Po Žaliakalnio funikulieriaus avarijos turistai į kalną kopia pėsti

„Norėjome funikulieriumi pasikelti prie Prisikėlimo bažnyčios, tačiau teks lipti laiptais“, – nusivylimo neslėpė prie uždarytų Žaliakalnio keltuvo vartų trypčiojęs Argentinos lietuvių bendruomenę lydintis studentas. Kodėl funikulierius dar neveikia?

Argentinos lietuvių bendruomenės „Nemunas“ atstovams į Žaliakalnį teko kopti laiptais – funikulierius po birželio 6 dienos avarijos dar uždarytas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Argentinos lietuvių bendruomenės „Nemunas“ atstovams į Žaliakalnį teko kopti laiptais – funikulierius po birželio 6 dienos avarijos dar uždarytas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Gerda Drevininkaitytė

2018-07-02 21:21

Po birželio 6 dieną įvykusios avarijos Žaliakalnio funikulierius vis dar neveikia ir neaišku, kada pradės veikti. „Funikulierius nedirba. Atsiprašome už nepatogumus“, – tik toks skelbimas pasitinka keleivius ir pramogautojus prie keltuvo vartų.

„Funikulierius šiuo metu neveikia dėl to, kad yra paskirtas tyrimas siekiant nustatyti avarijos priežastį ir įvertinti funikulieriaus techninę būklę“, – pranešė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė Justina Kazragytė.

Funikulierių valdančios bendrovės „Kauno liftai“ direktorius teigė, kad negali pradėti keltuvo remonto ir eksploatacijos darbų ne tik dėl vykstančio policijos tyrimo, bet ir dėl to, jog neįmanoma niekur rasti keltuvo dalių.

Kauno vicemeras vylėsi, kad keltuvas vėl veiks.

Svečiams teko lipti laiptais

Prie Žaliakalnio funikulieriaus sutikti Argentinos lietuvių bendruomenės atstovai pirmą kartą atvyko į Kauną – į Lietuvos šimtmečiui skirtą Dainų šventę. Grupę žmonių su miestu pažindino Kauno technologijos universiteto (KTU) tautinio meno ansamblio „Nemunas“ nariai.

Studentai buvo nusivylę, kad funikulierius neveikia.

„Girdėjau apie avariją, bet maniau, kad keltuvas jau veikia. Taip, įvyko nelaimė, bet tokius objektus reikia kuo greičiau tvarkyti.

Situacijos, kai ateini ir pamatai, kad neveikia, nuvilia ir sukelia nepatogumų, ypač kai bandai svečiams parodyti miestą. Vis dėlto dabar turistinis sezonas ir reikėtų, kad funikulierius veiktų“, – kalbėjo 20-metis KTU studentas Martynas.

Argentinos lietuvių bendruomenė „Nemunas“ dairėsi ne tik po Kauną, bet aplankė ir kitus miestus, nes visi jos nariai turi lietuviškų šaknų. Svečius lydintis studentas pasakojo, kad argentiniečiai labai nori susipažinti su mūsų šalies kultūra ir gamta.

„Argentinos lietuviai nori aplankyti kuo daugiau Kauno vietų. Nors iki Prisikėlimo bazilikos teks kilti laiptais, svečiai dėl to nenusiminė“, – atskleidė „Nemuno“ kolektyvo narys.

Avarija negali pasikartoti

„Kauno liftų“ vadovas Jonas Guzavičius sakė, jog tikisi, kad technikos ir kultūros paminklą suremontuoti pavyks dar šiais metais. Tačiau susidurta su viena situaciją itin apsunkinančia problema – funikulieriaus dalių nebuvimu. Keltuvo remonto darbus apsunkina ir atliekamas ikiteisminis tyrimas.

„Kol vyksta tyrimas, nesurašytas galutinis aktas, mes ir patys nenorime pradėti funikulieriaus remonto darbų, net neturime tam teisės. Būtent todėl užrakinome abejus vartus, saugančius funikulierių, ir tik tvarkome aplinką – nupjauname žolę, surenkame šiukšles. Remonto nepradedame, nes tam reikia pasiruošti.

Funikulieriui 87 metai, ne taip lengva jį suremontuoti, kai Lietuvoje, visoje Europoje ir netgi visame pasaulyje nėra atsarginių keltuvo dalių parduotuvės. Detalės turi būti restauruojamos, o tai sudėtingas ir atsakingas, ilgai trunkantis procesas. Tikimės, kad šiais metais sutvarkysime ir žmonės vėl galės naudotis šia transporto priemone“, – žadėjo keltuvą valdančios įmonės direktorius.

J.Guzavičius apgailestavo, kad vienas neblaivus žmogus sugadino 15 metų sėkmingai veikusį funikulierių, bet sakė šventai tikįs, jog tokios klaidos negali kartotis. Po avarijos įmonė atleido mašinistą, kuris pripažino savo kaltę, ir šiuo metu atsakingai ieško kito darbuotojo. Kandidato, pretenduojančio į šią poziciją, dar nėra.

„Funikulierius tikrai bus saugus. Daug ką darysime, keisime ir tikrai sieksime užtikrinti saugumą. Ketiname įdiegti prietaisus, kurie neleistų neblaiviam vairuotojui naudotis net ir seniausiu funikulieriumi. Ieškosime sprendimų“, – patikino „Kauno liftų“ direktorius.

„Saugumas yra svarbiausia, todėl, kol neišsiaiškinsime, kad funikulierių yra tikrai saugu naudoti, tol jo naudoti nebus leidžiama. Tuo labiau kad jo techninės apžiūros terminas jau baigiasi. Kai gausime specialistų išvadą, tuomet ir spręsime dėl naudojimo atnaujinimo“ – pranešė Kauno apygardos prokuratūra.

Tėvai pretenzijų nepareiškė

Skaudi avarija įvyko, kai išlūžus trims skriemuliams atsilaisvino lynai. Mašinistas ėmė taisyti funikulierių, sustojusį ir nepasiekusį galinės stotelės, nors pagal taisykles taip elgtis griežtai draudžiama, pirmiausia turėjo būti evakuoti keleiviai. Atsinešęs kopėtėles jis bandė atlaisvinti gaudytuvus, o tai padarius funikulierius pradėjo riedėti žemyn. Per įvykį išdužo keltuvo langai, išlūžo viduje esantys suoliukai.

Funikulieriumi kėlėsi 32 vaikai, 8 iš jų buvo nuvežti į Kauno klinikas. Moksleiviai patyrė rankų, kojų, nugaros sumušimus. Pagal taisykles, viename funikulieriaus vagone galima važiuoti 25 žmonėms.

J.Guzavičius teigė, kad oficialių pretenzijų iš nukentėjusiųjų iki šiol nesulaukė. Sunkiau buvo sužalota tik viena moksleivė, ji ligoninėje praleido apie savaitę.

Keltuvą valdanti įmonė taip pat negavo nusiskundimų dėl to, kad funikulierius neveikia.

Funikulierius turi veikti kuo greičiau

Simonas Kairys

Kauno vicemeras

„Absoliučiai neigiamai vertiname susidariusią situaciją, kad neveikia Žaliakalnio funikulierius. Tai labai reikšmingas miesto objektas ir vienas populiariausių turistinių maršrutų. Šiuo metu tai kelia nepatogumų ne tik miesto svečiams, kauniečiams, bet ir „Kaunas IN“ organizacijai, kuri rūpinasi turizmu, taip pat rūpesčių savivaldybei, bandančiai ieškoti problemos sprendimo.

Svarbiausia šioje situacijoje yra saugumas, todėl „Kauno liftai“ turi garantuoti funikulieriaus keleivių apsaugą. Įmonė supranta tai ir yra suinteresuota kuo greičiau pradėti eksploatuoti keltuvą, todėl net svarsto galimybę įmontuoti alkoholio matuoklį, patikrinti konstrukciją, kad daugiau tokių nelaimių nebūtų.

Tikimės, jog įmonė netrukus sutvarkys Žaliakalnio funikulierių, kad žmonės galėtų keltis į kalną. Nors yra daugybė laiptų, vedančių į Žaliakalnio viršų, kurie irgi yra nebloga atrakcija, funikulierius vis tiek turi būti sutvarkytas.

Kaune veikiantys Žaliakalnio ir Aleksoto funikulieriai yra vieninteliai Lietuvoje. Jie naudojami ir kaip transporto priemonė, ir kaip pramoga.

Nuo 1931 metų Žaliakalnio rajone veikiantis keltuvas yra neatsiejama Kauno centro, Prisikėlimo bažnyčios ir aikštės prieš ją architektūrinio ansamblio dalis.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.