Vilniuje pėstieji turės saugotis dviratininkų

Dviratininkai turi daugiau teisių nei pėstieji – Vilnius nežada sekti kitų miestų pavyzdžiu ir įrengti dviračių takuose perėjų.

Varšuvoje pėstieji gali nesibaimindami dėl saugumo žengti į dviračių taką.<br>A.Dumalako nuotr.
Varšuvoje pėstieji gali nesibaimindami dėl saugumo žengti į dviračių taką.<br>A.Dumalako nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Jul 24, 2016, 11:29 AM, atnaujinta May 17, 2017, 11:07 PM

Savivaldybė prieš kelias dienas pasidžiaugė, kad Universiteto gatvė tampa draugiškesne dviratininkams. Čia, kaip ir neseniai Islandijos gatvėje, pakeistas eismas, kairėje Universiteto gatvės pusėje pažymėtas dviračių takas, kuriuo dviračiai galės važiuoti prieš automobilių eismą.

Tačiau ir šiame dviračių take nėra nė vienos pėstiesiems skirtos perėjos. Apskritai Vilniuje, kitaip nei kituose miestuose, perėjų nėra nė viename dviračių take.

O štai Varšuvoje pėstiesiems kirsti dviračių taką nesunku, nes perėjos nubraižytos visur, kur šaligatvis kertasi su taku.

Susisiekimo dviračiais Vilniaus mieste projekto komandos vadovas Antonas Nikitinas teigė, kad kitų miestų praktika labai įvairi įrengiant arba neįrengiant perėjas pėstiesiems dviračių takuose. Jis tikino, kad dažnesnis variantas – tinkamai atskirti dviračių ir pėsčiųjų srautai, kad jie kaip įmanoma mažiau kirstųsi.

A.Nikitino žodžiais, ne tik Vilniuje, bet ir kituose Lietuvos miestuose kol kas praktikos įrengti perėjas dviračių takuose nebuvo, išskyrus tas vietas, kur perėja yra bendra gatvės su dviračių juosta dalis. Pavyzdžiui, taip yra Gedimino prospekte.

„Esant poreikiui, visada esame atviri pasiūlymams ir būtų galima svarstyti sprendimus“, – kalbėjo Susisiekimo dviračiais Vilniaus mieste projekto komandos vadovas.

Anksčiau Vilniuje dviračių takuose pasitaikydavo ženklų, įspėjančių, kad čia pėsčiųjų eismas draudžiamas. Dabar jie neatnaujinami.

Paklaustas, kodėl, A.Nikitinas aiškino, kad šie ženklai buvo menkai veiksmingi. Jo nuomone, daugelyje vietų, kur tokie ženklai buvo, pėstieji eidavo dviračių taku dėl blogai suprojektuoto ar įrengto kelio. Tarkime, būdavo paliktas per siauras šaligatvis arba tiesiog buvo patogiau eiti dviračių taku, nes jis įrengtas toliau nuo gatvės.

Todėl dabar siekiama informuoti, kad tai dviračių takas, ir įrengti patogią tinkamo pločio erdvę pėstiesiems.

Perėjų pėstiesiems atsisakantys susisiekimo dviračiais projekto rengėjai tikino, kad svarbiausi principai ir sprendimai yra įrašyti savivaldybės tarybos patvirtintose rekomendacijose, kurios parengtos remiantis užsienio šalių praktika.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.