Arūnas Karaliūnas. Kauno gatvėse – vis daugiau besistumdančių automobilių

Vos prieš porą savaičių Kauno kelių policijos valdybos viršininkas V.Lukošius pasidžiaugė, kad pernai mieste per eismo įvykius žuvo 8 eismo dalyviai, ir tai – mažiausias žuvusiųjų skaičius per 10 metų.

 Arūnas Karaliūnas.<br> M.Patašiaus nuotr.
 Arūnas Karaliūnas.<br> M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2018-02-04 07:00

Turėtų įvykti nemenkas stebuklas, kad aptarinėdami 2018-ųjų statistiką policijos pareigūnai vėl galėtų pasidžiaugti geromis naujienomis, mat šių metų pradžia paženklinta skaudžių nelaimių.

Sausis vėl turbūt taps kruviniausiu metų mėnesiu, mat vien per jį Kaune jau žuvo 5 žmonės. Skaičiai nebūtų tokie baisūs, jeigu ne trečiadienį paryčiui įvykusi šiurpi nelaimė, kai policijos pareigūnų persekiojamas BMW miesto gatvėmis lėkė net 140 kilometrų per valandą greičiu ir Šiaurės prospekte rėžėsi į stulpą.

Po smūgio iš suknežinto BMW gelbėtojai ištraukė dviejų jaunuolių ir 6 vaikus pagimdžiusios moters kūnus. Dar du automobilio keleiviai atsidūrė ligoninėje.

Dėl šios nelaimės negalima kaltinti nei duobėtų ar neapšviestų Kauno gatvių, nei netinkamai pareigas atlikusių pareigūnų. Neatsakingas jauno vairuotojo poelgis pražudė jį patį ir dar du bičiulius. Pasekmės neištaisomos. Trijų kauniečių mirtis artimiesiems tapo didele tragedija, policijos tyrėjams – nemaloniu įrašu statistikoje.

Automobilių profesoriumi vadinamas J.Dereškevičius, kurio patarimų prašo net geriausi vairavimo bei automobilių sporto meistrai, vieno pokalbio metu priminė, kad laikas, praleistas prie automobilio vairo, yra pats pavojingiausias gyvenime.

Nelaimė gali įvykti net tuomet, kai vairuotojas visą dėmesį sukoncentruoja tik į kelią ir nemėgina atsakyti į telefonu gautą žinutę, raustis kišenėse arba žiopsoti į prekybos centro iškabą, skelbiančią stulbinamas nuolaidas.

Tuo įsitikino net Kauno meras V.Matijošaitis, kurio vairuojamas prašmatnus „Porsche“ senamiestyje šalia pėsčiųjų perėjos kliudė garbaus amžiaus kaunietį. Laimei, šio įvykio baigtis buvo gerokai laimingesnė – senolis patyrė tik lengvus sužalojimus.

Dažnai Šv.Gertrūdos gatve važinėjantys vairuotojai tikino, kad įvykio vietoje pastebėti pėsčiojo beveik neįmanoma net tuomet, kai jis jau būna įžengęs į perėją, mat vaizdą užstoja sustatyti automobiliai. Tokių vietų nesunku rasti ir kitose Kauno centre esančiose gatvėse. Negi jose kauniečiai pokyčius išvys tik įvykus nelaimei? 

Galima sustatyti kelio ženklus, kurie apribotų didžiausią leistiną greitį iki 20 arba net 10 kilometrų per valandą, tačiau tai nebūtų geriausia išeitis. Jeigu vairuotojai laikytųsi apribojimų, senamiestyje ir centre susidarytų amžinos spūstys, o kontroliuoti nesilaikančius apribojimų – beveik neįvykdoma užduotis.

Kita vertus, galima suprasti ir eismo specialistus, kurie nuolat girdi kauniečių skundus, kad nebėra galimybių pastatyti transporto priemonę net mokamose vietose, todėl jie visomis išgalėmis stengiasi šiam tikslui pritaikyti įvairias erdves.

Kaune nustatyti automobilių stovėjimo tarifai jau prilygsta Europos didmiesčių įkainiams. Dar juos didinti? Galbūt dalis prašmatnių limuzinų savininkų pokyčių net nepastebėtų, tačiau kuklaus „Volkswagen Golf“ vairuotojui miesto centre tuomet geriau reikėtų išvis nesirodyti.

Transporto srautai Kaune didėja, o tai sukelia ne tik nepatogumų dėl spūsčių, bet ir didina tikimybę pakliūti į eismo įvykį. Eismo specialistams tenka spręsti rimtus galvosūkius, kaip geriau viską sustyguoti.

Norai geri, tačiau būtent dėl pokyčių kartais įvyksta ir susidūrimų. Pavyzdžių būta Taikos prospekto ir Birželio 23-iosios gatvės sankirtoje, vadinamajame VI forto žiede. Žmonės važiuoja taip, kaip buvo įpratę dešimtmetį ar dar ilgiau, o apie pokyčius sužino jau įvykus nelaimei.

Neseniai Kauno kelių policijos valdyba kartu su miesto savivaldybe matomiausiose miesto vietose pastatė ženklus, įspėjančius apie patruliuojančius nežymėtus policijos automobilius. Perspėjimai neliko nepastebėti.

Galbūt tokių perspėjimų reikėtų ir pakeitus eismo tvarką žiede ar sankryžoje? Tuomet vairuotojas turėtų daugiau laiko įvertinti permainas ir pasirinkti teisingą, saugią judėjimo kryptį.

Didėjantis transporto srautas ir mažėjantis nelaimių skaičius – sunkiai suderinami dalykai. Belieka tikėtis, kad bent jau pavyks išvengti beprotiškų poelgių, kokiu liūdnai išgarsėjo žuvęs BMW vairuotojas. 

„Laikinoji sostinė“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.