Artūras Zuokas. Kaip „Teslą“ atvesti į Lietuvą

Gražu matyti, kaip rimti Lietuvos vyrai televizijoje diskutuoja apie „Tesla Gigafactory“ atvedimą į Lietuvą. Neabejotina, kad toks projektas turėtų didelę reikšmę Lietuvai ir jos ekonomikai, stebina tik tai, kad diskusijos dalyviai kalba apie darbus viešai, net neatlikę elementariausių namų darbų. O tai jau tokiame lygyje, kai kalba Premjeras, ministrai, svarbių įmonių vadovai, nėra profesionalu. Kita vertus, tai gera galimybė viešai padiskutuoti ir save viešai padrąsinti.

Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Zuokas

Jan 6, 2017, 11:17 AM, atnaujinta Apr 12, 2017, 4:16 PM

Gruodžio mėnesio pradžioje lankiausi „Tesla EUROPA“ būstinėje Amsterdame. Ką pavyko išsiaiškinti? Idėja statyti Gigafactory II Europoje laike dar neapibrėžta. Pliusas – atrodo, turime laiko. Žemės ploto poreikis gana didelis, net iki 400 ha, priklausys nuo „Tesla“ sprendimo, kokia veikla bus vykdoma- baterijų gamyba, automobilių surinkimas, savivaldžių automobilių (driver less) testavimo poligono įrengimas ir pan.

Pradinis noras – multiplikuoti Europoje jau statomą „Tesla Gigafactory I Nevadoje“. Minusas –tokio valstybinės žemės ploto Lietuvoje, kur būtų geležinkelio linijos, geras privažiavimas ir šalia miestai su pakankamu gyventojų skaičiumi nėra. Tiktų Kauno (534 ha) ir Klaipėdos (400 ha) laisvosios ekonominės zonos (LEZ), tačiau čia dalis ploto jau panaudota ir pilnam „Tesla Gigafactory“ projektui realizuoti nebeužtektų vietos.

Žemė turėtų būti suteikta nemokamai, taip pat suteiktos papildomos mokestinės (pelno, NT) ir kitos paskatos, kurių nei Kauno, nei Klaipėdos LEZ tokioje apimtyje suteikti negalėtų. Priminsiu, Nevados valstija TESLA įmonei suteikė mokestinių lengvatų, kurios per 20 metų laikotarpį sieks virš milijardo dolerių. Ar Lietuvos vyriausybė numato tokią galimybę?

Infrastruktūros iki sklypo įrengimas taip pat turėtų būti atliktas valstybės lėšomis, kas yra įmanoma panaudojant ES lėšas, nes tai tarnautų ne tik Gigafactory, bet ir kitiems ūkio subjektams. Kitas svarbus reikalavimas – daug saulės, nes gamykla apsirūpina energija naudodama saulės modulius.

Tai ne tik taupymas, tai principas – gamyboje naudoti tik atsinaujinančius energijos šaltinius. Čia mums didelis MINUSAS. Todėl „Tesla“ žvilgsnis nukreiptas daugiau į Vidurio ir Pietų Europą, kur ne tik saulės daugiau, bet ir rinkos didesnės, logistika geresnė, jau veikia „Tesla“ atstovybės ir šalis nesiruošia karui (buvau nustebintas klausimo apie Lietuvos galimą karą su Rusija...mat per CNN matė, tarsi ruošiamės masinei mobilizacijai). Apibendrinant pokalbį, supratau, nors tai ir nebuvo tiesiai pasakyta – Lietuvai reikia pradėti nuo „Tesla“ įkrovimų stotelių tinklo įrengimo, kadangi mūsų šalis, žvelgiant į jų pateiktą „Tesla“ įkrovimo tinklo žemėlapį Europoje, atrodo kaip dykuma. Dar daugiau – panaikinti PVM bent tiems, kurie įsigyja elektromobilius, jau nekalbant apie mokestines skatinimo priemones pereiti nuo vidaus degimo variklių prie elektromobilių.

Artūras Zuokas yra Lietuvos laisvės sąjungos pirmininkas.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.