Parlamentarai neišbrenda iš automobilių nuomos pelkės – gali įklimpti Antanas Matulas

Pasišovę išnarplioti painias parlamentarų automobilių nuomos istorijas kai kurie Seimo etikos sargai gali ir patys sulaukti prokurorų klausimų.

Seimo Etikos ir procedūrų komisijos narys konservatorius A.Matulas aiškino apie automobilių nuomos naudą.<br>T.Bauro nuotr.
Seimo Etikos ir procedūrų komisijos narys konservatorius A.Matulas aiškino apie automobilių nuomos naudą.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 24, 2017, 5:17 AM, atnaujinta Apr 9, 2017, 4:46 AM

Buvusios Seimo narės Gretos Kildišienės visureigio „Range Rover“ skandalas jau aptaškė ne vieną politiką. Dėl automobilio nuomos gali tekti aiškintis netgi Etikos ir procedūrų komisijos nariui Antanui Matului.

Seimo kanceliarijos pateiktais duomenimis, konservatorius iš parlamentinei veiklai skirtų lėšų nuomojosi „Volkswagen Passat“. Pernai ir užpernai iš biudžeto tam atseikėta daugiau kaip 3 tūkst. eurų.

Seimo valdybai praėjusių metų lapkritį pakeitus automobilių nuomos tvarką, A.Matulas šį automobilį nusprendė ir toliau nuomotis, tačiau jau už savo pinigus.

Politikas sudarė išperkamosios nuomos sutartį, tiesa, sandorio nedeklaravo.

Jis teigė, kad sutartis sudaryta penkeriems metams, bet negalėjo atsakyti, ar pasibaigus terminui jis pretenduoja tapti automobilio savininku: „O perkūnas žino?

Nežinau, ar iš viso tokio norėsiu, nes automobiliui bus jau devyneri metai.“

Į remontą sukišdavo daugiau

Penktai kadencijai į Seimą išrinktas konservatorius anksčiau pas rinkėjus važinėjo nuosavu automobiliu.

Į automobilį, kurį nuomojosi už valdiškas lėšas, A.Matulas aiškino persėdęs tik pernai, bet jau spėjo nuriedėti beveik 60 tūkst. kilometrų.

Politikas tvirtino, kad ir toliau būtų mielai važinėjęs sava mašina, tačiau abejojo, ar mokesčių mokėtojams tai būtų atsiėję pigiau: „Juk automobilių remontui Seimo nariai išleidžia tūkstančius.

Aš irgi taip dariau, nes prieš tai naudotas automobilis buvo senas ir nuolat gesdavo.

O važinėdamas nuomojamu ketverių metų senumo automobiliu tokių problemų ir tiek išlaidų neturiu.“

2014 metais, kai politikas dar važinėjo savo automobiliu, į jo eksploataciją, remontą bei priežiūrą buvo investuota beveik 5 tūkst. eurų.

Šios išlaidos buvo apmokėtos už parlamentinei veiklai skirtas lėšas.

A.Matulas prisipažino ir pats kreivai žiūrėjęs į kolegas, besinuomojančius mašinas už valdiškus pinigus: „Aš dėl to ir nesinuomojau automobilio, nes mane siutino, kad Seimo nariai prabangioms mašinoms išleisdavo visas parlamentinei veiklai skirtas lėšas.

Bet kai mano mašina visiškai subyrėjo, teko išsinuomoti. Ji nėra nei nauja, nei prabangi.

Man jos reikia darbui, tenka nuolat važinėti į Pakruojį ir Pasvalį pas rinkėjus, neįsivaizduoju, kaip galėčiau išsiversti be automobilio.“

Nauja tvarka – ne ką geresnė

Kalbėdamas apie kylančius vis naujus skandalus dėl automobilių Seimo etikos sargas svarstė, kad galimybė juos nuomotis neturėjo būti panaikinta – esą turėjo būti tik draudžiama nuomotis prabangias mašinas.

„Atvejai, kai parlamentarai už 700–800 eurų nuomodavosi prabangius automobilius ar visureigius ir juos vėliau įsigijo ar planavo tai padaryti, badė akis.

Aišku, kad tai piktnaudžiavimas tarnyba, todėl to neturėtų būti.

Tačiau panaikinti galimybę nuomotis paprastus vidutinės klasės automobilius nėra teisinga.

Tai tikrai nėra blogiau nei leisti kišti valstybės pinigus į senus nuosavus“, – kalbėjo A.Matulas.

Pinigus žadėjo sugrąžinti

Naujos valdžios vienu mostu pakeista automobilių nuomos tvarka pridarė nemažai rūpesčių ir buvusiam Etikos ir procedūrų komisijos pirmininkui Leonardui Talmontui.

Šis politikas praėjusios kadencijos pabaigoje už parlamentinei veiklai skirtas lėšas buvo pradėjęs nuomotis „Subaru Forester“.

Už jo nuomą pernai mokesčių mokėtojai sumokėjo beveik 900 eurų.

Šių metų sausį Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas deklaravo, kad su banku sudarė šio automobilio išperkamosios nuomos sutartį.

Dabar už mašiną L.Talmontas moka iš savo kišenės ir neslėpė, kad pasibaigus ketverių metų sutarčiai galės ją nusipirkti.

„Jei automobilį imsiu, grąžinsiu valstybės lėšas“, – svarstė parlamentaras, paklaustas, ar nemato problemų, kad už jo automobilio nuomą turėjo sumokėti ir mokesčių mokėtojai.

L.Talmontas pernai rudenį deklaravo dar vieną sandorį – jis pardavė „Volvo XC90“, kuriuo važinėjo, kol nebuvo pradėjęs nuomotis „Subaru“.

Politikas prasitarė turįs dar vieną automobilį.

Automobilių eksploatacijai, techninei priežiūrai ir remontui buvęs etikos sargas vien pernai išleido beveik 5 tūkst. eurų, o 2015 metais – per 7 tūkst. eurų.

Tiria ir prokurorai, ir Seimas

Praėjusią savaitę Seimo Etikos ir procedūrų komisija bei parlamento kanceliarija sulaukė prokurorų prašymo pateikti duomenis apie kai kurių politikų iš parlamentinei veiklai skirtų lėšų nuomotus automobilius.

Prokuratūros atstovai patvirtino sureagavę į „Lietuvos ryto“ publikaciją, kurioje teigiama, jog kai kurie Seimo nariai, nuomojęsi automobilius iš pinigų parlamentinei veiklai, pastaruoju metu sumanė juos išsipirkti.

Šiuos atvejus, sulaukę prokurorų sprendimo, žada įvertinti ir Seimo etikos sargai.

Praėjusią savaitę Etikos ir procedūrų komisija taip pat nusprendė ištirti socialdemokratų lyderio Algirdo Butkevičiaus, taip pat konservatorių Andriaus Kubiliaus ir Dainiaus Kreivio automobilių nuomos aplinkybes.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.