Arūnas Dumalakas. Bet kur lakstantys paspirtukininkai – bėdų pranašai

Naujovėms atviri visi keliai.  Tik vienu atveju dėl to tenka apgailestauti.  Nesinori būti juodu pranašu, bet praėjusiais metais atsiradę, o šiemet gatves užtvindę elektriniai paspirtukai dar pridarys bėdų.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 4, 2018, 7:00 AM

Tiesa, šios savaitės didesnė avarija, į kurią pakliuvo toks paspirtukas, labai bauginanti neatrodo.  Ukmergės gatvėje išvažiuodama iš stovėjimo aikštelės automobilio „Toyota Auris“ vairuotoja nepastebėjo paspirtuku 
važiuojančios 32 metų moters.

Automobilis kliudė paspirtuką, nukentėjusiajai nustatyti kūno sumušimai ir nubrozdinimai.

Lyg ir nelabai baisu.  Tačiau „Toyota Auris“ vairuotoja turbūt pasakojo kaip ir daugelis, savo kelyje sutikę elektrinį paspirtuką, – tokia transporto priemonė atsirado tyliai ir netikėtai, atrodo, iš dangaus. O lekia ji labai greitai.

Prieš transporto eismą, šaligatviais, pėsčiųjų takais ir perėjomis. Tylusis elektrinis paspirtukas išdygs bet kur.

Blogiausia, kad jų vairuotojams atrodo, jog galima važiuoti bet kur ir kiti eismo dalyviai būtinai juos privalo praleisti.  Galima lėkti akis išdegus.

Vienas dviratininkas pasakojo, kad kai jam užkirto kelią elektrinis paspirtukas, pamėgino nedrausmingąjį vairuotoją pavyti. Įsibėgėjo iki 40 kilometrų per valandą greičiu, bet paspirtuko taip ir nepavijo.

Susidūrimų, užlėkimų ant pėsčiųjų būta jau ne vieno, tačiau policija rimčiau tramdyti paspirtukininkų nė negalvoja.

Pareigūnai tik primena, kad paspirtukai, galintys važiuoti greičiau nei 25 km per valandą greičiu ir kurių galia didesnė nei 1 kilovatas, laikytini ne elektriniais dviračiais, o mopedais.

Tokių mopedų vairuotojai turėtų atminti, kad važiuoti jiems derėtų gatve.  Taip pat tokių transporto priemonių savininkams būtinas vairuotojo pažymėjimas su atitinkamos kategorijos žyma.  Paspirtukas turi būti įregistruotas, apdraustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu ir turėti galiojančią techninę apžiūrą.

Tai tik teorija, kurią nuobodžiai dėsto policijos pareigūnai.  Terliotis su paspirtukininkais jie nenori, kaip anksčiau su mopedų vairuotojais, kurie įsigudrindavo pasididinti savo transporto priemonių galią.

Mopedai lakstė gatvėmis ir į tai policininkai ėmė reaguoti tik tada, kai įvyko kelios skaudžios nelaimės.

Ne paslaptis, kad ir paspirtukų galia neretai padidinama nelegaliai. Tik ar policininkams tai įdomu?  Atrodo, kad ne.  Tad elektriniams paspirtukams, jų žodžiais, taikomi tokie pat reikalavimai kaip dviračiams.

Tačiau ir šių reikalavimų paspirtukų vairuotojai nepaiso.  Kažin ar jie žino ir supranta, kad važiuodami kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar
kelti pavojaus.  Be to, važiuoti pro pėsčiąjį leidžiama greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, – 3-7 km per valandą.

Nejaugi bus vėl kaip visada -- susizgribsime tik tada, kai pasipils skaudžios nelaimės?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.