Vilniečiai mintų oranžinius dviračius, jei ne viena problema

Vilniečiai noriai kur kas dažniau mintų oranžinius dviračius, jei vietų, kur juos galima pasiimti ir palikti, būtų kur kas daugiau. Vilniečiai skundžiasi, kad daug dviračių punktų įrengta centre, tačiau vykti į kitus sostinės rajonus nėra patogu.

Vilniečiai pamėgo oranžinius dviračius, bet skundžiasi, kad trūksta jų paėmimo punktų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniečiai pamėgo oranžinius dviračius, bet skundžiasi, kad trūksta jų paėmimo punktų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniečiai pamėgo oranžinius dviračius, bet skundžiasi, kad trūksta jų paėmimo punktų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniečiai pamėgo oranžinius dviračius, bet skundžiasi, kad trūksta jų paėmimo punktų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniečiai pamėgo oranžinius dviračius, bet skundžiasi, kad trūksta jų paėmimo punktų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniečiai pamėgo oranžinius dviračius, bet skundžiasi, kad trūksta jų paėmimo punktų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniečiai pamėgo oranžinius dviračius, bet skundžiasi, kad trūksta jų paėmimo punktų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniečiai pamėgo oranžinius dviračius, bet skundžiasi, kad trūksta jų paėmimo punktų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jun 7, 2017, 1:13 PM

„Su pavydu kas rytą žiūriu į tuos, kurie į darbą vyksta miesto dviračiais. Nors pati gyvenu Šiaurės miestelyje, kuris nuo centro nutolęs vos porą kilometrų, to daryti negaliu. Jei sugalvočiau į darbą važiuoti dviračiu, man tektų apie 15-20 minučių kulniuoti iki artimiausios jų paėmimo vietos, esančios prie Šilo tilto. Tas pat lauktų ir vakare, po darbo, tad mano kelionė pailgėtų mažiausiai pusvalandžiu, taigi greičiau važiuoti autobusu“, – pasakojo vilnietė Miglė. Problemų, anot jos, kyla ir tuomet, kai ima planuoti ilgesnį pasivažinėjimą dviračiu Neries pakrantėse esančiose žaliosiose zonose, mat labai trūksta punktų, kur būtų galima paimti ir palikti miesto dviračius.

„Visą žiemą tikėjausi, kad galėsiu iš namų, esančių Viršuliškėse, į darbą, esantį pačiame centre, važinėti dviračiu. Maniau, kad bent jau prie Spaudos rūmų tikrai bus dviračių stotelė. Tačiau atėjus pavasariui supratau, kad jos nėra ir vargu ar bus. Internetiniame puslapyje pažiūrėjau, kur yra dviračių stotelės. Visos jos miesto centre, tad į tolimesnius rajonus niekaip jais nenuvažiuosi, nes dviračių paprasčiausiai nėra kur palikti. Taigi ir toliau kiekvieną dieną važiuoju troleibusu ir sėdžiu kamščiuose, užuot grįžusi dviračiu“, – laiške redakcijai rašė sostinėje gyvenanti Emilija. 

Vilniečiai pamėgo dviračius

Kad oranžiniai dviračiai pakeitė vilniečių keliavimo įpročius, įrodo ir statistika. Iki miesto dviračių atsiradimo sostinėje vos 0,2 proc. kelionių vyko dviračiais, ėmus veikti „Cyclocity“ sistemai kelionės dviračiais sudarė jau 7,5 proc., t. y. kelionių dviračiais skaičius išaugo  net 37 kartus.

Vidutiniškai per dieną kiekvienu dviračiu pasinaudoja nuo 6 iki 8 žmonių – pagal šį rodiklį Vilniaus sistema patenka į „Top 10“ tarp visų 70-yje miestų veikiančių „JCDecaux“ sistemų. Kiekvienu iš 300 dviračių jau numintas įspūdingas 6500 km maršrutas – toks atstumas būtų nuo Vilniaus iki Pekino.

Prieš keletą dienų užfiksuota ir apdovanota milijoninė kelionė dviračiu. Ja tapo vilniečio Andriaus Milinavičiaus gegužės 27 d. 7 minučių trukmės kelionė iš Vašingtono aikštės į Jogailos dviračių nuomos punktą. Dviratininkas apdovanotas unikalia naryste „Cyclocity Forever“. A.Milinavičius visą sistemos veikimo laiką Vilniuje galės nemokamai naudotis miesto dviračiais.

„Nuo dviračių sistemos veikimo pradžios esame užfiksavę 1 vagystę ir 3 kelio įvykius. Per vieną jų pats dviratininkas atsitrenkė į automobilį, per kitą automobilis partrenkė dviratininką, per trečią vairuotojas, praradęs sąmonę, atsitrenkė į dviračių terminalą. Laimė, apsieita be rimtų susižalojimų“, – teigė oranžinių dviračių projektą Vilniuje valdančios įmonės „JC Decaux Lietuva“ generalinė direktorė Žaneta Fomova.

Įmonė plėtros nežada

Anot įmonės vadovės, nemažai pasiūlymų ir pageidavimų, kaip gerinti paslaugų kokybę, pateikia patys vilniečiai. „Kadangi perkant 3 dienų bilietą iš dviračių terminalo kliento kortelėje rezervuojamas 159 eurų depozitas, sulaukėme prašymų pasiūlyti 3 dienų bilietus be depozito. Atsižvelgėme į šį prašymą – 3 dienų narystes, kaip ir visas kitas, nuo šiol galima nusipirkti mūsų svetainėje be depozito. Sistemos veikimo pradžioje pasiūlėme 3 dienų bei sezono narystes, tačiau pernai pristatėme dar vieną naujovę – 30 dienų narystę, kurią vilniečiai ir miesto svečiai labai pamėgo. O šiemet turime dar vieną naują pasiūlymą – narystę dovanų, kurią galima įteikti draugui ar kolegai“, – kalbėjo ji.

Deja, dėl dviračių pasiėmimo ir palikimo punktų plėtros vilniečiams „JC Decaux Lietuva“ neturi gerų žinių: „Šiais metais plėtra nėra numatyta, bet matome labai didelį vilniečių ir miesto svečių susidomėjimą „Cyclocity“ sistema ir tai tik dar kartą įrodo, kad kuo toliau, tuo daugiau Vilniaus miesto gyventojų keičia savo įpročius ir renkasi ekologišką ir patogesnę transporto priemonę ir susisiekimo būdą“, – teigė Ž.Fomina.

Savivaldybė kliūčių plėtrai nemato

Susisiekimo dviračiais Vilniaus mieste projekto komandos vadovas Antonas Nikitinas teigė, kad Vilniaus savivaldybė mato dviračių nuomos sistemos plėtros poreikį ir nemato tam jokių kliūčių, jeigu šią plėtrą vykdytų dabartinės dviračių dalijimosi „CycloCity“ sistemos valdytojas „JCDecaux“.

Kartu, anot pašnekovo,  miestas koncentruojasi ir kaip niekad daug dėmesio skiria dviračių infrastruktūrai gerinti ir plėsti – pirmiausia, kad fragmentiški dviračių takai būtų sujungti, o kur įmanoma, būtų tinkamai atnaujinti ir esami takai. Vien per šiuos metus bus nutiesta ir atnaujinta 12 km dviračių takų.

Šiemet taip pat bus baigtas projektuoti daugiau kaip 5 km kokybiškas dviračių takas palei T. Narbuto gatvę, sujungsiantis Pilaitę su Konstitucijos prospektu, taip pat projektuojama Ukmergės gatvėje esančio tako rekonstrukcija bei keliasdešimt kilometrų skirtingų trūkstamų dviračių infrastruktūros atkarpų. Kitąmet planuojama pradėti tiesti daugiau kaip 20 km naujų dviračių takų. Dalis jų – ES lėšomis rengiami projektai takams T. Narbuto g., Žirmūnų trikampyje (Minties, Tuskulėnų, Žirmūnų g.), Giedraičių ir Fino g., Neries Senvagėje (Ozo ir Upės g. jungtis per Linkmenų g.), Vilnios ir Neries upių pakrantėse. Šiemet taip pat planuojama parengti projektus palei Ukmergės, Žalgirio, Rinktinės, Algirdo, Geležinkelio gatves, taip pat kitose pagal mieste patvirtintą specialųjį dviračių planą trūkstamose jungtyse. 

„Vilniaus vizija – kad 90 proc. vilniečių gyventų ne toliau kaip 1 km nuo dviračių tako. Tai reiškia, kad miestas yra išsikėlęs tikslą jau po ketverių metų sujungti dviračių takus į vieną nenutrūkstamą tinklą. Taip dviračiu važiuoti taps kur kas patogiau, nes infrastruktūra nenutrūks, o tęsis nuo kelionės pradžios iki pabaigos“, – teigė A.Nikitinas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.