Vaikščioti išknaisiota Kauno Laisvės alėja – didelis iššūkis

Vaikščiodami išknaisiotos Laisvės alėjos purvynu kauniečiai ir džiaugiasi, ir pyksta: nors supranta, kad nepatogumai laikini, jau pradėjo nekantrauti ir klausia, kada pagaliau bus paklotas šaligatvis ir koks jis bus? Atsakymas – stulbinamas.

Režisierius G.Padegimas stebėjosi, kodėl taip ilgai nepaklojamas šaligatvis Laisvės alėjoje – žvyru jis ir kiti praeiviai klampoja jau metus nuo remonto pradžios.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Režisierius G.Padegimas stebėjosi, kodėl taip ilgai nepaklojamas šaligatvis Laisvės alėjoje – žvyru jis ir kiti praeiviai klampoja jau metus nuo remonto pradžios.<br>G.Bitvinsko nuotr.
R.Martinavičiūtė su vilkšuniu Pupiu kasdien smalsauja, kaip vyksta Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbai. Po vaikštynių tenka plauti šuns letenas.<br>M.Patašiaus nuotr.
R.Martinavičiūtė su vilkšuniu Pupiu kasdien smalsauja, kaip vyksta Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbai. Po vaikštynių tenka plauti šuns letenas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Rekonstruojant Kauno autobusų stotį kauniečiai patiria laikinų nepatogumų, tačiau tikisi, kad statybų darbai bus baigti laiku. Netrukus bus atgabentos plokštės fasadui.<br>M.Patašiaus nuotr.
Rekonstruojant Kauno autobusų stotį kauniečiai patiria laikinų nepatogumų, tačiau tikisi, kad statybų darbai bus baigti laiku. Netrukus bus atgabentos plokštės fasadui.<br>M.Patašiaus nuotr.
Rekonstruojant Kauno autobusų stotį kauniečiai patiria laikinų nepatogumų, tačiau tikisi, kad statybų darbai bus baigti laiku. Netrukus bus atgabentos plokštės fasadui.<br>M.Patašiaus nuotr.
Rekonstruojant Kauno autobusų stotį kauniečiai patiria laikinų nepatogumų, tačiau tikisi, kad statybų darbai bus baigti laiku. Netrukus bus atgabentos plokštės fasadui.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Vėjūnė Inytė, Artūras Jančys („Lietuvos rytas“)

2016-03-21 19:45, atnaujinta 2017-06-01 00:47

Laisvės alėjos, Autobusų stoties remontas ir kiti ilgalaikiai atnaujinimo darbai parodė, kad kauniečiai – įnoringi ir ne itin kantrūs miestelėnai.

Anksčiau aimanavę dėl apšiurusios ir apsnūdusios alėjos, kuri esą daranti gėdą visam Kaunui, miestiečiai prieš metus plojo iš džiaugsmo, kad pagaliau esminis jos remontas prasidėjo. Ir iš pradžių net nekreipė dėmesio, kad remontuojama atkarpa nuo Soboro iki A.Mickevičiaus gatvės išdarkyta statybinių darbų šišo. Vaikščioti nepatogu, kojas bado aštri skalda, tai vienur, tai kitur – užtvaros. Ką darysi – laikini nepatogumai.

Bet praėjus metams kantrybė ėmė sekti. Kauniečiai pradėjo raukti antakius, tarsi sakydami: greičiau klokite šaligatvį, kiek galime laukti? Nusibodo kas savaitę nešti batus į taisyklą!

Atnaujinama Laisvės alėja dabar panaši į pasakos bjaurųjį ančiuką, kuris turėtų virsti dailia gulbe. Centre gyvenantis ir dažnai alėja minantis žymus teatro režisierius Gytis Padegimas pasipiktinęs sakė, kad virsmas į gražuolę gulbę pernelyg užtruko. Jam taip pat apmaudu, kad Nepriklausomybės aikštėje, prie Traumatologijos punkto, buvo nukirsta keletas medžių.

Teatralas pasiilgo šaligatvių

„Suprantu, tokio masto remonto darbai neišvengiamai sukelia nepatogumų. Bet jau metai praėjo, kaip šaligatvis nuskustas, o naujo niekaip nepradeda kloti. Jau nusibodo maknoti per purvyną ir žvyrą. Ne pirmą porą batų baigiu nudrengti. Toks vaizdas, kad tyčia tempiamas laikas, norima pinigus išplauti. Miesto valdžia giriasi, kad daug daro gražindama miestą, bet kol kas neišbrenda iš purvyno. O gal ieško auksinių šaligatvio trinkelių?“ – stebėjosi G.Padegimas.

Dėl spėjimų apie auksinio šaligatvio paieškas – režisierius net neįtarė, kaip yra arti tiesos. Architektai ir remonto darbų vadovai kartu su savivaldybe pasiraitoję rankoves ieško ypač kokybiškos dangos Kauno vizitine kortele vadinamai gatvei.

Kol kas nesėkmingai – tad kauniečiams ir miesto svečiams dar teks pamaknoti po purvyną ir pamušinėti batais į skaldą.

Tenka prausti ir šunį

Dažnai Laisvės alėja vaikštantys kauniečiai taip pat įvairiai vertina laikinus nepatogumus, kylančius dėl alėjos rekonstrukcijos darbų.

Studentė Rūta Martinavičiūtė pasakojo, kad gyvena miesto centre. Todėl pasivaikščioti pėsčiųjų gatve išsiruošia kasdien. Neretai vedasi palakstyti ir vokiečių aviganį Pupį.

Mergina pasakojo, kad kai palyja, vaikščioti alėjos atkarpa nuo Nepriklausomybės aikštės iki A.Mickevičiaus gatvės, kur vyksta rekonstrukcija, tampa iššūkiu.

„Tada nuo sudrėkusio žvyro, kuris dengia alėją, labai purvinasi batai, eiti būna šiek tiek slidoka, nes vietomis drėgmė į dangą susigeria nesparčiai. Tada net ir mano šuniui bėgti gatve sunkoka. Be to, grįžus namo tenka ir pačiai gerokai pašveisti batus, ir Pupiui kruopščiai nuplauti letenas“ , — kalbėjo kaunietė.

Tiesa, merginai smalsu, kaip atnaujinama alėja. Todėl ji savo pasivaikščiojimo maršruto nekeičia.

„Iš pradžių darbai vyko sparčiai. Dabar čia beveik niekas nebevyksta. Įdomu, kada bus pradėtas kloti grindinys?“ – svarstė R.Martinavičiūtė.

Gaila brangių batų

Kauniečiai Dominyka Kleizaitė ir Sigitas Rudavičius prisipažino, kad dėl remontuojamos alėjos taip pat patiria nepatogumų ir jau nekantriai laukia, kada rekonstruojama alėjos atkarpa galės vaikščioti patogiau.

„Esame pratę kasdien pietauti vienoje šioje atkarpoje esančioje kavinėje. Vyrams klampoti per purviną alėjos gruntą paprasčiau. Tačiau mums, moterims, avinčioms aukštakulnius, sudėtingiau. Tenka atidžiai statyti kojas, kad čiurna nepakryptų ir neišnirtų. Be to, ir batai nepigūs, ypač jų pakulnės gadinasi“ , — sakė D.Kleizaitė.

S.Rudavičius prisipažino, kad kartą po smarkių liūčių draugę žvyruota Laisvės alėjos atkarpa nešė ant rankų.

„Skubėjome į svarbų susitikimą, vėlavome. Todėl, kad draugė spėtų su manimi ir neišsiteptų avalynės, čiupau į glėbį. Tokia mankšta gal ir nebloga, tačiau manau, kad vyresniems žmonėms čia vaikščioti, ypač kai palyja, kur kas sunkiau“, — kalbėjo S.Rudavičius.

Susidūrė su keblumais

Laisvės alėjos rekonstrukcijos projekto autorius ir projekto vykdymo priežiūros vadovas architektas Šarūnas Kiaunė prisipažino, kad susidūrė su neplanuotais keblumais ieškant alėjai tinkamo grindinio.

Projekte numatyta, kad būsimas granito grindinys turi būti tam tikros spalvos, faktūros. Taip pat turi sugerti drėgmę ir būti ypač atsparus.

„Man rūpi estetinė grindinio pusė. Techninę priežiūrą atliekantys specialistai siekia, kad grindinys atitiktų atsparumo, vandens pralaidumo reikalavimus. Rangovai nori, kad kokybiškas grindinys kainuotų kiek įmanoma pigiau. Todėl visos trys pusės kol kas bendros išeities nerado“, – sakė architektas.

Š.Kiaunė pasakojo, kad granito dangą kauniečiams siūlo kinai, lenkai, vokiečiai, lietuviai. Taip pat vyksta derybos ir su Ukrainos atstovais.

Reikia labai daug dangos

„Keblumų kyla dar ir dėl to, kad reikia didelio kiekio grindinio. Rekonstruojamoje atkarpoje turi būti išklota 14 tūkstančių kvadratinių metrų grindinio.

Vokiečiai ir lenkai tikino, kad tai šiuo metu didžiausias projektas Rytų Europoje, kuriam reikia tokio kiekio grindinio“, – pasakojo Š.Kiaunė.

Architektas pripažino, kad grindinio paieškos užsitęsė. Jas būtina baigti artimiausiomis dienomis, kitaip rekonstrukcijos darbai gali užsitęsti, ir kauniečiams nepatogumus teks kęsti ilgiau nei planuota.

Šaligatviai tapo siauresni

Kiti dideli rekonstrukcijos darbai vyksta Kauno autobusų stotyje. Ji dar 1936 metais buvo įkurta buvusiose „Minervos“ ketaus liejyklos patalpose.

Praėjus 80 metų stotis pagaliau sulaukė atnaujinimo. Darbai prasidėjo pernai rugpjūčio 1 dieną. Rekonstrukciją planuojama baigti šių metų gruodžio pabaigoje.

Kol vyksta statybos, stotis aptverta. Vytauto prospekte dėl atsiradusių tvorų susiaurėjo šaligatviai. Norint patekti į požeminę perėją, reikia žengti pro siaurą praėjimą tarp tvorų.

Greta stoties gyvenanti Regina Ragauskienė pasakojo, kad žengti pro tvoras šioje vietoje reikia labai atidžiai, nes praėjimas siauras, jei vienu metu į požeminę perėją leidžiasi ar iš jos kyla keletas žmonių, jie kone susiduria kaktomuša.

Pasigenda stoginės ir suolų

Kita kaunietė Rita Martinaitienė pastebėjo, kad prasidėjus stoties rekonstrukcijai greta jos Vytauto prospekte neliko viešojo transporto stotelės stoginės.

„Todėl senesni žmonės, laukiantys troleibusų ar autobusų, prisėda ant čia pat esančios betoninės šiukšlių dėžės krašto, nes stoginė ar paprasti suolai nukelti.

Tačiau tai galima suprasti, nes jiems vietos tiesiog neliko. Gerai, kad taip bus tik laikinai“, — pasakojo moteris.

Nepatogumų patiria ir kauniečiai, kurie vaikšto kita Vytauto prospekto puse prieš autobusų stotį.

„Čia irgi remontuojamas pastatas, kuriame anksčiau buvo tarptautinių reisų bilietų kasos. Dėl remonto taip pat atsirado tvora.

Todėl ant siauro šaligatvio susiburia daugybė autobusų laukiančių žmonių. Prasibrauti pro juos einant šiuo šaligatviu sudėtinga. Greta gatve lekia mašinos. Ši vieta tapo truputį pavojinga“, – pasakojo kaunietis Artūras Janušonis.

Tačiau kauniečiai supranta, kad statybos sukelia laikinų nepatogumų, ir kantriai tikisi, kad stoties rekonstrukcijos darbai bus baigti laiku.

Fasadas bus išskirtinis

Dar prieš prasidedant autobusų stoties rekonstrukcijai įmonės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas kauniečių atsiprašė už laikinus nepatogumus ir sakė besitikintis, kad darbai bus baigti, kaip numatyta.

Kauno autobusų stoties rekonstrukcijos projekto autorius ir projekto vykdymo priežiūros vadovas architektas Gintaras Balčytis sakė, kad kol kas visi darbai vyksta taip, kaip suplanuota. Nuo numatyto statybų darbų grafiko neatsiliekama.

G.Balčytis pasakojo, kad kol kas visų reikiamų medžiagų stoties rekonstrukcijai pavyksta gauti laiku.

Plokštes atveš vokiečiai

Įgyvendinant šį projektą architektas taip pat sumanė panaudoti išskirtines medžiagas. Autobusų stoties fasadas bus dengta unikaliomis tūrinėmis keramikos plokštėmis.

„Jos bus ne plokščios, o sudarys 3 matmenų (3D) įspūdį. Tokios apdailos plokštės gaminamos tik dviejose Vokietijos gamyklose. Abiejose specialiai Kauno autobusų stočiai bus pagaminti plokščių pavyzdžiai. Balandį gamintojai juos atgabens į Kauną, ir rinksimės, kurios tinkamesnės“, – sakė G.Balčytis.

Nors medžiaga išskirtinė, Lietuvoje jos dar niekas, ko gero, nenaudojo, architektas įsitikinęs, kad dėl to stoties rekonstrukcijos darbai neužsitęs ilgiau nei planuota.

Verslui – įpareigojimai ir lengvatos

Laisvės alėjos rekonstrukcija numatoma dviem etapais. Iki 2018 metų planuota atnaujinti atkarpą nuo Soboro iki A.Mickevičiaus gatvės.

Kauno miesto savivaldybė paskelbė, kad 1-ojo etapo darbai užtruks trumpiau: ne 24, o 15 mėnesių.

Visą Laisvės alėją ketinta atnaujinti iki 2020-ųjų, bet pastaruoju metu jau svarstoma rekonstrukciją baigti 2019-aisiais.

Projektuojant Laisvės alėjos rekonstrukciją buvo priimtas kompromisinis sprendimas grindinio aukštį išsaugoti tokį, kaip yra dabar.

Numatyta, kad Laisvės alėja turi būti pritaikyta visiems žmonėms: ir seniems, ir mažiems, ir turintiems regėjimo ar judėjimo negalią, todėl prie komercinių pastatų durų verslininkai turės įrengti pandusus.

Bus ieškoma galimybių patogius įėjimus neįgaliesiems įsirengusiems verslininkams pritaikyti mokesčių lengvatas.

Rekonstrukcijos metu bus išsaugotos ir visos 584 liepos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.