Naujųjų laikų mokytoja renkasi regioną: „Kiekviena diena klasėje yra intriga“

26 metų Elzė Vareikytė nusprendė savo jaunas dienas praleisti stovėdama prieš klasę. Ji, pabaigusi fotografijos ir medijų studijas Vilniaus dailės akademijoje, susidomėjo projektu „Renkuosi mokyti“ ir netrukus jau mokė regioninių mokyklų moksleivius dailės paslapčių.

 Elzė Vareikytė ir Bronius Budrys<br>„Renkuosi mokyti“ nuotr.
 Elzė Vareikytė ir Bronius Budrys<br>„Renkuosi mokyti“ nuotr.
„Renkuosi mokyti“ nuotr.
„Renkuosi mokyti“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 18, 2017, 7:33 PM, atnaujinta Oct 18, 2017, 8:44 PM

„Mokinius žavi jaunas mokytojas. Aš žiūriu tuos pačius serialus, galiu į pamoką ateiti su „Nike“ sportbačiais ir suktuką (angl. fidget spinner) ant piršto galiu pasukti ilgiau nei sekundę“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė 26 metų mokytoja.

Visiškas atsitiktinumas

E.Vareikytė dabar moko mokinius nuo 5 iki 12 klasės Viduklės gimnazijoje, Raseinių rajone. Tačiau iki šiol prisipažįsta, kad paprasčiausias atsitiktinumas ją atvedė į mokyklą.

„Mokykloje atsidūriau visiškai per atsitiktinumą. Baigusią studijas mane visai netyčia užkabino „Renkuosi mokyti“ plakatas, kuriame buvo parašyta „Ieškome geriausio mokytojo, tavęs labai laukia vaikai“. Ir aš pagalvojau, kad taip, juk tikrai manęs laukia vaikai.  Užpildžiau testą ir organizatoriai manimi pasitikėjo – taip patekau į projektą. Ir mane nusiuntė į Vilkijos gimnaziją Kauno rajone“, – pasakojo Elzė.

Jai naujasis vaidmuo nebuvo netikėtas, tačiau su iššūkiais susiduria kiekvieną dieną, kurie lieka smagia intriga.

„Ateidama į projektą sakiau, kad galiu važiuoti bet kur. Kai pasakė, kur reikės važiuoti, internete žiūrėjau, kur ta vieta yra. Tas pats ir dėl klasės. Tu ateini į pamoką ir turi kažkokią nuojautą, koks bus penktokas, septintokas ar dešimtokas. Bet pradėjęs dirbti su mokiniais supranti, kad tie dalykai, apie kuriuos galvojai, kartais būna klaidingi. Ir tada tenka jau prisiderinti. Tačiau smagią intrigą palieka kiekviena diena“, – sakė mokytoja ir pridūrė, kad sudėtingiausia jai kol kas dirbti su paaugliais.

„Šitie mokiniai tokie pikti, suraukia antakius ir mokytoju nepasitiki. Bet viskas priklauso nuo to, kaip su jais bendrausi, ką veiksi, kiek su jais būsi atviras. Man labai patinka dirbti su dvyliktokais, nes su jais galima bendrauti ir rimtai samprotauti. Jie jau turi labai ryškų savo požiūrį ir jį drąsiai reiškia. Vis dėlto kiekviena klasė turi savo specifiką“, – įspūdžiais dalijosi E.Vareikytė.

Pykčių išvengti nepavyksta

Viduklės gimnazijos dailės ir technologijų mokytoja neslepia, kad viskas nėra piešiama rožinėmis spalvomis. Ir pykčių, konfliktų ar nesutarimų pamokose tikrai pasitaiko. E.Vareikytė teigia, kad žino, kaip sudrausminti mokinius, tačiau iki šiol pakėlus balsą sudreba kojos.

„Būtų naivu ir netikslu sakyti, kad nesusikalbėjimų ir nesutarimų nebūna. Kadangi mokau jau 3 metus, mano požiūris į konfliktinę situaciją pamokose jau pasikeitęs. Šiais metais tokių situacijų stengiuosi išvengti duodama labai aiškias instrukcijas bei vertinimo kriterijus ir keldama aukštus tikslus. Ir kartais dar sakant kažką griežčiau tikrai kojos virpa. Vaikams visai patinka, kad yra užbrėžta gana rimta ir griežta riba“, – savo patirtimi dalijosi E.Vareikytė.

Ji taip pat pasakoja, kad kai niekaip nesusikalba su vienu mokiniu, jie susėda dviese ir lyg verslo susitikime aptaria, kodėl vaiko elgesys būtent toks ir ką dėl to galima padaryti.

Mokytoja ir „Facebook“ lieka mokytoja

E.Vareikytė Viduklėje gyvena su dar trimis pagal tą patį projektą gimnazijoje dėstančiais mokytojais. Jų socialiniuose tinkluose apstu nuotraukų su mokiniais, fiksuojamų pamokų akimirkų. Mokytoja Elzė tikina, kad bendravimas su mokiniais socialiniuose tinkluose tikrai padeda užmegzti glaudesnį ryšį.

„Mes turime suprasti, kad vaikai šiais laikais nori būti susijungę 24 valandas per parą. Jų pasaulis greitas ir susijęs su technologija. Kai tu įsileidi juos į savo technologinį pasaulį ir jie mato, kad tu džiaugiesi jais ne tik pamokoje, bet ir savo socialinėje erdvėje, tai sukuria labai smagų pasitikėjimo ryšį“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė E.Vareikytė.

Pašnekovės nuomone, mokiniams patinka jaunas mokytojas, kuris supranta jų kartos gyvenimą.

„Jau trejus metus dirbdama mokykloje pastebiu, kad susidaręs stereotipas dėl tipinio mokytojo portreto yra tik stereotipas. Mokiniams patinka jauni mokytojai. Ir jie labiau jų laukia, nei jais stebisi. Jie žavisi, nes tu žiūri tuos pačius serialus, į pamoką ateini su „Nike“ sportbačiais, ar gali pasukti suktuką (angl. fidget spinner) ilgiau nei sekundę“, – juokauja E.Vareikytė.

Vis dėlto prisiminė, kad yra tekę patekti ir į keistokas situacijas. „Ir visokių juokingų situacijų buvo pasitaikę, kai supranti, kad kai kurie mokiniai į tave žiūri ne tik kaip į mokytoją, bet ir kaip į merginą ar panašiai“, – pasakojo Elzė.

Svarbūs ne tik mokiniai

E.Vareikytė sako, kad viena esminių pamokų, kurią pati išmoko dirbdama mokykloje, yra suvokimas, kad svarbūs ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Jos teigimu, nors ne visos bendruomenės itin draugiškos jauniems mokytojams, būtina ieškoti kompromiso.

„Vilkijoje sutarti su mokytojais buvo sunkiau. Jie ne taip noriai priėmė naujoves. Bet gal ir aš nelabai patraukliai jas perteikiau. Pirmuosius metus dirbdama mokykloje galvojau, kad dirbu su vaikais. O dabar, norėdama labai stipriai gerinti Lietuvos švietimo situaciją, suprantu, kad turiu įtraukti visą mokyklos bendruomenę. Ir net susiduriant su tam tikromis problemomis reikia ieškoti kompromiso ir gilintis“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė dailės ir technologijų mokytoja E.Vareikytė.

Planuoja tęsti

Jau trečioje mokykloje mokanti E.Vareikytė sako, kad nežino, ką veiks kitais mokslo metais.

„Aš net pokštą sukūriau, kad buvau Vilniuje, tada Vilkijoje, o dabar Viduklėje. Tad vadovaujantis šita logika kitas taškas turėtų būti Visaginas“, – sakė mokytoja.

„Mano mintyse dabar sukasi mintys apie magistro studijas Lietuvoje ar užsienyje. Labiau linkstu į užsienio pasirinkimą. Jaučiu, kad negaliu palikti švietimo, tikrai. Ši tema mane labai stipriai liečia. Kažkaip noriu likti regionuose ir dirbti mažuose miesteliuose. Nes regionuose visi geri dalykai dar turi būti atnešti“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė E.Vareikytė.

Sudėtinga atranka

Projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ vadovė Skaistė Lazdkauskaitė naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad nuo 2008 metų beveik 40-yje Lietuvos mokyklų dirbo apie 100 žmonių. „Du trečdaliai jų liko mokykloje. Kiti dirba švietimo sistemoje nacionaliniu lygiu arba yra aktyviai susiję su švietimu per savanoriškas ar kitas veiklas, dirbdami versle, aukštajame moksle“, – pasakojo projekto vadovė.

„Kiekvienas dalyvis pereina ilgą, beveik pusę metų trunkantį atrankos procesą, kurio metu iš kelių šimtų kandidatų atrenkama apie 20 būsimų mokytojų“, – skaičius vardija S.Lazdauskaitė.

Atrankos paraiškas turi pildyti ir mokyklos, kurios nori sulaukti projekto mokytojų. O galutinis sprendimas priimamas po pokalbio su mokyklos direktoriumi. Nauja mokyklų ir mokytojų atranka prasidėjo prieš kelias dienas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.