Gimnazijos direktorė: etatinis apmokėjimas teiks mokytojams stabilumą

Etatinis darbo apmokėjimas mokytojams turėtų duoti stabilumą. Iki šiol kasmet atėjus pavasariui, kaip mokyklos vadovė jausdavau įtampą, kai mokytojai dalinasi krūvius ir kiekviena pamokos valanda yra labai svarbi, nes nuo jų skaičiaus priklauso mokytojo darbo užmokestis.

Etatinis apmokėjimas suteiks galimybę daugiau laiko skirti pasiruošimui, mokyklos galės spręsti, kiek laiko skirti bendram darbui.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Etatinis apmokėjimas suteiks galimybę daugiau laiko skirti pasiruošimui, mokyklos galės spręsti, kiek laiko skirti bendram darbui.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
 Jolanta Martyncevienė.
 Jolanta Martyncevienė.
 Jolanta Martyncevienė.
 Jolanta Martyncevienė.
Daugiau nuotraukų (3)

Jolanta Martyncevienė, Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos direktorė

May 17, 2018, 5:12 PM, atnaujinta May 17, 2018, 5:33 PM

Konkurencija dėl pamokų skaičiaus kartais išauga tiek, kad nenurimsta per visus mokslo metus. Manyčiau, kad etatinis apmokėjimas turėtų šiuos dalykus spręsti.

Mokytojo pagrindinis darbas – dirbti su mokiniu. Mokytojai tai labai akcentuoja, jie sako: mes norime vesti pamokas, mes norime mokinius konsultuoti, mums reikia laiko jiems padėti.

Atsakingi mokytojai po pamokų tikrai nemažai laiko praleidžia mokykloje dirbdami su vaikais, organizuoja su jais diskusijas, renginius, dalyvauja įvairiose akcijose, aptaria jų mokymosi rezultatus, formuluoja tolimesnius planus.

Etatinis apmokėjimas užtikrins, kad mokytojams už tai būtų mokama. Tai turėtų padidinti motyvaciją padėti savo mokiniams mokytis ne tik mokytojams entuziastams, bet ir kiekvienam mokytojui – jie taip pat tam turės daugiau laiko. Manau, kad tai turės įtakos mokinių pasiekimams ir mokymosi rezultatams.

Dar vienas klausimas, kurį etatinis apmokėjimas turėtų padėti išspręsti, tai laiko bendram darbui stoka. Mokytojai dabar dažnai viską daro skubėdami, jiems trūksta laiko pabendrauti, nors jie norėtų daugiau bendradarbiauti ruošdamiesi pamokoms.

Savo mokykloje šį pusmetį atlikome eksperimentą: penki mokytojai, dirbantys su ta pačia klase, susitinka vieną kartą per savaitę ir kartu ruošiasi pamokoms. Tai leidžia išgirsti vieniems kitus, įsigilinti į kitų dalykų programas, mokytojai suranda tarpdalykinius ryšius, pasitaria, kokie metodai geriausiai veikia toje klasėje.

Toks dalinimasis patirtimi padeda geriau dirbti, iš arti susipažinus didėja tolerancija kitų dalykų atžvilgiu. Todėl manau, kad laikas skirtas bendram planavimui taip pat būtų didelė nauda ne tik mokiniams ir jų pasiekimams, bet ir patiems mokytojams, jų savijautai, jų reikšmei mokykloje.

Etatinis apmokėjimas suteiks galimybę daugiau laiko skirti pasiruošimui, mokyklos galės spręsti, kiek laiko skirti bendram darbui.

Etatiniam apmokėjimui ruošiamasi jau senokai, mes taip pat savo bendruomenėje kalbamės, kaip galėtume modeliuoti mokytojo etatą, bandome skaičiuoti etatus, kiek ir kokie jie būtų.

Labai laukiame patvirtintų dokumentų, kad galėtume etatinį apmokėjimą įgyvendinti praktiškai. Kol etatinis apmokėjimas nebus įvestas, anksčiau paminėtos galimybės liks ateičiai.

Etatinis apmokėjimas būtų paskatinimas kūrybiškai žvelgti į ugdymo plano įgyvendinimą.

Naujovės visada skatina diskutuoti, susėsti pasitarti, kaip mes interpretuosime savo gimnazijoje vieną ar kitą rekomendacinę nuostatą, kadangi galutinius sprendimus priima pačios mokyklos.

Jolanta Martyncevienė yra Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos direktorė

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.