Viskas gali baigtis labai liūdnai: Seimo pirmininko kortežą greitkelyje persekiojo „Opel“

Lietuvos kelių policijos tarnybai pasiaiškinti turėjo vairuotojas, kuris greitkelyje Kaunas–Vilnius ketvirtadienio rytą bandė persekioti Seimo pirmininko kortežą. Vadovybės apsaugos departamento vadovas tvirtina, kad tokie važiavimai paskui saugomus asmenis gali baigtis labai liūdnai.

Policijai pasiaiškinti turėjo vairuotojas, kuris greitkelyje Kaunas–Vilnius ketvirtadienio rytą bandė persekioti Seimo pirmininko kortežą.<br>V.Ščiavinsko asociatyvioji nuotr.
Policijai pasiaiškinti turėjo vairuotojas, kuris greitkelyje Kaunas–Vilnius ketvirtadienio rytą bandė persekioti Seimo pirmininko kortežą.<br>V.Ščiavinsko asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 23, 2017, 7:52 AM, atnaujinta Apr 9, 2017, 1:13 PM

Incidentas įvyko ketvirtadienio rytą greitkelyje Kaunas–Vilnius. Į policiją apie 7 val. 35 min. paskambinę Vadovybės apsaugos departamento darbuotojai pranešė, kad greitkelyje, važiuojant Vilniaus kryptimi, prie Seimo pirmininko kortežo „prisiklijavęs“ seka automobilis „Opel“.

Kelio Klaipėda–Vilnius 285-ajame km Seimo pirmininko kortežą ir paskui lekiantį automobilį „Opel“ pasitiko Lietuvos kelių policijos tarnybos ekipažas. Pareigūnai sustabdė kortežą persekiojusį automobilį.

Paaiškėjo, kad „Opel“ vairuoja 1982 m. gimęs P.J. Vyras turėjo pasiaiškinti policininkams, kodėl persekiojo Seimo pirmininko kortežą. Galiausiai vairuotojas buvo perspėtas ir paleistas.

Gali baigtis liūdnai

Vadovybės apsaugos departamento direktorius Rymantas Mockevičius lrytas.lt patvirtino, kad toks incidentas ketvirtadienio rytą buvo. Pasak VAD direktoriaus, tokie atvejai, kai kažkas „prilipęs“ iš galo važiuoja paskui valstybės vadovų kortežus, nėra reti.

„Greičiausiai tai buvo iš to vairuotojų tipo, kai „prisikabina“ iš galo ir nuolat važiuoja. Iš tiesų mūsų vyrai nežino, kas iš galo važiuoja ir kokie jo tikslai. Todėl buvo informuota policija, kad sustabdytų ir pasidomėtų.

Apskritai tokie atvejai gana dažni. Ir ne tik su mumis. Juk vairuojate ir matote – tai greitoji važiuoja, tai policija, o kas nors iš paskos bando prasmukti pro visas grūstis. Kiti vairuotojai duoda kelią, susidaro tam tikras koridorius ir kai kas tuo naudojasi“, – sakė R.Mockevičius.

Komentuodamas tokias situacijas iš VAD pozicijų valstybės vadovus saugančios institucijos vadovas sakė, kad viskas gali baigtis ir labai liūdnai. Tokie važiavimai paskui VAD kortežus yra pavojingi.

„Tai tikrai yra nejauku. Asmens apsauga mato tą iš paskos važiuojantį automobilį, bet niekas nežino, kas ten per mašina. Vieną dieną galima prisižaisti su tokiais važiavimais. Reikia turėti galvoje, kad mes esame apsauga ir mes labai jautrūs tokiems dalykams. Vyrai ginkluoti, yra instrukcijos, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, per mokymus nuolat akcentuojama, kad reikia stebėti aplinką, kas prisikabina, kokiais tikslais...“ – R.Mockevičius perspėjo vairuotojus nustoti persekioti VAD kortežus.

Pasidomi iš paskos važiuojančiais vairuotojais

Visai atvejais, kai kas nors važiuoja iš paskos, yra reaguojama. Kartais kreipiamasi pagalbos į policiją, kartais, kaip sako VAD direktorius, „susitvarko patys“, kartais tokie važiuotojai iš paskos spėja pasiekti savo kelionės tikslą ir nusuka kur nors į šoną. Tačiau tais atvejais, kai persekiotojai būna sustabdomi, VAD specialistai pasidomi jų biografijomis. Taip bus ir šį kartą.

Tai daroma tam, kad pasikartojus tokiai pačiai situacijai apsaugos darbuotojai žinotų, kas važiuoja iš paskos.

R.Mockevičius neslepia, kad apsaugos automobiliai paprastai važiuoja šiek tiek didesniu greičiu, nei juda srautas. Tačiau tai esą nebūna žymus skirtumas – tik 10–15 km/val. greičiau vien tam, kad valstybės vadovai neįstrigtų bendrame sraute.

Tokiais atvejais važiavimas paskui specialųjį transportą kelia grėsmę ir eismo saugumui. R.Mockevičius sako žinantis kelis atvejus, kai apsaugos automobilis spėjo pervažiuoti sankryžą, o iš paskos važiuojantis į kažką atsitrenkė.

„Mūsų ar kitą specialų transportą praleidžia, o iš paskos važiuojančios mašinos tiesiog nepastebi, nes ji be švyturėlių lekia. Per savo praktiką aš tikrai atsimenu kelis atvejus, kai tokie „važiuotojai“ atsitrenkė į kitas mašinas“, – sakė VAD direktorius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.