Nyderlandų F-16 įvykdė pirmą realią misiją – virš Baltijos perėmė rusų orlaivius

Iš Aviacijos bazės greta Šiaulių ketvirtadienį pakilę Nyderlandų naikintuvai F-16 virš Baltijos jūros perėmė Rusijos orlaivius.

Iš Aviacijos bazės greta Šiaulių ketvirtadienį pakilę Nyderlandų naikintuvai F-16 virš Baltijos jūros perėmė Rusijos orlaivį Su-24.<br>Nyderlandų gynybos ministerijos nuotr.
Iš Aviacijos bazės greta Šiaulių ketvirtadienį pakilę Nyderlandų naikintuvai F-16 virš Baltijos jūros perėmė Rusijos orlaivį Su-24.<br>Nyderlandų gynybos ministerijos nuotr.
Iš Aviacijos bazės greta Šiaulių ketvirtadienį pakilę Nyderlandų naikintuvai F-16 virš Baltijos jūros perėmė Rusijos orlaivį An-26.<br>Nyderlandų gynybos ministerijos nuotr.
Iš Aviacijos bazės greta Šiaulių ketvirtadienį pakilę Nyderlandų naikintuvai F-16 virš Baltijos jūros perėmė Rusijos orlaivį An-26.<br>Nyderlandų gynybos ministerijos nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 27, 2017, 3:31 PM, atnaujinta Apr 11, 2017, 8:13 AM

Nyderlandų kariai šiuo metu atlieka NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse. Aviacijos bazėje greta Šiaulių yra dislokuoti keturi Nyderlandų karinių oro pajėgų naikintuvai F-16 „Fighting Falcon“ ir maždaug 120 karių, atvykusių iš Leuvardeno ir Vokelio aviacijos bazių.

Kaip savo interneto svetainėje pranešė patys Nyderlandų kariškiai, trečiadienį naikintuvai F-16 virš Baltijos jūros perėmė Rusijos orlaivius – transportinį An-26 ir šturmo orlaivį Su-24.

Abu orlaiviai perimti tarptautinėje oro erdvėje. Jie pakilo iš Rusijai priklausančios Kaliningrado srities ir pasuko į šiaurę.

Orlaiviai skrido su skrydžio planu, tačiau išjungę autoatsakiklius, Rusijos lėktuvų pilotai nebendravo su skrydžių dispečeriais. O tai, pasak Nyderlandų kariškių, gali sukelti pavojingas situacijas ore.

Perėmę ir identifikavę Rusijos orlaivius, naikintuvai F-16 grįžo į savo dislokacijos vietą gretą Šiaulių.

Tai buvo pirmas realus neatpažintų orlaivių perėmimas, kurį Nyderlandų pilotai įvykdė šioje misijoje, prasidėjusioje sausio 5 d. Nyderlandų kariai pakeitė prancūzus, kurie misiją vykdė su naikintuvais „Mirage 2000“.

Nyderlandų kariai NATO oro policijos misiją atlieka jau trečią kartą. Pirmąją misiją Nyderlandų kariai atliko 2005 m. su naikintuvais F-16 „Fighting Falcon“ iš Šiaulių Aviacijos bazės, antrąją 2014 m. su naikintuvais F-16 „Fighting Falcon“ iš Lenkijos Malbork bazės.

Estijos Amari bazėje dislokuoto Vokietijos karinių oro pajėgų kontingento kariai, budintys su keturiais naikintuvais „Eurofighter Typhoon“, šiuo metu yra likę antrai misijai iš eilės.

Apie An-26

Rusijos orlaivis An-26 (pagal NATO klasifikacija – Curl) yra gana populiarus transporto lėktuvas įvairių šalių karinėse oro pajėgose. Lėktuvą eksploatuoja ir daugybę civilinių operatorių. Tokiu orlaiviu kurį laiką naudojosi ir Lietuvos kariškiai.

Karinis transporto lėktuvas An-26 buvo gaminamas Sovietų Sąjungoje nuo 1969 m. iki 1986 m. Pirmą kartą į orą jis pakilo 1969 m. gegužės 21 d. Eksploatuojamas – nuo 1973 m.

Dėl tuo metu didelės krovinių skyriaus liuko talpos ir dėl nusileidžiančios rampos, per kurią orlaivį galima patogiai pakrauti tiek nuo žemės, tiek ir tiesiai iš sunkvežimio, lėktuvas iš karto tapo gana populiarus ne tik Sovietų Sąjungoje, bet ir kitose šalyse.

Lėktuvo įgulą sudaro šeši žmonės, jis gali gabenti iki 5 tūkst. 500 kg svorį arba iki 38 keleivių, arba iki 30 desantininkų, arba 24 sužeistuosius, gulinčius ant neštuvų.

Orlaivis gali gabenti ginkluotę, jo maksimalus greitis – 540 km/val., kreiserinis greitis – 435 km/val., skrydžio nuotolis – 1 tūkst. 100 km, lėktuvas gali pakilti į 7,3 tūkst. metrų virš jūros lygio aukštį.

Apie Su-24

Bombonešis Su-24 (pagal NATO klasifikaciją – Fencer) yra sovietiniais laikais sukurtas orlaivis, skirtas suduoti raketų ir bombų smūgius bet kokiomis oro sąlygomis, bet kuriuo paros laiku. Orlaivis smūgius taikiniams žemėje ir ant vandens gali suduoti ir skrisdamas mažame aukštyje.

Orlaivis iki šiol naudojamas Rusijos karinėse oro pajėgose.

Tai dvivietis dviejų variklių orlaivis. Lėktuve Su-24 buvo sumontuota pirmoji sovietinė integruota skaitmeninė navigacijos ir atakos sistema. Orlaivis gali gabenti apie 12 tonų sprogmenų.

Rusija iki 2020 m. planuoja atsisakyti šių lėktuvų ir juos pakeisti naujesniais modeliais. 2012 m. pradžioje apie tai, kad atsisako šių orlaivių, paskelbė ir Baltarusija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.