Vilnietis supyko: „Policiją iškvietė už tai, kad atsisakiau valgyti blynus“

Vilniečiui Robertui Rimšai šventinis „Eurovizijos“ vakaras kaip reikiant apkarto, mat jo finalu tapo ne iš televizijos ekrano besiliejanti euforija, bet drama viename sostinės restoranų, kur po konflikto su personalu blaivaus kliento raminti atskubėjo ne tik privati saugos tarnyba bei policija – įvykis sudomino ir televizijos laidos „Farai“ komandą.

 R.Rimša tikisi restorano atsiprašymo.
 R.Rimša tikisi restorano atsiprašymo.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Robertas Rimša tikisi restorano atsiprašymo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

May 15, 2018, 5:41 PM, atnaujinta May 16, 2018, 8:31 AM

„Šeštadienį su draugu vaikštinėjome po Vilnius senamiestį ir apie 22 valandą, prieš pat „Eurovizijos“ pradžią, nutarėme užsukti į restoraną „La crepe“. Susiradome staliuką, užsisakėme maisto, draugas užsisakė alaus. Aš negeriu, tad užsisakiau nealkoholinio kokteilio ir čirvinių blynelių bei desertą „Creme brulee“, – vakarienės meniu vardijo pašnekovas ir kaip įrodymą, kad istorija tikra, iš kišenės ištraukė to vakaro kasos čekį.

Anot jo, restorane buvo daug žmonių, visų nuotaika – šventiška ir nebuvo galima nujausti, kad netrukus įvykiai pakryps kita linkme.

„Pirmiausia draugui atnešė alų, man – kokteilį ir desertą. Dar juokais paklausiau, ar virėjas žino, kas yra „Creme brulee“, nes tai buvo panašu į kiaušinienę su cukrumi. Patiekalą suvalgiau. Sėdėjome toliau, prasidėjo „Eurovizija“, mano draugas vėl užsisakė alaus. Jį atnešė. Buvo apie 23 valanda, o blynų taip ir nesulaukiau. Nusprendėme dar palaukti, draugas užsisakė dar vieną bokalą alaus“, – pasakoja pašnekovas.

Blynų jau nebenorėjo

Po 23 valandos, anot R.Rimšos, prie stalo atėjo padavėjas ir atnešė užsakytus blynus. „Pasakiau, kad atsiprašau, bet blynų jau nebenoriu, nes ruošiuosi važiuoti namo. Padavėjas nuėjo, bet atėjo kitas ir mano draugas užsisakė ketvirtą bokalą alaus. Vėliau pasirodė mergina, ji atsiprašė dėl blynų ir pasiūlė užkandžių kavinės sąskaita. Jų taip pat atsisakėme“, – pasakojo vilnietis ir pridūrė, kad kaip tik tuo metu jo draugas padavėjams priminė prieš 40 minučių užsakytą paskutinį alaus bokalą.

Tuomet, pašnekovo teigimu, lankytojai susidūrė su itin šiurkščiu personalo elgesiu: „Buvo pasakyta: „Ko čia vadovauji? Tau juk pats vadybininkas alaus įpylė... Pasiimk bare.“ Mano draugas buvo truputį išgėręs ir pasiūlė padavėjui bendraujant „nechamavoti“ (nesielgti nemandagiai. –Red.). Galiausiai prie staliuko jis grįžo su alumi, tad nusprendėme, kad kai jį išgers, apmokėsime sąskaitą ir vyksime namo.“

Alumi pasimėgauti R.Rimšos draugas nespėjo, mat į restoraną atvyko privačios apsaugos tarnybos darbuotojai. „Netriukšmavome ir nesikeikėme, juk aš iš viso nevartojau alkoholio. Priėjo apsaugos darbuotojas ir pasakė: „Tu, asile, esi čia nepageidaujamas.“ Taip ir kritau, kaip sakoma, „aukštyn papais“... Klausiu, kodėl. Ką padariau? Paaiškino, kad mes esame nepageidaujami, nes atsisakėme valgyti blynus, ir turime už juos mokėti“, – situacijos detales pasakojo vilnietis.

Tikisi atsiprašymo

Galiausiai restorano personalas per apsaugos darbuotoją perdavė čekį, klientas jokių priekaištų dėl sumos neturėjo, bet jį toliau stebino darbuotojų veiksmai: „Susimokate ir dingstate iš šio restorano“, – mums pasakė. Pasakiau, kad niekur neisiu ir dėl tokio chamiško elgesio kviesiu policiją. Nespėjau net išsikviesti policijos – pareigūnai jau buvo restorane. Buvo pasakyta, kad mes „bomžai“, užsisakėme daug maisto ir nenorime už jį mokėti. Tai netiesa“, – piktinosi pašnekovas.

Vyras labai sutriko pamatęs laidos „Farai“ kūrybinę grupę: „Dirbu atsakingą darbą, ir man gėda. Tiesa, tos laidos operatorius juokėsi, o pareigūnai taip pat neturėjo mums jokių priekaištų. Jei restorano administratorius būtų priėjęs su šiuo čekiu ir atsiprašęs – jokių incidentų nebūtų, bet jis mus apkaltino, kad triukšmavome. Aš žiūrėjau „Euroviziją“, o mano draugas žaidė telefonu, net tarpusavyje nekalbėjome“, – rankomis skėsčiojo vyras.

R.Rimša neturi jokių priekaištų policijos pareigūnams, tačiau iš restorano administracijos tikisi viešo atsiprašymo.

Pirmadienio rytą vyras dar kartą apsilankė minėtame restorane ir norėjo pasikalbėti su jo vadovu, bet jam buvo paaiškinta, kad jo nėra darbo vietoje ir nebus.

Anot pašnekovo, jei toks incidentas būtų įvykęs kurioje nors iš Vakarų valstybių, reaguojama būtų kitaip: „Būtų atsiprašyta, pasiūlyta kompensacija, mažiausiai metams maitinimas... Atsiprašytų ir policija už tokį incidentą, ir niekas tavęs nefilmuotų. Išeinančius mus ir kiti lankytojai įspėjo, kad šio reikalo taip nepaliktume“, – sakė jis.

Savo versiją apie tai, kad kas įvyko lemtingąjį vakarą pateikė ir kavinių „La Crepe“ tinklą „Amber food“ įmonių grupės rinkodaros vadovė Lina Nikonojevaitė.

– Kas, anot restorano darbuotojų, nutiko tą vakarą? Dėl ko kilo konfliktas?

– Į kavinę „La Crepe“ apie 22 val. atėjo du vyrai, kurie užsisakė keletą patiekalų, desertą, paprastų ir alkoholinių gėrimų. Vienas iš vyriškių nuo pat pradžių buvo nusiteikęs priekabiai ir agresyviai – išgėręs vieną bokalą alaus, pradėjo garsiai priekaištauti, kad jog antrojo jam neva tenka laukti 10 min., kai iš tiesų nuo užsakymo pateikimo tebuvo praėję vos keletas minučių. Alų netrukus gavo, tačiau po kurio laiko iš lauko kavinės atkeliavo į vidų, kur pradėjo rėkti, koneveikti necenzūriniais žodžiais ir netgi grasinti padavėjams ir kitiems kavinės darbuotojams – nes per ilgai laukia blynų. Matydami su kuo turi reikalą, darbuotojai stengėsi asmenį nuraminti, neeskaluoti konflikto, tik prašė jų neįžeidinėti, nekelti balso ir nesielgti chuliganiškai viešoje vietoje. Šiuos jo veiksmus matė daugelis kavinės lankytojų ir netgi Gedimino prospektu keliavusių praeivių.

Nepavykus asmens nuraminti, ir jam toliau tęsiant įžeidinėjimus bei grasinimus lauke, buvome priversti pasitelkti į pagalbą saugos kompaniją „Argus“. Tačiau net ir atvykus apsaugos darbuotojams, agresyviojo piliečio elgesys nepasikeitė – įžeidinėjo ir gąsdino apsauginius, pats teigė, jog iškvies jiems policiją. Policiją iškvietėme ne mes, o būtent apsaugos darbuotojai – ir jiems nepavykus nuraminti šio žmogaus.

– Ar restorano salė filmuojama kameromis? Jei konflikto nepavyks išspręsti, ar būtų galimybė peržiūrėti įrašus?

– Filmuojama, įrašai saugomi savaitę. Pateikti įrašų peržiūrai ar publikavimui negalime dėl asmens duomenų apsaugos reikalavimų – jame matomi daugelis kavinės lankytojų – tai galime pateikti tik policijai.

– Ar tiesa, kad policija buvo iškviesta, nes žmogus atsisakė užsakyto patiekalo?

– Šis asmenų argumentas taip pat melagingas ir rodo, jog dabar naudojantis žiniasklaidos priemonėmis, stengiamasi suvedinėti sąskaitas su kavine – siekiant pakenkti jos įvaizdžiui. Kaip Policija galėjo būti iškviesta dėl atsisakyto patiekalo, jei tai padarė apsaugos tarnybos darbuotojai – nes nesusitvarkė su agresyviu žmogumi?

– Kaip vertinate R. Rimšos teiginius, kad personalas bendravo familiariai, savo elgesiu žemino klientą?

– Kavinė įsikūrusi pagrindinėje Vilniaus arterijoje, į ją atrenkame tik išties gerus ir patikimus darbuotojus. Kaip jau minėjome, personalas tik prašė jų neįžeidinėti, atsiprašė, kad dėl didelio klientų srauto blynų palaukti teko kiek ilgiau.

– R.Rimša teigia, kad restorane netriukšmavo, nebuvo agresyvus – ar tai tiesa?

– Konfliktiškai ir chuliganiškai elgėsi ne R. Rimša, o kartu su juo buvęs jo draugas. R. Rimša į konfliktą nesikišo, jo neeskalavo, tačiau viso vakaro metu visiškai nesistengė bent kiek nuraminti savo draugo – tiesiog abejingai stebėjo visą konfliktą. Todėl ir apsaugos darbuotojai, o pastarųjų iniciatyva ir policijos pareigūnai kviesti buvo ne šiam asmeniui.

Valdome ne vieną viešojo maitinimo įstaigą, pasitaiko, jog nesusipratimų ar klaidų įvyksta ir dėl mūsų kaltės – tokiais atvejais visuomet atsiprašome klientų ar netgi pakviečiame juos nemokamų pietų. Vis dėlto tai nėra vienas tokių atvejų – „La Crepe“ darbuotojai sunkiai ir sąžiningai dirba savo darbą, šioje situacijoje elgėsi profesionaliai ir kaip įmanoma diplomatiškai, todėl jeigu kas nors ir turėtų atsiprašyti, tai minėtasis asmuo kavinės darbuotojų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.