Skambučiai šokiruoja: ar suprantate, ką paskambinę 112 sako žmonės?

Bendrasis pagalbos centras (BPC) kasdien sulaukia nuo 6 iki 8 tūkst. pagalbos prašančiųjų skambučių. Tam, kad pagalba būtų suteikta operatyviai, svarbiausia nustatyti tikslią asmens buvimo vietą. Deja, bet neretai pasitaiko, kad asmuo nesugeba pasakyti savo buvimo vietos arba jos tiesiog nežino.

Paskambinus į BPC, operatorius turi užduoti esminius klausimus: kas, kur, kaip, kada. Klausimas „Kur?“ yra sunkiausiais, į kurį reikia atsakyti skambinančiajam.<br>T. Bauro nuotr.
Paskambinus į BPC, operatorius turi užduoti esminius klausimus: kas, kur, kaip, kada. Klausimas „Kur?“ yra sunkiausiais, į kurį reikia atsakyti skambinančiajam.<br>T. Bauro nuotr.
Paskambinus į BPC, operatorius turi užduoti esminius klausimus: kas, kur, kaip, kada. Klausimas „Kur?“ yra sunkiausiais, į kurį reikia atsakyti skambinančiajam.<br>T. Bauro nuotr.
Paskambinus į BPC, operatorius turi užduoti esminius klausimus: kas, kur, kaip, kada. Klausimas „Kur?“ yra sunkiausiais, į kurį reikia atsakyti skambinančiajam.<br>T. Bauro nuotr.
Nors visi šie skambučiai, pasak A.Čiuplio, baigėsi laimingai, BPC viršininkas neslėpė, kad tokių skambučių, kai pats asmuo nesugeba nurodyti savo buvimo vietos, – gausu.<br>T. Bauro nuotr.
Nors visi šie skambučiai, pasak A.Čiuplio, baigėsi laimingai, BPC viršininkas neslėpė, kad tokių skambučių, kai pats asmuo nesugeba nurodyti savo buvimo vietos, – gausu.<br>T. Bauro nuotr.
„Tai nėra panacėja, tai nėra idealu, bet tai yra žingsnis į priekį ir mums tai labai padeda“, – sakė T.Maroščikas.<br>T.Bauro nuotr.
„Tai nėra panacėja, tai nėra idealu, bet tai yra žingsnis į priekį ir mums tai labai padeda“, – sakė T.Maroščikas.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Feb 10, 2017, 6:48 PM, atnaujinta Apr 10, 2017, 8:09 AM

„Nors priimant pagalbos prašymą pagrindinis informacijos šaltinis apie nelaimės vietą yra pats skambinantis asmuo, visuomenėje vyrauja požiūris, kad pagalbos tarnybos pačios turi „matyti“ skambinančiojo vietą ir žinoti įvykio koordinates. Deja, tiksli skambinančiojo vieta žinoma tik tuo atveju, kai skubios pagalbos numeriu 112 skambinama iš fiksuoto ryšio telefono“, – teigia BPC specialistai.

Pasak BPC viršininko Audriaus Čiuplio, paskambinus į skubios pagalbos numeriu, operatorius turi užduoti esminius klausimus: kas, kur, kaip, kada. Klausimas „kur“ yra sunkiausias, į kurį reikia atsakyti skambinančiajam. Dėl to nustatyti, kur yra nelaimės ištiktas žmogus, gali būti sunku.

BPC pateikė keletą skambučių pavyzdžių, iliustruojančių žmonių pagalbos prašymus. Viename jų moteris aiškiai pasako, kur ir kokia nelaimė ištiko, atsako į operatorės užduotus papildomus klausimus.

Kiti skambučiai – visiškai kitokie. Viename streso ištikta moteris nesugeba aiškiai kalbėti, suprasti galima tik, kad moteris yra iš Kelmės. Paskutiniame skambutyje girdimas vyro balsas, sakantis, kad kažkas gali nutikti, todėl BPC operatorius pagal vietą, kurią neva mato, turėtų atsiųsti tarnybas. Nors visi šie skambučiai, pasak A.Čiuplio, baigėsi laimingai, BPC viršininkas neslėpė, kad tokių skambučių, kai pats asmuo nesugeba nurodyti savo buvimo vietos, – gausu.

Tiesa, BPC kartu su mobiliojo ryšio operatoriais žengė svarbius žingsnius šiai problemai spręsti. Pristatytos dvi svarbios naujovės, padėsiančios kiek įmanoma greičiau nustatyti vietą, iš kurios yra skambinama numeriu 112.

Spindulys sumažėja bent kelis kartus

BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas pristatė svarbias naujoves, kurios padės kiek įmanoma greičiau nustatyti asmenų buvimo vietą. „Iki šiol BPC gaudavo mobiliojo ryšio bazinės stoties aprėpties zoną, kurios paklaidos spindulys – 35–40 km. Mobiliojo ryšio tinklo „arka“ („arka“ – pavadinimas suteiktai naujovei – aut.) yra įpareigojimas mobiliojo ryšio operatoriams teikti BPC „arką“ nuo 2017 sausio 1-osios“, – sakė T.Maroščikas.

Įvesta nauja sistema reiškia tai, kad matuojamas signalo sklidimo laikas nuo mobiliojo ryšio bazinės stoties iki telefono ir atgal. Priklausomai nuo vietovės galima skambinančiojo buvimo zona, kurią mato operatorius, sumažėjo iki keliolikos kartų. Tokia informacija BPC pasiekia per itin trumpą laiką – nuo 1 iki 3 sekundžių.

Šią naujovę mobiliojo ryšio operatoriai įdiegė savo lėšomis. T.Maroščikas pateikė pavyzdžių, kurie iliustravo naująją sistemą, ir parodė, kad prieš tai gauta informacija, kad nelaimė įvyko tam tikroje vietoje 6 kilometrų spinduliu, dabar sumažėjo iki 700 metrų. Ši sistema veikia ir kai telefone nėra SIM kortelės.

„Tai nėra panacėja, tai nėra idealu, bet tai yra žingsnis į priekį ir mums tai labai padeda“, – sakė T.Maroščikas.

Nelaimės vieta – SMS žinute

Dar vienas būdas nustatyti nelaimės ištikto skambinančiojo vietą – SMS žinutė, kurią telefonas automatiškai išsiunčia BPC, kai yra skambinama numeriu 112. Vienam skambučiui išsiunčiama viena tokia žinutė.

„Tai „Android“ telefonų funkcija išsiųsti koordinates SMS žinute, kai skambinana 112. Tai yra standartinė „Android“ telefonų funkcija, tai nėra jokia papildoma programėlė, kurią ištikus nelaimei reikia įsijungti.

Paskambinus 112 telefonas bando nusistatyti vietą pagal GPS, Wi-Fi ir bazinių stočių signalus. Koordinates išsiunčia skambinančiajam nematoma SMS žinute. Atsiunčia SMS žinutę ir tada, kai negali nustatyti savo vietos“, – pasakojo T.Maroščikas.

Nustatyti vietai telefonas skiria 20 sekundžių, o BPC šią informaciją gauna per maždaug minutę. Tam, kad Android telefonas išsiųstų žinutę – būtina, kad baterijos energija siektų bent 2 proc. Ši paslauga be SIM kortelės neveikia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.