Pirmuosius pramogautojus Neries upėje pasitiks ir šiukšlės

Šią savaitę prasidėjo laivybos sezonas, bet Nerimi plaukiojantys laivai vis dar snūduriuoja Vilniaus žiemos uostu vadinamoje prieplaukoje Žirmūnų rajone – upeiviai laukia nesulaukia tikro pavasario.

„Ryga“ turistus plukdys tokiu pat kaip ir ankstesniais metais maršrutu.<br> T.Bauro nuotr.
„Ryga“ turistus plukdys tokiu pat kaip ir ankstesniais metais maršrutu.<br> T.Bauro nuotr.
G.Sruogienė apgailestavo, kad pasigrožėti sostine iš upės trukdo prasti orai.<br>T.Bauro nuotr.
G.Sruogienė apgailestavo, kad pasigrožėti sostine iš upės trukdo prasti orai.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 30, 2017, 2:19 PM

Didžiausias sostinės pramoginis-turistinis 100 keleivių vietų laivas „Ryga“ pirmosiomis navigacijos sezono dienomis dar stovi Žiemos uoste.

Jo kapitonas ir bendrovės „Barta“ direktorius Leonas Benetis sakė, kad laivybos sezono pradžioje keleiviams plaukti prišiukšlinta Nerimi nebus smagu.

„Po žiemos upė pilna šiukšlių, bambaliai plūduriuoja, kitokių atliekų pilna. Mes turime baržą su manipuliatoriumi, galime išrinkti šiukšles, bet norėtume, kad finansiškai prisidėtų ir sostinės savivaldybė“, – kalbėjo L.Benetis.

Nedaug trūko, kad laivybos sezonas Nerimi būtų vėlavęs ne tik dėl prastų orų.

Likus tik dienai iki sezono pradžios vos suspėta atlikti vandens kelio žymėjimo darbus – pastatyti plūdurus, žyminčius laivakelį (farvaterį).

Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) atstovas Aurelijus Rimas pripažino, kad buvo keblumų: konkursą žymėti Neries laivakelį laimėjusi įmonė, bet nepateikė visų reikiamų dokumentų. Tuomet VVKD skubiai pasirašė sutartį su „Barta“, kuri turi reikiamą techninę įrangą pastatyti vandens kelio ženklus, ir tai buvo padaryta.

Vandens kelias Vilniuje yra, laivų taip pat – 5 didesni turistiniai, dvi mobiliosios baržos, neskaitant mažesnių katerių, prisišvartuojančių prie baržos, stovinčios prie Baltojo tilto.

„Pagal laivakelio liniją galime nuplaukti iki Verkių parko, bet mūsų laivas per didelis, ten neplaukiame. Didesniu laivu ten galima nuplaukti tik pakilus vandeniui, bet tai būna anksti pavasarį, kai sezonas neprasidėjęs. Ir krantas ten akmenuotas, nepatogu išlipti“, – aiškino „Rygos“ kapitonas L.Benetis.

Tradicinis valandą trunkantis „Rygos“ maršrutas – Karaliaus Mindaugo prieplauka–Valakampių tiltas–Edukologijos universitetas–Karaliaus Mindaugo prieplauka – kainuoja 10 eurų vienam asmeniui.

Žiemos uoste sezonui ruošėsi ir prie Baltojo tilto esančios baržos savininko Danieliaus Sruogos žmona Giedrė.

„Laukiame ne tik šilumos, bet ir Neries atoslūgio. Dabar dar negalėtume praplaukti pro Seimo tiltą, vanduo per aukštai“, – sakė moteris.

D.Sruoga sakė, jog intensyviai tvarkomos Neries krantinės – pirmasis žingsnis į tikslą. Gerėja ir laivybos sąlygos plaukti upe. „Jau dabar laivakelis Nerimi yra pailgėjęs, galima nuplaukti apie 18 kilometrų, nuo Verkių iki Žvėryno“, – pažymėjo jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.