviai rizikuoja važiuodami seno modelio troleibusais, kurių laiptai metaliniai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.