Užrašai ant tualetinio popieriaus sukėlė pykčio bangą: tai – labai dviprasmiška

Seime kilo naujas skandalas dėl tualetinio popieriaus. Seimūnai nepatenkinti, kad ant tualetinio popieriaus pakuočių atsirado sveikinimai Lietuvai, valstybės atkūrimo šimtmečio proga. Tokiomis pakuotėmis padėjo prekiauti prekybos centrai. Gyventojai taip pat nustebę – sako, tualetinis popierius skirtas šiknai valyti, o ne sveikinimams rašyti.

Daugiau nuotraukų (1)

Edita Stanevičiūtė ir Arturas Paknys, „Lietuvos ryto“ televizija

Nov 23, 2017, 6:36 PM

Valstybės atkūrimo šimtmetį minėsime jau netrukus – vasario 16-tą dieną. Verslininkai valstybei jau skiria ir pirmuosius sveikinimus. Vieno iš tokių sveikinimų vieta – tualete. Mat sveikinimas – ant tualetinio popieriaus pakuotės.

Tačiau toks verslininkų poelgis supykdė kai kuriuos parlamentarus. Jie sako, kad toks sveikinimas labai dviprasmiškas.

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis sako, kad šimtmečio simbolika turi būti gerbtina, tačiau verslo elgesys neatsakingas.

„Turime gerbti šalį, turime gerbti simboliką skirtą šimtmečiui. Aš suprantu gamintojus, jiems gal tik tokiu būdu buvo galimybė pagarsinti šimtmetį, Noriu paprašyti verslo, kad elgtųsi atsakingai. Nes galiu pademonstruoti, kaip gali atrodyti dovanėlė, kurią padovanojus, visi supras, kad Lietuvos vardas gerbiamas“, – sakė V.Pranckietis.

Seimo narys Laurynas Kasčiūnas teigė manantis, kad visi turime turėti supratimą, kur mūsų valstybės ženklai gali ir, kur jų negali būti.

„Aš esu matęs Ukrainoje tualetinį popierių su didžiausiu jų priešu Putinu ir visokiais palinkėjimais jam. Ten ir yra jo vieta, ten yra labai skoninga. Labai puiki idėja. Ir kai pamatai Lietuvoj mūsų valstybės ženklą, tai tikrai yra labai blogai. Ne ten jo vieta“, – sakė parlamentaras.

Praeiviai: tai daro žmones be skonio

Gatvėje kalbinti praeiviai, paklausti, ką mano apie tokius užrašus ant tualetinio popieriaus, turėjo skirtingas nuomones.

„ Originalu, bet aš neišdrįsčiau taip padaryti. Nes tualetinis popierius siunčia žinutę pagal savo paskirtį, kam jisai skirtas. Sveikinti Lietuvą su šimtmečiu, nemanau, kad gera idėja“, – sakė praeivis.

„Kodėl būtent reikia ant popieriaus, popierium mes valom šikną, atsiprašant, o ne sveikinam“, – tokią nuomonę išsakė kitas respondentas.

„Matot, parašyta, sveikiname Lietuvą su atkūrimo šimtmečiu. Ai, nu nepilno proto. Nes čia tokia prekė, nu kaip pasakyti, geriau jos nekišti. Į tuos reikalus“, – piktinosi kitas gatvės praeivis.

„Gerbiamoji, čia kas? Rankšluoščiai? Ne, tualetinis popierius. Tada ne, čia ne ta vieta. Šita šventė per daug brangi, kad ant tualetinio popieriaus būtų. Tai daro žmonės be skonio“.

Dabar galiojantys teisės aktai Lietuvos vardo ant pakuočių naudoti nedraudžia. Seimūnai kreipėsi į verslininkus prašydami Lietuvos vardo be reikalo nevartoti.

„Matome moralinę šio dalyko pusę ir skatiname, kad ta moralinė pusė atsispindėtų visų mūsų galvose“, – sakė V.Pranckietis.

Pavyzdį perėmė iš suomių

Reklamos specialistas sako, kad prekybininkai bandė nueiti lengviausiu keliu. Mat dabar Lietuvos simbolika itin populiari. O suomiai, kur gaminamas tualetinis popierius, apie kilsiančią reakciją nepagalvojo.

„Nelabai vieta, ir nelabai laiku tai padaryta. Nes mes matome, kad jau keli metai, labai populiarėja tas nacionalinės simbolikos naudojimas. Ant įvairiausių produktų, gėrimų, drabužių ir kitų vartojimo prekių. Tai nėra geras pavyzdys rinkoj“, – lrytas.tv aiškino reklamos specialistas Marius Zaveckas.

Gamintojai situaciją komentuoja tik raštu. Sako, kad pritaikė tą pačia rinkodaros strategiją kaip ir Suomijoje. Ten valstybės šimtmetis minimas šiemet.

Įmonės komentaras:

„Zewa“ pakuotę sukūrė siekdama pagerbti ir pasveikinti Lietuvą, ir visus šalies gyventojus su šimtosiomis atkūrimo metinėmis. Ši graži intencija kilo sekant Suomijos pavyzdžiu. Šiemet 100 metų nepriklausomybę švenčiančioje Suomijoje kompanija irgi pristatė šalį pristatydama jubiliejinę tualetinio popieriaus pakuotę su šventę pažyminčiais vizualiniais elementais.

Reklamos specialisto teigimu, dviprasmiškų situacijų dėl tualetinio popieriaus kilo ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

„Kai popiežius Benediktas planavo savo vizitą Madride.Tai vienas iš gamintojų, Renova išleido dviejų spalvų tualetinį popierių. Su aiškia žinute, aš myliu popiežių ir kaip vartotojai į tai žiūrėjo, ir Vatikanas pareiškė, kad jiems tai nepriimtina“, – sakė M.Zaveckas.

Gamintojai teisinosi, kad tualetinis popierius skirtas puošti: girliandoms daryti. Pasak kai kurių reklamos specialistų, toks sprendimas, įmonei išėjo į naudą. Kūrybiškai pasižiūrėję į situaciją, jie rinkoje gerokai aplenkė konkurentus ir įvykdė metinius pardavimo planus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.