BPC įdiegė svarbių naujovių skambinančiojo vietai nustatyti

Bendrasis pagalbos centras (BPC) kasdien sulaukia nuo 6 iki 8 tūkst. pagalbos prašančiųjų skambučių. Nemaža dalis šių žmonių negali aiškiai pasakyti savo buvimo vietos arba jos tiesiog nežino. Siekiant išvengti atvejų, kai skambinančiajam nespėjama padėti, nes nenustatoma jo buvimo vieta, BPC įdiegta svarbių naujovių.

Bendrajame pagalbos centre pristatyta svarbių naujovių skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatyta svarbių naujovių skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
A.Čiuplys teigė, kad BPC neretai sulaukia skambučių žmonių, kurie paskambinę šaiposi, primena seniau įvykusias nelaimes ir klausia, ar BPC mato jų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
A.Čiuplys teigė, kad BPC neretai sulaukia skambučių žmonių, kurie paskambinę šaiposi, primena seniau įvykusias nelaimes ir klausia, ar BPC mato jų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas pristatė svarbias naujoves, kurios padės kiek įmanoma greičiau nustatyti asmenų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas pristatė svarbias naujoves, kurios padės kiek įmanoma greičiau nustatyti asmenų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
A.Čiuplys teigė, kad BPC neretai sulaukia skambučių žmonių, kurie paskambinę šaiposi, primena seniau įvykusias nelaimes ir klausia, ar BPC mato jų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
A.Čiuplys teigė, kad BPC neretai sulaukia skambučių žmonių, kurie paskambinę šaiposi, primena seniau įvykusias nelaimes ir klausia, ar BPC mato jų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
A.Čiuplys teigė, kad BPC neretai sulaukia skambučių žmonių, kurie paskambinę šaiposi, primena seniau įvykusias nelaimes ir klausia, ar BPC mato jų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
A.Čiuplys teigė, kad BPC neretai sulaukia skambučių žmonių, kurie paskambinę šaiposi, primena seniau įvykusias nelaimes ir klausia, ar BPC mato jų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas pristatė svarbias naujoves, kurios padės kiek įmanoma greičiau nustatyti asmenų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas pristatė svarbias naujoves, kurios padės kiek įmanoma greičiau nustatyti asmenų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
A.Čiuplys teigė, kad BPC neretai sulaukia skambučių žmonių, kurie paskambinę šaiposi, primena seniau įvykusias nelaimes ir klausia, ar BPC mato jų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
A.Čiuplys teigė, kad BPC neretai sulaukia skambučių žmonių, kurie paskambinę šaiposi, primena seniau įvykusias nelaimes ir klausia, ar BPC mato jų buvimo vietą.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Bendrajame pagalbos centre pristatytos svarbios naujovės skambinančių asmenų buvimo vietai nustatyti.<br>T. Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (26)

Lrytas.lt

Feb 9, 2017, 9:39 AM, atnaujinta Apr 10, 2017, 11:20 AM

„Paskambinus į BPC, operatorius turi užduoti esminius klausimus: kas, kur, kaip, kada. Klausimas „Kur?“ yra sunkiausiais, į kurį reikia atsakyti skambinančiajam.

Paprastai manoma, kad mūsų operatorius iš karto mato, kur žmogus yra, bet reikia suprasti technines galimybes ir tai, kad pats BPC nemato vietos, o mato tai, ką duoda mobiliojo ryšio operatorius. Žmonės mano, kad operatorius yra jų rajone ir puikiai žino tą vietą, bet taip ne visada yra“, – sakė BPC viršininkas Audrius Čiuplys.

Jis teigė, kad BPC neretai sulaukia skambučių žmonių, kurie paskambinę šaiposi, primena seniau įvykusias nelaimes ir klausia, ar BPC mato jų buvimo vietą.

BPC pateikė keletą skambučių pavyzdžių. Pirmajame moteris aiškiai pasako, kas ir kur įvyko, tiksliai nurodo rajoną, seniūniją, kaimą. Kitame – paskambinusi moteris isteriškai verkia ir suprasti, ką ji sako, beveik neįmanoma.

Trečiasis skambutis buvo padarytas vaiko, kurio tėčiui nutiko nelaimė. Berniukas sugebėjo tik pasakyti, kad yra iš Jonavos. Ketvirtasis skambutis buvo vyro, kuris reikalavo nustatyti jo buvimo vietą, nes „tuoj gali kažkas nutikti“.

Nors visi šie skambučiai, pasak A.Čiuplio, baigėsi laimingai, BPC viršininkas neslėpė, kad tokių skambučių, kai pats asmuo nesugeba nurodyti savo buvimo vietos, – gausu.

Naujovė jau veikia

BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas pristatė svarbias naujoves, kurios padės kiek įmanoma greičiau nustatyti asmenų buvimo vietą.

„Iki šiol BPC gaudavo mobiliojo ryšio bazinės stoties aprėpties zoną, kurios paklaidos spindulys – 35–40 km. Mobiliojo ryšio tinklo „arka“ („arka“ – pavadinimas suteiktai naujovei – aut.) yra įpareigojimas mobiliojo ryšio operatoriams teikti BPC „arką“ nuo 2017 sausio 1-osios“, – sakė T.Maroščikas.

Įvesta nauja sistema reiškia tai, kad matuojamas signalo sklidimo laikas nuo mobiliojo ryšio bazinės stoties iki telefono ir operatoriaus. Priklausomai nuo vietovės galima skambinančiojo buvimo zona, kurią mato operatorius, sumažėjo iki keliolikos kartų. Tokia informacija BPC pasiekia per itin trumpą laiką – nuo 1 iki 3 sekundžių.

Šią naujovę mobiliojo ryšio operatoriai įdiegė savo lėšomis. T.Maroščikas pateikė pavyzdžių, kurie iliustravo naująją sistemą, ir parodė, kad prieš tai gauta informacija, kad nelaimė įvyko tam tikroje vietoje 6 kilometrų spinduliu, dabar sumažėjo iki 700 metrų. Ši sistema veikia ir kai telefone nėra SIM kortelės.

„Tai nėra panacėja, tai nėra idealu, bet tai yra žingsnis į priekį ir mums tai labai padeda“, – sakė T.Maroščikas.

Nelaimės vieta – SMS žinute

Dar vienas būdas nustatyti nelaimės ištikto skambinančiojo vietą – SMS žinutė, kurią telefonas automatiškai išsiunčia BPC, kai yra skambinama numeriu 112. Vienam skambučiui išsiunčiama viena tokia žinutė.

„Tai „Android“ telefonų funkcija išsiųsti koordinates SMS žinute, kai skambinana 112. Tai yra standartinė „Android“ telefonų funkcija, tai nėra jokia papildoma programėlė, kurią ištikus nelaimei reikia įsijungti.

Paskambinus 112 telefonas bando nusistatyti vietą pagal GPS, Wi-Fi ir bazinių stočių signalus. Koordinates išsiunčia skambinančiajam nematoma SMS žinute. Atsiunčia SMS žinutę ir tada, kai negali nustatyti savo vietos“, – pasakojo T.Maroščikas.

Nustatyti vietai telefonas skiria 20 sekundžių, o BPC šią informaciją gauna per maždaug minutę. Tam, kad Android telefonas išsiųstų žinutę – būtina, kad baterijos energija siektų bent 2 proc. Ši paslauga be SIM kortelės neveikia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.