Bet pastaruoju metu su lėktuvais mums nesiseka. Antai Lietuvos karinių oro pajėgų (KOP) orlaivį „Spartan“ oro uoste vėjo gūsis nubloškė į šalį tarsi popierinį lėktuvėlį – nejaugi jo nebuvo galima laikyti užuovėjoje?
O juk tai vienas iš trijų karinių lėktuvų, kuriuos Lietuva įsigijo iš Italijos už 75 milijonus eurų! Liko tik vienas skraidantis, nes kitas naudojamas atsarginėms dalims. O trečio, kaip dabar paaiškėjo, apgadintas vienas propeleris, sparno galas, korpusas.
Šiuo metu jis skraidyti negali. Juokingesnio akių dūmimo nesugalvosi – visi tyli, lyg jų burnos būtų užsiūtos. Kas iš tikrųjų atsitiko, gal valstybės paslaptis?
Bet juk čia ne kelių tūkstančių eurų vertės auksinių šaukštų istorija. Joje iškart buvo nustatyti kaltininkai, o tai atskleidęs krašto apsaugos ministras sumaišytas su žemėmis.
KOP štabo viršininkas pulkininkas D.Martusevičius įkvėpė optimizmo pasakęs: „Orlaivis, aš manau, ateityje bus skraidantis.“ O gal geriau, kad toks vėjui jautrus aparatas neskraidytų? Ypač prisiminus neseniai įvykusį dar vieną aviacijos incidentą. Pakilęs iš Vilniaus oro uosto civilinis lėktuvėlis nuklydo nuo kurso ir įsigudrino praskristi netoli statomos Astravo atominės elektrinės.
Baltarusiai pakėlė triukšmą, o pats jų tėtušis A.Lukašenka pagrasino: dar kartą pasiklysite – numušime be kalbų. Kodėl pasiklydo lėktuvas, ir dar tokioje jautrioje vietoje, dar aiškinamasi. Lyg ir pilotai užsiplepėjo – gal lygindami orlaivių atsarginių dalių kainas Lenkijoje ir Lietuvoje? Bet dabar įsivaizduokite, kas būtų, jei suremontuotas „Spartan“ dėl vėjo ar plepių pilotų atsidurtų virš Baltarusijos atominės elektrinės?
Vargu ar Minskas apsiribotų diplomatine nota. Dar turėkime omenyje, kad viena „Spartan“ paskirčių – skraidinti aukščiausius Lietuvos pareigūnus.
Skristų karinis lėktuvas su prezidente D.Grybauskaite ir stipresniam vėjui papūtus atsidurtų virš Astravo ar karinės rusų bazės Baltijske. Blogesnio scenarijaus nesugalvosi.