Švietimo ir mokslo ministrė: „Jau ne tik uždarome mokyklas“

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė Rugsėjo 1-ąją ragina neskirstyti mokyklų į miesto ir kaimų. Nežiūrėti į reitingus, nes kiekviena mokykla turi būti pati geriausia vaikui.

Švietimo ir mokslo ministrė A.Pitrėnienė.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Švietimo ir mokslo ministrė A.Pitrėnienė.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 1, 2016, 8:32 AM, atnaujinta May 14, 2017, 8:27 AM

„Nuotaikos šiandien yra puikios. Manau, kad tai viena  gražiausių dienų. Visa Lietuva pražysta vaikų veidais ir gražiomis šypsenomis, gėlėmis. Tai visų šventė – vaikų, tėvų, mokytojų.

Mokykla, kurioje gerai jaučiasi ir mokiniai, ir mokytojai. Kur yra susitarimai, kurių siekiame visi kartu. Kur procesas malonus ir geras rezultatas. Štai kokia turėtų būti mokykla“, – Žinių radijuje kalbėjo ministrė A.Pitrėnienė.

Šiais metais taip pat mažėja mokinių skaičius. Tai mažiausias mažėjimo skaičius nuo 2004 metų. „Būdavo, kad per metus netekdavome apie 20 tūkst., o dabar tik 7 tūkst. Šiemet užsidarė tik šešios mokyklos – mažos pagrindinės mokyklos. Atidarėme nedaug, tik vieną darželį Vilniaus miesto rajone. Atidaromi du daugiafunkciai centrai. Pradžia yra – jau ne tik uždarome, bet ir atidarome“, – sakė ministrė.

Atidarytas naujas darželis yra ne Vilniaus miesto savivaldybės, o ministerijos nuopelnas. Tai pažymėjo ministrė.

„Vilniaus rajone atidarėme lietuvišką darželį. Jį lankys apie 50 vaikų. Labai gražus. Tėvai ir kiti džiaugiasi, kad tai mūsų darželis. Kalbant apie rudens konferenciją, noriu, kad visi girdėtų. Keliame gražius tikslus ir prioritetus – tai individuali kiekvieno vaiko sėkmė ir pasiekimai. Mokyklų kokybinių ugdymo skirtumų mažinimas“, – sakė ministrė.

Pasak jos, Lietuva turi viską – strateginius dokumentus, daug jiems įgyvendinti skirtų planų, jie yra kompetentingų mūsų ekspertų parašyti.

„Visi socialiniai partneriai siekėme  vieno tikslo. Jei kalbame apie mokinių pasiekimus, sukūrėme dokumentus ir turime įgyvendinti. Negalime tik susitarti ir toliau taip atsainiai žiūrėti. Jei norime, kad skirtumai tarp mokinių mažėtų ir mokykla tobulėtų, kiekvienas turi teisingai žiūrėti į savo darbą“, – teigė pašnekovė.

„Naujuose tiksluose – turinio integravimas. Kiekvieno vaiko individualizuotas ugdymas. Pažangos matavimas. „Kiekvienas mokytojas turi užsibrėžti kiekvienos pamokos uždavinį, planuotis laiką bei užduotis. Turinys turi būti įgyvendinamas ne vien tik panaudojant naujas sistemas, bet ir derinant su senosiomis.

Keliame ambicingą tikslą, ir tikiuosi, kad naujas ministras pratęs idėją. Kiekviena mokykla turi būti gera. Turi atsisakyti segregacijos ir skirstymo – į kaimo ar miesto. Negalime  atsirinkti tik geruosius ir skelbti, kad čia gera mokykla. Gera vaikui mokykla bet kokia, iš kurios jis ateina.

Kalbėjome netgi apie tai, kad kiekvienas vaikas mokykloje turi jaustis gerai. Gerai besijaučiantis mokinys kur kas geriau supranta, kas vyksta, ir siekia tikslų. Mes privalome  išmokyti kiekvieną vaiką išspręsti uždavinį ir tik tada reikalauti, kad jis išspręstų teisingai“, – kalbėjo A.Pitrėnienė.

Ministrė pripažino, jog švietimo sistema turi finansavimo problemų. „Reikia nepamiršti, kad laisvoje Lietuvoje esame tik 26 metus“, – kalbėjo ji.

„Mūsų mokyklos užsidaro, o mokytojų skaičius lieka toks pats. Jei mokytojas dirba su penkiomis ar dešimt pamokų, jis neuždirba ir jo nuotaika būna bloga“, – sakė A.Pitrėnienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.