Panevėžietė įspėjo: nekviesti vandens „tikrintojai“ dangstosi net Registrų centru

„Mano vyras neseniai darbinį telefonu sulaukė skambučio, skambinantysis prisistatė esąs iš Registrų centro ir pasakė, kad labai nori ateiti į mūsų namus ir patikrinti vandens kokybę. Vyras tuo metu važiavo autobusu, prastai girdėjo ir pokalbis buvo baigtas, bet jam iš karto pasidarė smalsu, nuo kada Registrų centras domisi vandens kokybe“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo panevėžietė Edita Lipinskienė.

Vandens kokybės tikrintojai panevėžietei sukėlė įtarimų.<br>P.Mantauto nuotr.
Vandens kokybės tikrintojai panevėžietei sukėlė įtarimų.<br>P.Mantauto nuotr.
Vandens kokybės tikrintojai panevėžietei sukėlė įtarimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vandens kokybės tikrintojai panevėžietei sukėlė įtarimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vandens kokybės tikrintojai panevėžietei sukėlė įtarimų.<br>P.Mantauto nuotr.
Vandens kokybės tikrintojai panevėžietei sukėlė įtarimų.<br>P.Mantauto nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2017-12-13 12:20, atnaujinta 2017-12-14 11:36

Moteris pati paskambino į „Aukštaitijos vandenis“ ir ten pasiteiravo apie tokius vizitus, tačiau sulaukė patvirtinimo, kad jokie patikrinimai gyventojų namuose neatliekami.

„Pasidomėjome tuo numeriu, iš kurio buvo skambinta, internete ir sužinojome, kad tokiais metodais dirba įmonė „LT Aqua“. Kaip pavyko sužinoti, taip įmonės darbuotojai iš pradžių išgąsdina žmones, kad tikrins vandens kokybę, bet kokiu pagrindu jie sau leidžia naudoti Registrų centro pavadinimą?“ – stebėjosi E.Lipinsnkienė. 

Moteris paskambino ir į pačią įmonę „LT Aqua“, bet į jos klausimus, kaip ji pati sakė, nebuvo atsakyta. „Internete radau apie 800 atsiliepimų apie skambučius iš minėto numerio. Žmonės nurodo, kad jiems įkyriai skambinama ir prašomasi į namus“, – kalbėjo pašnekovė. 

Sulaukė „tikrintojų“ vizito

E.Lipinskienei niekaip nepavyko pačiai paskambinti tuo numeriu, iš kurio skambučio sulaukė jos vyras, ir atšaukti „kokybės tikrintojų“ vizito. „Paskambinau į policiją ir nupasakojau situaciją. Pareigūnai perspėjo, kad, jei kas nors iš tiesų ateis, skambintume policijai“, – pasakojo ji.

Galiausiai „tikrintojai“ vis dėlto pasirodė prie moters durų: „Tai buvo jaunas vyras ir mergina, jie turėjo prisisegę korteles su pavardėmis, bet tikrai nebuvo nei iš Registrų centro, nei iš „Aukštaitijos vandenų“, – tai buvo „LT Aqua“ darbuotojai. Paklausti, kokiu pagrindu bus atliekamas patikrinimas, jie pradėjo kažką aiškinti, bet vos perspėjau, kad skambinsiu policijai, buvo gražu žiūrėti, kaip jie pasipustė pėdas“, – šyptelėjo panevėžietė.

Magija: skaidrus vanduo tampa pilku

UAB „Aukštaitijos vandenys“ ryšių su visuomene specialistas Svajūnas Mikeška teigė, kad panašių skundų apie įvairius tikrintojus sulaukiama nuolat. Tiesa, jų pikas buvo prieš dešimtmetį, dabar tokie atvejai retesni.

„Tokie tikrintojai dažnai prisistatinėja mūsų bendrovės darbuotojais arba žmonės taip supranta, nes kai kas pateikiama labai aptakiai. Dažnai orientuojamasi į vyresnio amžiaus žmones. Visų situacijų tikrai nežinau, galiu pasakyti tik tai, ką mačiau savo akimis. Ateinama į namus, pasiūloma pasitikrinti vandenį. Tuomet įpilama į atsineštą indą vandens iš čiaupo, ištraukiamas toks įrankis, kuris atlieka elektrolizę, ir įjungus į elektros tinklą inde vanduo iš skaidraus tampa pilkas. Žmonės išsigąsta nežinodami, kad iš čiaupo teka ne grynas vanduo, o vanduo, kuriame yra mikro- ir makroelementų“, – kalbėjo pašnekovas ir pridūrė, kad „Aukštaitijos vandenų“ tiekiamo vandens mineralizacija – 456 miligramai litre.

„Atlikus elektrolizę parodoma, kad vandenyje yra ištirpusių mineralinių medžiagų. Man teko matyti ir tokį atvejį, kai į vandenį įmerkiamas tam tikras prietaisas, kuris parodo mineralinių druskų buvimą vandenyje. Iš Kauno atvykęs asmuo tą kartą aiškino, kad tai teršalai. Taip pagąsdinti žmonės klausia, ką daryt,i ir pasiūloma įsigyti vandens valymo įrangą“, – kalbėjo S.Mikeška.

Pašnekovas prisiminė profesoriaus geologo Vytauto Juodkazio ir Šarūno Kučingio mokslines įžvalgas, kad gryno vandens nuolat vartoti maistui nereikėtų.

„Tai yra verslas: viliojami tie žmonės, kurie vandens sudedamosiomis dalimis nesidomi, jų nežino, ir vizualiai juos taip įtikina. Mes esame net viešinę tam tikrą informaciją dėl tokių atvejų. Noriu pabrėžti, kad „Aukštaitijos vandenų“ darbuotojai į namus tikrinti vandens kokybės nevaikšto. Vandens kokybę stebime nuolatos, iš keliolikos vietų mieste imame mėginius ir užtikriname, kad iš čiaupų teka geros kokybės geriamasis vanduo“, – kalbėjo „Aukštaitijos vandenų“ atstovas.

„LT Aqua“: „Negalime vertinti“

Naujienų portalui lrytas.lt susisiekus su panevėžietės minėta įmone „LT Aqua“, jos atstovai pažadėjo situaciją pakomentuoti.

Raštu redakcijai atsiųstuose atsakymuose nurodoma, kad „nėra jokios sąsajos tarp UAB „LT Aqua“ ir Registrų centro“, o pati įmonė „prekiauja vandens valymo įrenginiais“.  „Juos parduodami parodome klientui skirtumus tarp valyto ir nevalyto vandens“, – teigiama komentare.

Įmonės atstovai nepanoro atsakyti, iš kur gaunami kontaktų sąrašai, bet pabrėžė: „Dažniausiai klientai kreipiasi internetu, taip pat jau esami klientai rekomenduoja pažįstamus ar giminaičius nurodydami jų kontaktus, kuriais pasiskambiname ir pasiūlome pademonstruoti, kuo skiriasi valytas ir nevalytas vanduo.“

Apie incidentą, kurį nupasakojo E.Lipinskienė, „LT Aqua“ atstovai kalbėti nenorėjo: „Negalime vertinti situacijos, kuri neturi jokio mums žinomo pagrindo.“

Įmonės atstovai tikino, kad skundų dėl agresyvios rinkodaros strategijos iš klientų nėra sulaukta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.