Arūnas Dumalakas. Spūsčių mažinimo planai verčia gūžčioti pečiais

Kai valdžia pradeda porinti, kaip puiku būtų atsikratyti automobilių

Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Sep 30, 2017, 7:00 AM

Senamiestyje ir centre, geriausia būtų prisiminti tarptautinę dieną be
automobilio - rugsėjo 22-ąją.

Kai kitų miestų gyventojai persėdo į viešąjį transportą ar ant dviračių,
Vilniuje tvyrojo chaosas.  Suolais ir gėlėmis vėl buvo užtverta Gedimino
prospekto atkarpa.  Tad jeigu trūks plyš prireikė automobiliu išvažiuoti
iš centro, teko grūstyse prastovėti kone valandą.

Užsikimšusios Labdarių, Liejyklos, L.Stuokos-Gucevičiaus gatvės, pikti
vairuotojų ir keleivių veidai.

Sakysite, reikėjo automobilį palikti namuose ir į darbą centre
atvažiuoti miesto transportu?  Bet per tą centrą vos kas pusvalandį vien
11-ojo maršruto autobusas važiuoja.

Seniai praėjo tie laikai, kai troleibusai ir autobusai Gedimino
prospektu dardėdavo.  Dabar jie nukreipti kitomis gatvėmis, o stotelės
išdėstytos tikrai ne patogiausiose vietose.

Tai - tik vienas pavyzdys, kaip savivaldybė nevykusiai mėgina kovoti su
automobiliais Senamiestyje ir centre.  Niekas nesiginčija - jų tikrai
per daug.  Ir čia reikėtų prisiminti kitą prisvilusį blyną - „Statyk ir
važiuok“ aikšteles.

Daugelyje miestų sistema, kai atvykėliai palieka automobilius miesto
prieigose ir persėda į miesto transportą, puikiausiai veikia.  Tik ne
Vilniuje.  Turbūt daugiausia automobilių, kurie vienu metu stovėjo toje
„Statyk ir važiuok“ aikštelėje, buvo keturi.  O tų aikštelių - bent
trys.

Bėda ta, kad visos aikštelės sukištos netoli centro, o ne miesto
prieigose, kaip kitur.  Jas pasiekti Vilniuje reiškia įkliūti
grūstyse.  O paskui dar sėsti į sukiužusį autobusą ar troleibusą ir
vėžlio greičiu vilktis į darbą ar mokslus.

O trečias pavyzdys - Islandijos gatvė, kurią savivaldybė paskelbė
draugiškesne dviratininkams ir skyrė jiems bent dvi juostas,
automobiliams palikdama tik vieną.

Ir ką gi?  Dviratininkų gatvėje nepadaugėjo, automobiliais užgrūsti namų
kiemai ir bent trys prekes atvežę mikroautobusai ant šaligatvio, nes
daugiau jų tiesiog nėra kur palikti.

Vien savivaldybės tarybai pradėjus svarstyti, kaip mieste būtų galima
pagerinti ekologiją ir miesto transportą, užmojai gali tik graudulį
sukelti.

Miesto plėtros specialistai sugebėjo pasiūlyti lengvatą Senamiestyje ir
centre statomų butų plėtotojams - leisti įrengti mažiau automobilių
stovėjimo vietų, nei nustatyta dabar galiojančiuose teisės aktuose.

Esą turtingi vilniečiai, nusipirkę už šimtus tūkstančių eurų butą
prestižinėje vietoje, sės ant dviračio ar į miesto transportą.
Nejuokaukite, taip nebus.

Taigi kol kas Vilniaus valdžia su automobiliais centre kovoja vien
suolais, gėlių klombomis ir niekur nevedančiomis vizijomis.

Tvarumo, judumo koncepcijas kurpiantys valdininkai nepajėgia suvokti,
kad reikia kantriai ir nuosekliai dirbti, o ne blaškytis, mėginant aklai
pritaikyti iš svetur nugvelbtus pavyzdžius.

„Sostinė“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.