Taksisto apgautas norvegas: „Nelaikykite užsieniečių mulkiais“

„Už vos dviejų kilometrų kelionę nuo prekybos centro „Panorama“ iki viešbučio „Europa City“ sumokėjau net devynis eurus, kai tikroji kelionės kaina daugių daugiausia turėjo būti iki trijų eurų“, – piktinosi Lietuvoje viešėjęs norvegas Guttormas Bakkenhaugas. Vyras tikino kreipęsis į policijos pareigūnus, bet šie, anot norvego, neskubėjo jam padėti, o ir dėstydamas  reikalą anglų kalba jis buvo nesuprastas.

Taksisto apgautas norvegas pasiryžęs ieškoti teisybės.<br>J. Stacevičiaus nuotr.
Taksisto apgautas norvegas pasiryžęs ieškoti teisybės.<br>J. Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 18, 2016, 9:41 PM, atnaujinta May 18, 2017, 12:11 PM

Teisybės paieškos – kova su vėjo malūnais?

„Į Lietuvą keliauju dažnai, pirmą kartą čia atvykau dar 1993 metais. Esu vedęs lietuvę, todėl dažnai lankome jos artimuosius.  Pats net truputį kalbu lietuviškai ir tikrai žinau, kokios kainos Lietuvoje, juo labiau taksi paslaugomis naudojuosi kasdien, tad nelaikykite užsieniečių neišmanėliais“, – kalbėjo norvegas. Iš dešimties eurų grąžos jis gavo vos vieną eurą, o taksi vairuotojas pareiškė skubantis ir kuo greičiau ragino lipti iš automobilio. Ką spėjo G. Bakkenhaugas padaryti, tai užsirašyti taksi automobilio numerį.

Paskambinęs bendruoju pagalbos telefonu 112 vyras tikėjosi, kad apie apgavystę pranešti bus gana paprasta: „Operatorė buvo maloni ir šiek tiek kalbėjo angliškai, bet ji davė kitą numerį, kuriuo paskambinau pranešti apie situaciją, bet šiuo atsiliepęs žmogus nekalbėjo angliškai, tuomet man neliko nieko kita, tik užpildyti elektroninę skundo formą“, – pasakojo G.Bakkenhaugas. Vyras net ir lietuviškai įrašė frazę: „Paėmė per daug pinigų.“

G.Bakkenhaugas tikino, kad viešbučio, kuriame jis buvo apsistojęs, kameros nufilmavo jį parvežusį taksi automobilį.

„Myliu Lietuvą, žinau jūsų šalies istoriją. Naudojausi kelių kompanijų paslaugomis – malonūs ir sąžiningi vairuotojai, bet šį kartą esu labai nusivylęs“, – kalbėjo norvegas.

Policija tyrimą perdavė savivaldybei

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio specialistas Paulius Radvilavičius situaciją pakomentavo taip: „Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 259 str. 2 d., pagal kompetenciją Norvegijos piliečio skundas nagrinėti ir procesiniam sprendimui priimti perduotas miesto savivaldybės Saugaus miesto departamentui.“

Anot jo, dėl su šiuo atveju susijusių teisinės atsakomybės klausimų  reikia kreiptis į konfliktą tiriančius savivaldybės pareigūnus. Nuspręsta gali būti tik patikslinus ir išsiaiškinus visus faktus bei įvykio aplinkybes.

Ne pirmas atvejis

P.Radvilavičius norvego skundus, kad jo niekas nesuprato, vadino nepagrįstais: „Norvegijos piliečiui paskambinus jūsų nurodytu policijos telefono numeriu, jam anglų kalba buvo paaiškinta, kad konflikto sprendimas yra savivaldybės kompetencija, ir suteikti reikalingi duomenys kontaktams. Be to, jam pasiūlyta įregistruoti skundą naudojantis policijos elektroninių paslaugų portalo  (www.epolicija.lt) teikiamomis galimybėmis.“

Nors pareigūnai neturi tikslių žinių apie tai, kaip dažnai dėl tokių incidentų užsieniečiai į juos kreipiasi, vis dėlto norvego atvejis nėra vienintelis: „Išnagrinėjus policijos registruojamų įvykių registro duomenis matyti, kad per pastaruosius keletą mėnesių Vilniuje užregistruotas dar vienas atvejis, kai užsienio pilietis ir taksi vairuotojas nesutarė dėl atlygio dydžio. Pranešimų apie tokius įvykius gauname išties retai“, – sakė jis.

Savivaldybė tikina skundo negavusi

Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus miesto departamento Viešosios tvarkos skyriaus Budėtojų poskyrio vedėjas Darius Mitrofanovas teigė, kad skundas iš Novegijos piliečio nėra gautas.

„Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus miesto departamento Viešosios tvarkos skyrius skundo iš Jūsų nurodyto piliečio nėra gavęs, tačiau pagal pateiktą informaciją galėtume pradėti tyrimą. Būtų labai gerai, kad Norvegijos pilietis Guttormas Bakkehaugas kreiptųsi į Viešosios tvarkos skyrių arba siųstų informaciją e.vicemeras@vilnius.lt. “, – sakė jis.

D. Mitrofanovas patvirtino, kad tokio pobūdžio pranešimų gaunama ir šie atvejai nagrinėjami, tačiau jų nėra daug.

Meras žada galą apgavystėms

Jau anksčiau sklido legendos apie sostinės taksistų įkainius, kai kelionės iš tarptautinio Vilniaus oro uosto į miesto centrą kaina prilygdavo pigių skrydžių bendrovių lėktuvo bilietui. Sostinė savivaldybė  tikindavo, kad su sukčiais bus kovojama diegiant naują kontrolės sistemą, bet jau kurį laiką apie kokius nors pokyčius šioje srityje nebuvo girdėti.

Sostinės meras Remigijus Šimašius teigė, kad kontrolės sistemos Vilniaus oro uoste diegimas vyksta: „Aš kiekvieną mėnesį susitinku su oro uosto vadovu. Jis mane praėjusią savaitę patikino, kad vėliausiai rudens pradžioje sistema bus įdiegta ir veiks. Jau prieš pusę metų esame aiškiai sutarę, kaip ji turi atrodyti ir veikti.“

Meras pabrėžė, kad šios sistemos diegimas neabejotinai yra oro uosto rūpestis. „Džiaugiuosi, kad galima konstruktyviai apie tai kalbėti“, – sakė R.Šimašius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.