VMI tvarka: kad atgautų pinigus, kauniečiui prireikė žurnalistų

Tai, ką sako Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) darbuotojai, – nebūtinai yra tiesa. Geriausia į instituciją kreiptis raštu arba per žurnalistus. Tokia išvada piršosi, gilinantis į kauniečio Ruslano Zujevo situaciją.  

 Kaunietis R.Zujevas buvo nustebintas, kad jau kitą dieną po apsilankymo „Lietuvos ryto“ redakcijoje iš antstolio atgavo pinigus.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaunietis R.Zujevas buvo nustebintas, kad jau kitą dieną po apsilankymo „Lietuvos ryto“ redakcijoje iš antstolio atgavo pinigus.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaunietis R.Zujevas buvo nustebintas, kad jau kitą dieną po apsilankymo „Lietuvos ryto“ redakcijoje iš antstolio atgavo pinigus.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kaunietis R.Zujevas buvo nustebintas, kad jau kitą dieną po apsilankymo „Lietuvos ryto“ redakcijoje iš antstolio atgavo pinigus.<br> G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 15, 2018, 7:11 PM

Jam buvo paskirtas 13 eurų 9 centų žyminis mokestis už bylos nagrinėjimą. Gavęs VMI raštą, kad reikia susimokėti, jis nuskubėjo į teismą aiškintis, kaip tai padaryti. Į nurodytą VMI sąskaitą jis įnešė 14 eurų – šiek tiek daugiau, nei mokesčio dydis. 

Visgi mokėjimas nebuvo įskaitytas. Apie tai kaunietis sužinojo tik po mėnesio, kai antstolis nuo jo sąskaitos nuskaičiavo 31 eurą 45 centus – išieškojo skolą inspekcijai. 

Kauno VMI skyriuje apsilankiusiam R.Zujevui darbuotoja paaiškino, kad jo mokėjimas (14 eurų) buvo gautas, tačiau neužskaitytas, nes įmokėta suma neatitiko mokesčio dydžio. 

Darbuotoja vyrui paaišino, kad jis neatgaus nei į VMI pervestų, nei antstolio nuskaičiuotų pinigų. 

„Ji nesiūlė man rašyti jokio prašymo, tiesiog pasakė, kad jokie pinigai man negrįš ir ji nieko negali padaryti“, - aiškino kaunietis. 

Sukruto po žurnalistės skambučio

Situacija pradėjus domėtis portalo lrytas.lt žurnalistei, jau kitą dieną vyras atgavo antstolio nuskaičiuotus 31 eurą 45 centus. 

Pinigų pervedimą patvirtino ir VMI atstovai: „VMI susisiekė su antstoliu, kuris informavo, jog mokesčių mokėtojui artimiausiu metu grąžins iš sąskaitos nuskaitytus pinigus už prievolę ir vykdymo išlaidas, o gyventojo sumokėta žyminio mokesčio suma yra įskaityta.“

Tarnautojai aiškino, kad antstoliui kauniečio įsiskolinimą perdavė, nes šis vėlavo sumokėti. Apie būtinybę mokėti R.Zujevui buvo pranešta ir elektroniniu būdu, ir paprastu paštu. 

„Antstoliui, išieškojimui, informaciją VMI perdavė pernai gruodžio 14 d. Gruodžio 27 d. gyventojas mokestį galiausiai sumokėjo, tačiau šių metų pradžioje (sausio 23 d. - Red.), antstolis atliko išieškojimo veiksmus“, - atsakymą pateikė VMI. 

Tarnautojai turėjo kone mėnesį įspėti antstolį, kad skolos išieškoti nebereikia. Visgi to nepadarė. „Gyventojas žyminį mokestį sumokėjo vėluodamas, taip pat atlikdamas mokėjimą nenurodė bylos numerio, sumokėjo kitą sumą, nei nurodyta išduotame vykdomajame dokumente. 

Identifikuoti ir įskaityti tokios įmokos nebuvo galimybių. Dėl šių priežasčių informacija (apie sumokėtą mokestį. - Red.) antstoliui neperduota“, - dėstė Kauno apskrities VMI Mokestinių prievolių departamento Gyventojų skyriaus vedėja Lilija Borumienė.

R.Zujevas mokėjimo paskirtyje įrašė žyminio mokesčio kodą. Taip elgtis jam nurodė teisme. Tai buvo vienintelis žyminis mokestis, kurį kaunietis turėjo sumokėti. 

Pokalbių neįrašinėja

Anot VMI Kauno skyriaus atstovo spaudai Tado Bružo, tokiais atvejais gyventojai gali rašyti prašymą, kad VMI grąžintų permokėtus pinigus. Tačiau kodėl R.Zujevui apsilankius Kauno VMI skyriuje tai nebuvo pasiūlyta, jis negalėjo paaiškinti. 

„Nėra įrašinėjama, kaip darbuotojas žodžiu pakonsultuoja mokesčių mokėtoją. Neturime galimybės patikrinti, ar tas gyventojas tikrai buvo atėjęs. Jei gyventojas buvo atvykęs ir jam buvo suteikta tokia informacija (kad jis neatgaus pinigų. - Red.), tai VMI apgailestauja dėl gyventojo patirtų nepatogumų“, - atsiprašė T.Bružas.

Kaip nutiko, kad vyrui pinigai buvo pervesti be jokio rašytinio prašymo, taip pat neaišku. „Kadangi į situaciją buvo atkreiptas dėmesys... Anksčiau ar vėliau ta permoka būtų pamatyta ir ta situacija būtų išsirutuliojusi taip pat“, - tikino Kauno VMI atstovas spaudai. 

„Neįtikėtina. Reikėjo tiek nedaug – tik kreiptis į žurnalistus, ir pinigus atgavau. Netikėjau, kad bus toks efektas ir taip greitai. Netikėjau, kad VMI gali tai padaryti, nes man jie sakė: „Viso gero, pilieti“, - džiaugėsi kaunietis. 

VMI gyventojams primena, kad vykdant mokėjimus būtina nurodyti teisingus reikiamus rekvizitus – įmokos kodus, reikiamas sumas, mokėtojo pavadinimą ar vardą, pavardę, pagal kuriuos įmokos yra identifikuojamos ir priskiriamos.

Anot L.Borumienės, jei susiklostytų panaši situacija, gyventojui reiktų parašyti prašymą ir jis pinigus atgautų: „Jei mokėjimą atliktų pats mokėtojas, tačiau pinigus nuo gyventojo sąskaitos taip pat nuskaitytų ir mokesčių administratoriui pervestų antstolis, VMI, gyventojui pateikus prašymą, grąžintų jo sumokėtą sumą (neturint kitų nepadengtų mokestinių prievolių).“

Daugelį atsakymų iš VMI portalas lrytas.lt gavo raštu. 

***

Jūsų patirtis būtent tokia – pinigai buvo grąžinti? O gal VMI darbuotojai nepranešė apie galimybę rašyti prašymus ir atgauti pinigus? Apie savo patirtis su VMI rašykite mums el. paštu slanauskiene@lrytas.lt. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.