Pristatė, kokios permainos laukia aukštojo mokslo

„Aukštojo mokslo pertvarka yra viena iš esminių šios Vyriausybės reformų“, – antradienį Seime kalbėjo švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė. Ji parlamentarams pristatė aukštojo mokslo pažangą ir tolimesnius žingsnius.

Jurgita Petrauskienė.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jurgita Petrauskienė.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 29, 2018, 3:42 PM, atnaujinta May 29, 2018, 4:10 PM

Ministrė priminė, kad pertvarkos prireikė dėl aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo sistemos stiprinimo, taip pat dėl finansavimo sistemos pokyčių bei aukštojo mokslo institucijų tinklo kaitos. Ji kalbėjo, kad tai, kas buvo parengta per šiuos metus, buvo pirmasis žingsnis, užtikrinantis, kad aukštasis mokslas būtų kokybiškas ir kiekvienas norintis studijuoti, galėtų įstoti į aukštąsias mokyklas.

„Vienas iš iššūkių norint stiprinti aukštojo mokslo kokybę yra užtikrinti studijų programų kokybę bei subalansuoti jų pasiūlą. Dar prieš porą metų turėjome tarp ES šalių bene didžiausią studijų programų pasiūlą ir dubliavimą“, – kalbėjo J.Petrauskienė.

Anot jos, pirmieji darbai, kurių buvo imtasi šioms problemoms spręsti, susiję su studijų rentabilumu bei su aukštesne stojimo kartele, kuri šiemet stojant į universitetus sieks 3,6, o į kolegijas 2 balus.

„Kalbant apie aukštojo mokslo kokybę puikiai suprantame, kad pasirengęs ir motyvuotas stojantysis yra labai svarbu norint pasiekti gerų rezultatų“, – sakė ministrė.

Stojimai ne į programas, o į kryptis

Jos teigimu, pačios aukštosios mokyklos, vykstant pertvarkai, praėjusiais metais iš studijų programų registro išregistravo apie šimtą studijų programų, dalį kitų sujungė pateikiant priėmimą. Anot ministrės, šis procesas tęsiasi ir šiemet. Nors dar nėra prasidėjęs stojimas į aukštąsias mokyklas, jau matomi pokyčiai aukštųjų mokyklų siūlymuose.

Kaip kalbėjo J.Petrauskienė, rengiama ir nauja bendrojo ugdymo mokyklų baigimo vertinimo tvarka. Tai siejasi ir su stojimo į aukštąsias mokyklas tvarkos pokyčiais. Siekiant užtikrinti, kad kitais metais ir mokyklos, ir stojantieji bei aukštosios mokyklos būtų pasiruošę, pernai priimtas sprendimas, kad siekiant įstoti 2019-2020 metais į aukštąsias mokyklas būtų taikomas bazinis pasiekimų lygmuo.

„Tie skaičiai, kuriuos turime šiemet – 3,6 ir 2 – būtų įvertinti, kaip pagrindinio lygio pasiekimų įvertinimo slenksčio peržengimas. Siekiant stiprinti studijų kokybę palaipsniui pereinama prie priėmimo ne į studijų programas, bet į studijų kryptis. Tą žingsnį galėsime žengti per dvejus metus“, – apie naujoves kalbėjo ministrė.

Anot jos, šiuo metu keičiama studijų krypčių vertinimo tvarka, projektas šiuo metu aptariamas su aukštųjų mokyklų atstovais. Sprendimai dėl to bus priimti dar šiemet.

Be to, pasak J.Petrauskienės, Vyriausybės nutarimu patvirtinta nauja mokslinės veiklos vertinimo tvarka, kuri turės įtakos skiriant finansavimą mokslui. Vertinimui pasitelkiami tarptautiniai eskpertai.

„Labai svarbu, kad vertinant mokslinę veiklą, vertinamas ne tik mokslinės publikacijos, bet ir mokslinės veiklos socioekonominis indėlis tenkinant valstybės poreikius“, – sakė ji, pridurdama, kad jau pateikti siūlymai, kuriais ketinama kelti dėstytojų ir tyrėjų atlyginimus iki 40 proc.

Ministrė taip pat pabrėžė, kad didelis dėmesys bus skiriamas pedagogų ruošimui trijuose centruose – Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose. Taip pat šiemet startuoja naujos pedagogų rengimo studijų programos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.