Palangiškiai sunerimo dėl vakare ratus sukusio lėktuvo

Pirmadienį vakare palangiškių ramybę kelias valandas drumstė žemai

J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2017-01-17 15:48, atnaujinta 2017-04-12 01:15

Po 18 valandos pradėjęs skraidyti lėktuvas kas kelias minutes ta pačia trajektorija triukšmingai suko ratus virš miesto.

Link Palangos oro uosto vis nuskrendantis orlaivis sukėlė žmonių nerimą. Iš pradžių buvo manyta, kad dėl kažkokio gedimo orlaivis negali nutūpti ir sukdamas ratus virš kurorto degina degalus.

Tačiau tokiu metu maršrutinių keleivinių orlaivių reisų nėra, o ir triukšmingas skraidymas pažeme nesiliovė iki vėlaus vakaro.

Tuomet sunerimę žmonės pagalvojo, kad į jūrą išplaukusiems žvejams atsitiko nelaimė ir vyksta jų paieška.

Apie virš Palangos įkyriai blerbiantį lėktuvą netrukus pradėta diskutuoti socialiniuose tinkluose.

Į diskusiją įsitraukęs vienas žinovas visus nuramino, kad vyksta pilotų mokymai. Tačiau tuomet žmonės ėmė piktintis, kodėl apie ilgą laiką virš miesto triukšmą keliantį lėktuvą neinformuojama visuomenė.

„Lėktuvas praskrenda taip žemai, kad jo garsas užgožia net įjungtą televizorių“, – piktinosi viena palangiškė.

Valstybės įmonės „Oro navigacija“ Palangos skydžių valdymo centro direktorius Albinas Balčiūnas patvirtino, kad pirmadienį vakare Palangos oro uoste pradedantysis pilotas vykdė naktinio skrydžio mokymus.

Virš miesto skraidė keturvietis sraigtinis lėktuvas „Cyrrus SR 22T“, kuriuo vienas pajūrio verslininkas nuo 18 iki 23 valandos mokėsi skraidyti naktį ir laikė egzaminą.

A.Balčiūno teigimu, pagal skrydžio planą buvo skraidoma apie 500 – 600 metrų aukštyje, tačiau atliekant tūpimo ir pakilimo imitavimą, artėjant prie oro uosto lėktuvėlis nusileisdavo ir žemiau.

„Šis sraigtinis benzininį variklį turintis nedidelis lėktuvas iš tiesų yra labai triukšmingas, tačiau ir tokius orlaivius įsigyję žmonės turi išmokti jais skraidyti“, – teigė A.Balčiūnas.

Po 21 valandos lėktuvas atliko kitą užduotį ir skrido maršrutu link Šventosios, todėl jo skleidžiamo garso Palangoje nebesigirdėjo.

Skrydžių valdymo centro vadovas teigė, kad tokie mokymai virš kurorto yra dažni, nes Palangos oro uostas nėra labai apkrautas maršrutiniais skrydžiais. Be to už tokius skrydžius nustatytą rinkliavą gauna oro uostas ir „Oro navigacijos“ įmonė.

Anot A.Balčiūno, visuomenės nėra galimybių informuoti apie numatomus mokymus, nes paraiškos skrydžiams gali būti pateiktos ir prieš valandą. Tai priklauso ne tik nuo oro uosto užimtumo, bet ir nuo oro sąlygų.

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojo Alvydo Šumsko teigimu, atokiau nuo gyvenviečių Lietuvoje esantys žemesnės kategorijos aerodromai naudojami pilotų apmokymams, tačiau skraidyti naktį galima išmokti tik tarptautinius reikalavimus atitinkantį tūpimo ir kilimo taką turinčiuose oro uostuose.

A.Šumskas sutiko, kad apie tamsiu paros metu vykstančius skrydžių mokymus žmonėms gal ir būtų įmanoma pranešti per socialinius tinklus, tačiau skrydžiai reglamentuojami tarptautiniais susitarimais, o jie apie numatomas treniruotes informuoti visuomenės neįpareigoja.

„Orlaivių skleidžiamas garsas yra visų netoli oro uostų gyvenančių žmonių bėda. Palangoje situacija būtų kita, jei oro uosto takas būtų statmenai į jūrą, tačiau dabar visi lėktuvai kyla ir leidžiasi skrisdami virš miesto“, – sakė A.Šumskas.

Anot jo, dar didesnį triukšmą jaučia netoli Vilniaus oro uosto gyvenantys žmonės, tačiau kažkada užmiesčiuose statyti oro uostai pamažu apauga gyvenamaisiais kvartalais. ˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.