Nuo rugsėjo penktokams – elektroniniai vadovėliai

Žąsies plunksnos laikai seniai baigėsi, sako pedagogai. Šių metų rugsėjį šalies penktokų laukia elektroninė naujovė. Tai alternatyva tradiciniams vadovėliams – interaktyvūs gamtos ir žmogaus dalyko bei matematikos vadovėlių komplektai. Specialistų manymu, jie ne tik palengvins kuprines ir padarys pamokas kur kas įdomesnėmis, bet ir pagerins šalies mokinių rezultatus.

Rudenį mokyklas pasieksiančios matematikos bei gamtos ir žmogaus dalyko „EMA pamokos“ sukurtos 2018-2019 mokslo metams pagal 2008 metais patvirtintas bendrąsias ugdymo programas.<br>I.Budzeikaitės nuotr. 
Rudenį mokyklas pasieksiančios matematikos bei gamtos ir žmogaus dalyko „EMA pamokos“ sukurtos 2018-2019 mokslo metams pagal 2008 metais patvirtintas bendrąsias ugdymo programas.<br>I.Budzeikaitės nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 31, 2018, 5:06 PM, atnaujinta May 31, 2018, 5:09 PM

Įdomiau ir naudingiau

Šiaulių rajono Aukštelkės mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius Vaidas Bacys įsitikinęs, kad elektroninius vadovėlius turėtų greitai pamėgti ne tik moksleiviai, bet ir mokytojai bei tėvai.

„Privalumų šiais laikais skaitmeninis vadovėlis turi tikrai daug: elektroniniai vadovėliai padės populiarinti mūsų šalį kaip vieną pažangiausių švietimo srityje, suteiks mokytojams galimybę mokyti pažangiausiomis priemonėmis, o mokiniams – siekti geresnių rezultatų individualiu ir šalies mastu.

TAMO grupės parengtos „EMA pamokos“ leis kiekvienam moksleiviui pateikti individualizuotas užduotis, o mokiniams čia pat gauti nuorodas į trūkstamą informaciją ir užpildyti spragas patrauklia forma – ne atmintinai kalant iš vadovėlio, bet žiūrint filmukus, atliekant užduotis jiems daug patrauklesnėje elektroninėje erdvėje“, – sakė V.Bacys.

Švietimo ekspertas atmeta skeptikų nuogąstavimus, esą skaitmeniniai vadovėliai gali daryti neigiamą įtaką bendram mokinių raštingumo lygiui. „Kažkada juk rašėme žąsies plunksna. Manau, visuomet išliks mokančiųjų rašyti dailyraščiu, neišvengiamai šių dalykų mokysimės. Bet tegu suaugę žmonės pagalvoja, kaip dažnai jie kokį nors prašymą ar straipsnį rašo ranka, o ne kompiuteryje“, – teigia jis.

Be to, pasak V. Bacio, raštingumas tiek popieriaus lape, tiek elektroninėje erdvėje yra lygiavertis – juk nėra taip, kad rašantieji ranka nedaro klaidų, o tų pačių gramatikos taisyklių reikia laikytis abiejose erdvėse.

Suteiks daugiau galimybių

TAMO grupės Ugdymo turinio grupės vadovė Jūratė Mikulevičiūtė pabrėžia, kad didžiausias elektroninių vadovėlių privalumas yra ne galimybė atsisakyti popierinio vadovėlio, bet funkcionalumas.

„Elektroniniuose vadovėliuose galimas automatinis užduočių ištaisymas, galimybė mokytojui susidėlioti mokomąjį turinį sava seka ar net paskirti vieną ar kitą turinio elementą mokiniams pagal jų mokymosi lygį. Mokiniai turi galimybę reflektuoti elektroninėje erdvėje, o mokytojams, mokiniams ir jų tėvams yra galimybė matyti vaiko progresą, kaip atrodo jo rezultatai, kokia jo pažanga pasirenkant vieną ar kitą temą, pamatyti, kas buvo lengva, o kur reikia pagalbos“, – dėsto J. Mikulevičiūtė.

Pasak jos, sudarant vadovėlį, ypatingas dėmesys skirtas tarptautinių tyrimų rekomendacijoms Lietuvai, kaip pagerinti šalies mokymosi rezultatų vidurkį, tad jis orientuotas ne tik į dalyko išdėstymą, bet ir bendrą žinių lygio gerinimą.

Tradicinį popierinio vadovėlio komplektą pakeisiančios „EMA pamokos“ apima visas pamokos struktūrines dalis ir pateikia joms reikalingą medžiagą: teoriją, užduotis, programėles ir virtualius mokymosi išteklius

Elektroniniame vadovėlyje bus nuorodos į papildomą informaciją, filmukus, duomenų bazes, mokiniai vienu mygtuko paspaudimu galės sužinoti, kaip atsakė į klausimą ir ar suprato temos medžiagą, tėvai – matyti vaikų mokymosi progresą bei refleksijos duomenis.

Elektroniniais vadovėliais bus galima naudotis pasitelkus išmaniuosius telefonus, planšetes, kompiuterius, jų turinį bus galima demonstruoti išmaniosiose lentose ar tiesiog projektoriaus ekrane.

Galės keisti turinį

Rudenį mokyklas pasieksiančios matematikos bei gamtos ir žmogaus dalyko „EMA pamokos“ sukurtos 2018-2019 mokslo metams pagal 2008 metais patvirtintas bendrąsias ugdymo programas, o 2019-2020 mokslo metams „EMA pamokų“ turinys bus koreguojamas pagal atnaujintas bendrąsias ugdymo programas.

Galimybė keisti turinį – dar vienas elektroninių vadovėlių privalumas. Skirtingai nei popieriniai vadovėliai, jie gali būti nuolat taisomi, pildomi naujausia informacija. Tie patys specialistai galės virtualų vadovėlį ir pakoreguoti.

Pirmieji Baltijos šalyse elektroniniai vadovėliai – jau ketvirtasis skaitmeninis TAMO grupės projektas moksleiviams. Anksčiau buvo pristatytas elektroninis TAMO dienynas, kuriuo šiuo metu naudojasi 75 proc. Lietuvos mokyklų. Prieš trejus metus mokykloms pradėtos siūlyti populiarumo sulaukusios elektroninės „EMA pratybos“. Taip pat veikia šiuolaikiška internetinė sistema „Egzaminatorius.lt“, padedanti mokytojui ruošti, o mokiniams – ruoštis brandos egzaminams.

Ateityje planuojama parengti visų vadovėlių skaitmenines versijas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.