Tibetologas: „Moters orgazmas – dvasinė patirtis“

„Du žmonės turi būti visiškoje palaimoje. Jie turi atkeliauti į rojų. Jei vyras baigs meilės aktą per penkias minutes, o moteris negalės baigti visą valandą, tokie santykiai virs tragedija“, – šiek tiek neįprasta tokius žodžius girdėti ne iš seksologo, bet iš budisto lamos. Lietuvoje viešėjęs lama Glennas Mullinas – amerikietis, tačiau moko Tibeto tantrinio budizmo meditacijos. Vienas jo mokytojų – garsusis Dalai Lama.

lama Glennas Mullinas Trakuose<br>Manto Mileišiškio nuotr.
lama Glennas Mullinas Trakuose<br>Manto Mileišiškio nuotr.
lama Glennas Mullinas juokias.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
lama Glennas Mullinas juokias.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
lama Glennas Mullinas Joninėse.<br>Manto Mileišiškio nuotr.
lama Glennas Mullinas Joninėse.<br>Manto Mileišiškio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jul 17, 2016, 10:03 PM, atnaujinta May 18, 2017, 3:18 PM

Lama neperša atsakymų, tik skatina mąstyti. Kodėl šiais laikais mokyklose nekalbama apie tai, kad intymūs santykiai yra ne gyvuliški, o dieviški? Kodėl seksualinis švietimas apsiriboja mokymu, kaip apsisaugoti nuo nėštumo ir nepasigauti ligų? Kodėl senovės Azijos visuomenėse turtingieji samdydavo savo vaikams sekso mokytojus, kurie juos mokydavo praktiškai?

Skaistybė iki vedybų, sėkminga partnerio paieška, ištikimybė, homoseksualumas – apie visa tai pokalbyje su tibetologu, rašytoju ir dvasininku Glennu Mullinu.

Kritikuojate seksualinį švietimą – esą, mokykloje mokoma tik kaip nepasigauti ligų ir kaip apsisaugoti nuo nėštumo. Koks turėtų būti seksualinis švietimas?

– Žmogaus gyvenime seksas yra pats didžiausias malonumas. Kiekvienas juk prisimena savo pirmąjį meilę ir pirmąjį mylimąjį – net sulaukęs devyniasdešimties metų.

Tačiau trys pagrindinės pasaulio religijos – judaizmas, krikščionybė ir islamas ištisus amžius stengėsi seksualumą išbraukti iš gyvenimo. Dėl to visuomenėje ir likęs įprotis kalbėti apie seksualumą tik kaip apie klaidas, kurių reikia išvengti.

Bėda, kad nesuteikiama jokių žinių apie praktinę mylimosi pusę. Štai senovės Indijoje aristokratų šeimos netgi samdydavo profesionalius meilės mokytojus. Prieš vestuves jie ateidavo pas jaunuolius ir pamokydavo, kaip teisingai mylėtis – kaip pagarbiai elgtis su partneriu, kaip patirti didesnį pasitenkinimą.

Kartą apie tai Mongolijoje skaičiau paskaitą. Kitą savaitę mane į vakarėlį pakvietė Japonijos ambasadorius. Jis tvirtino, jog buvo labai įdomu girdėti mano pasakojimą apie sekso mokytojus. Pasirodė, kad ir senovės Japonijoje tėvai jaunuoliams dažnai nusamdydavo mokytojus, kad jie ateitų ir kartu praleistų pora savaičių.

– Turite galvoje ne tik instrukcijas? Tie mokytojai kūniškai suartėdavo su savo mokiniais?

– Taip, jie suartėdavo kūniškai. Senovėje tai nebuvo laikoma blogu dalyku. Štai vienas Butano karalius turėjo dvi dukras – keturiolikmetę ir penkiolikmetę. Nė viena iš jų nemokėjo mylėtis. Todėl tėvas nusamdė garsų meilės guru Padmasambhavą. Šis praleido rūmuose tris mėnesius ir mokė karaliaus dukras meilės meno.

Mylėdamiesi du žmonės turi būti visiškoje palaimoje. Jie turi atkeliauti į rojų. Jei vyras baigs meilės aktą per penkias minutes, o moteris negalės baigti visą valandą, tokie santykiai virs tragedija.

Tai pats svarbiausias dalykas – išmokti vyrui valdyti savo orgazmą, o moteriai – pasiekti orgazmą. Juk tokio amžiaus jaunuoliams sėkla išsilieja per greitai, kai moteris dar tik pradeda įsijausti.

– Per paskaitą minėjote, kad moters orgazmas yra aukštesnės kokybės negu vyro? Kodėl?

– Tantriniame budizme sakoma, kad moters orgazmas yra dvasingesnė patirtis. Kodėl? Moterų sąmonė yra jautresnė ir autentiškesnė. Jos intuityviai elgiasi teisingiau negu vyrai.

Iš tiesų mes visi turime ir vyriškąją, ir moteriškąją pusę. Mūsų moteriškoji pusė yra labiau atvira, natūrali. O vyriškoji energija yra labiau manipuliatyvi, protinė. Todėl ir sakoma, kad moterys patiria aukštesnio lygio orgazmą.

Neurologinės studijos rodo, kad moters orgazmas trunka 46 kartus ilgiau negu vyro. Be to, moteris per vieną meilės aktą patirti daugybę orgazmų. Jei tik ji patiria pirmąjį orgazmą, ji gali patirti ir daugiau. Vyro jautrumas, išsiliejus sėklai, sumažėja. O moteris su kiekvienu orgazmu įgyja vis daugiau energijos.

– O kaip išsirinkti tinkamą partnerį? Kai kurie sako, kad geriau eksperimentuoti su visais, o kiti tvirtina, kad pirmą naktį šiukštu negalima sulipti į vieną lovą.

– Priklauso nuo situacijos. Jei ieškai žmogaus, su kuriuo praleisi likusį gyvenimą ir auginsi vaikus, skubėti nepatartina. Tačiau visai kas kita – augimo fazė, kurią patiria jaunas žmogus.

Daugelį atsakymų galima rasti stebint savo aplinką. Tantriniame budizme mes praktikuojame sapnų jogą – mokamės ir sapnuodami likti budrūs. Kartu stengiamės suvokti, ką sapnai pasakoja apie mūsų gyvenimo eigą. Taip pat galima stebėti gamtą. Kaip paukščiai čiulba, iš kokios pusės, kokiu metu, kaip saulė apšviečia krūmus ar medžius – viskas yra ženklai. Mūsų aplinka nuolat su mumis kalba ir siunčia žinutes, į kurią pusę eiti.

– Kodėl santuokos dažnai suyra? Ar dėl to, kad žmonės pasirinko netikrą antrąją pusę?

– Priežastys čia kelias. Jau minėjau, kad nėra seksualinio švietimo. Taip pat mokykloje niekas nemoko, kaip sutarti gyvenant kartu. Dėl to žmonės nežino, kaip išspręsti konfliktus.

Nežinau, kaip yra Lietuvoje, bet daugybėje Vakarų šalių žmonės labiausiai pykstasi dėl pinigų. Senovėje vyrai uždirbdavo pinigus, o grįžę namo atiduodavo žmonai. Dabar žmonės tuokiasi ne penkiolikos, o trisdešimties metų. Tuo metu moteris jau būna padariusi karjerą ir dažnai uždirba ne mažiau negu vyras. Jie pripratę leisti pinigus kaip jiems patinka labiausiai. O susituokus reikia rasti bendrus sprendimus.

– Dažnai rietenos kyla ir todėl, kad moteris stengiasi saugoti vyrą nuo kitų moterų, o šis kaip tik veržiasi į laisvę.

– Taip jau genetiškai užprogramuota – vyrai norėtų sekso su kiekviena moterimi planetoje. Tai natūralus instinktas, juk iš kiekvieno spermatozoido gali rastis kūdikis.

O štai moterų instinktas – visiškai skirtingas. Jos norėtų pasimylėti su tobuliausiu žmogumi planetoje ir pagimdyti tobulą vaiką. Taip pat būtų gerai, kad tobulas tėvelis liktų kartu ir saugotų šeimą.

Požiūris į neištikimybę priklauso nuo kultūros. Italai ir prancūzai garsėja savo meilės romanais, o moterys tam lyg ir neprieštarauja. Bet kitose kultūrose to nėra. Dažniausiai vyrai draugauja su keliomis moterimis jaunystėje, tada randa sau tinkamiausią ir ją veda. Daugumai ramus šeimos gyvenimas yra įdomesnis už romanus. Jie nori pareiti namo, valgyti vakarienę, pažaisti su vaikais, pasivaikščioti su žmona prie upės ir įdomiai pasikalbėti.

Tibete gana dažnai pasitaiko, kad viena moteris išteka už trijų ar keturių vyrų – visų brolių šeimoje. Vyrai taip pat galima vesti visas šeimos seseris. Dharamsaloje mano kaimynystėje gyveno kelios šeimos, kur moterys buvo ištekėjusios už visų brolių. Jie buvo labai laimingi žmonės – nesiginčijo tarpusavyje, nekovojo.

Kartais būti poroje dviese daug sudėtingiau. Ne visas problemas gali išspręsti du žmonės. Kai kada geriau, kai šeimos reikalus sprendžia daug žmonių.

– Būna vyrų, kurie tvirtina mylintys pora moterų. Kartais jie aiškina, kad tai yra tantra. Ar su tantra toks požiūris turi ką nors bendro?

– Didieji tantros meistrai dažniausiai turėdavo vieną partnerę. Daug partnerių turėti nebuvo populiaru.

Budizme nėra manoma, kad tik su vienu žmogumi gali sieti ypatingi ryšiai. Karmiškai mes esame susiję su daugybe žmonių. Mūsų gyvenimo užduotis – nuspręsti, ką su tais santykiais darysime, kad pakeltume į aukštesnį sąmonės lygmenį.

Galbūt praėjusiame gyvenime buvai karalienė ir turėjai penkiasdešimt vyrų. Šiame gyvenime tu irgi juos sutiksi ir jausi trauką. Tačiau gyvendama Lietuvoje negalėsi su visais kartu gyventi.

Visos santykių taisyklės yra tik visuomenės stereotipai. Tam tikri santykiai tampa įprasti, tada jie įvardijami kaip normalūs, o kitokie – kaip nenormalūs. Tačiau jei pažvelgsime į istoriją, santykių būta kuo įvairiausių. Štai senovės graikai dažnai buvo biseksualai. Susituokdavo, gyvendavo su žmona, bet tuo pačiu metu bendraudavo ir su jaunu vyru meilužiu. Buvo manoma, kad tai labai geras dalykas.

– Labai noriu jūsų paklausti apie gėjus ir lesbietes. Daugelis dvasingų žmonių į homoseksualumą žvelgia kaip į nenatūralų reiškinį.

– Pasakysiu tik tiek, kad Buda apie gėjus ir lesbietes nekalbėjo nieko blogo. Budizmą išpažįstančiose šalyse homoseksualai nebuvo persekiojami.

Buda niekada neaiškino, kokie seksualiniai santykiai yra blogi. Jis įvardino tik tai, kad jokiu būdu negali būti prievartos. Tačiau jei dėl intymumo sutariama, viskas gerai.

Daug vėliau budistai ėmė ginčytis dėl analinio ir oralinio sekso – kai kuriems atrodė, kad tai smerktina. Tačiau tokios kalbos prasidėjo praėjus 700 metų po Budos mirties.

Budizme labai svarbi karma. O ką jau darysi su savo karma, tai priklauso tik nuo tavęs. Jei gyvenimą suvoksi teisingai, seksis. O jei suvoksi neteisingai – kentėsi.

– Paskutinis klausimas – apie lietuves merginas. Ar galėtumėte pasakyti, kad lietuvės gražesnės už kitų kraštų merginas?

– Lietuva yra tarsi vartai tarp Vakarų ir Rytų. Štai todėl Lietuvos moterys yra tikrai gražios. Kai šalyje vyksta judėjimas, tada genai persimaišo. Taip, aš tikrai esu lietuvių grožio priblokštas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.