„Renginių komisijos posėdžio sprendimas – „neleisti“. Oranžinio dviračio pastatyti vienai dienai ant Žaliojo tilto negalima, nes „tai jautri vieta ir miestas tam dar nepasiruošęs“. Miestas buvo pasiruošęs „Audi“, oranžiniui dviračiui – ne“, – piktinosi buvęs meras.
Praėjusią savaitę Vilniaus miesto tarybos narys, buvęs ilgametis sostinės meras A.Zuokas kreipėsi į savivaldybę, prašydamas leidimo ant kolonos pastatyti pirmąjį oranžinį dviratį.
„Tą patį dviratį, kurį prieš 15 metų laužė, vogė ir kuris iš naujo atgimė 2013 metais. Jis tapo europietiško, šiuolaikiško ir ekologiško miesto simboliu. Sutinku sumokėti -784 eurus, kaip ir Audi kompanija“, – trečiadienį savo „Facebook“ paskyroje rašė A.Zuokas.
„Štai ir bus įdomu pažiūrėti, ar miesto vadovas taikys lygių teisių principą, kaip ne kartą žadėjo“, – sakė A.Zuokas.
A.Zuoko pasiūlymas užkelti oranžinį dviratį ant Žaliojo tilto kolonos labai jau primena politinės reklamos triuką. Tačiau buvęs sostinės meras neigė siekiantis asmeninės reklamos.
Pats A.Zuoko įvaizdis tampriai siejamas su oranžinių dviračių Vilniuje istorija. Pirmą kartą oranžiniai dviračiai sostinėje pasirodė 2001 metais. Tada dar nebuvo įdiegta elektroninė jų nuomos sistema. Vandalai daug dviračių pavogė, sulaužė.
Oranžinių dviračių atgimimas prasidėjo 2013 metais, įdiegus šiuolaikišką jų nuomos ir kontrolės sistemą. Dabar jie tapo populiaria susisiekimo priemone Vilniuje.
Praėjusią savaitę buvo padarytas pirmasis bandymas po skulptūrų nugriovimo desovietizuotą Žaliąjį tiltą panaudoti vakarietiškos reklamos tikslams. Ant vienos tilto kolonos buvo užkeltas naujas „Audi“ automobilio modelis.