Skaitytojo skundas išjudino šviesoforų tvarkytojus: motociklams žalia neužsidegdavo

Motociklu po Vilnių važinėjęs skaitytojas lrytas.lt pasiskundė, kad judrioje sostinės sankryžoje dviračių transporto priemonių vairuotojai yra ignoruojami - žalia rodyklė į kairę motociklams ir mopedams čia tiesiog niekada neužsidega. Redakcija kreipėsi į Vilniaus savivaldybės atstovus ir netrukus šie informavo, kad eismo reguliavimu besirūpinantys specialistai po skaitytojo pastabų šviesoforų darbą pareguliavo taip, kad dviračių tansporto priemonių vairuotojai nebūtų diskriminuojami.

 Motociklu važiavęs vilnietis šioje sankryžoje susidūrė su netikėtomis problemomis.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
 Motociklu važiavęs vilnietis šioje sankryžoje susidūrė su netikėtomis problemomis.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
 Žalia rodyklė į kairę motociklininkui užsidegė tik kirtus „Stop“ liniją, kad arčiau šviesoforo galėtų privažiuoti iš galo buvęs automobilis.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
 Žalia rodyklė į kairę motociklininkui užsidegė tik kirtus „Stop“ liniją, kad arčiau šviesoforo galėtų privažiuoti iš galo buvęs automobilis.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
 Pasiskundus skaitytojui, šio šviesoforo darbas buvo pakoreguotas.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
 Pasiskundus skaitytojui, šio šviesoforo darbas buvo pakoreguotas.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2018-08-09 18:01, atnaujinta 2018-08-10 08:30

Sostinės gatvėmis savaitės pradžioje motociklu važinėjęs vilnietis Romas teigia buvęs nemaloniai nustebintas tuo, kaip sureguliuoti šviesoforai Laisvės pr. ties posūkiu į degalinę „Circle K“ greta prekybos centro „Mada“.

„Tai tikrai nedraugiškas šviesoforas motociklininkams. Motociklu atvažiavau nuo Baltupių ir planavau sukti į kairę. Kaip ir priklauso, sustojau ties „Stop“ linija ir laukiau, kol užsidegs į kairę sukti leidžianti rodyklė.

Tačiau laukti teko ilgai. Praleidau net tris žalios spalvos ciklus, automobiliai važiavo visomis kryptimis, šviesoforas keitė spalvas, o papildoma rodyklė į kairę man niekaip nenorėjo užsidegti.

Galiausiai man iš galo privažiavo automobilis, kurio vairuotojas irgi planavo sukti į kairę. Tuo metu aš jau buvau pradėjęs įtarti, kad kairį posūkį reguliuoja kokie nors šviesoforo davikliai, kurie motociklo tiesiog nefiksuoja. Tad pažeisdamas KET kirtau „Stop“ liniją ir beveik įvažiavau į sankryžą, taip leisdamas už manęs esančiam automobiliui privažiuoti arčiau šviesoforo. Šis manevras padėjo. Kai arčiau privažiavo automobilis, žalia rodyklė į kairę galiausiai užsidegė“, - redakcijai pasakojo Romas.

Skaitytojas sakė manantis, kad taip sureguliuoti šviesoforai tam tikra prasme diskriminuoja dviračių transporto priemonių vairuotojus, o miestas jiems pradeda atrodyti nedraugiškas. Juolab, kad visiškai neaišku, ką tokiu atveju turėtų daryti motociklininkas ar mopedo vairuotojas: „Per raudoną juk nesuksi į kairę...“.

Skaitytojas redakcijai taip pat perdavė ir jo žodžius įrodančią vaizdo medžiagą, užfiksuotą prie kūno pritvirtinta veiksmo kamera.

Šviesoforas turėtų tapti draugiškesniu motociklininkams

Redakcija kreipėsi į Vilniaus m. savivaldybės atstovus ir paprašė pakomentuoti situaciją. Netrukus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas Robertas Markovskis informavo, kad atsižvelgiant į skaitytojo pastabas, motociklininką ignoravusio šviesoforo darbas buvo pakoreguotas ir dabar turėtų būti draugiškesnis dviračių transporto priemonių vairuotojams.

„Vilniaus miesto šviesoforais reguliuojamose sankryžose šviesoforai yra reguliuojami adaptyviai, priklausomai nuo atvažiuojančių transporto priemonių kiekio iš kiekvienos krypties, kiekvienoje eismo juostoje. Jeigu kažkurioje eismo juostoje transporto priemonių nėra, tuomet žalio signalo trukmė paskirstoma kitiems eismo dalyviams – tai leidžia užtikrinti efektyviausią sistemos veikimą, mažinti prastovų laiką ir spūstis“,- redakcijai atsiųstame komentare tvirtino R.Markovskis.

Jis teigė, kad visų transporto priemonių fiksavimui Vilniuje yra įrengti trijų tipų transporto srautų jutikliai – vaizdo, šiluminiai ir indukciniai.

Vaizdo jutiklių veikimas yra paremtas vaizdo atpažinimu – tam naudojama speciali programinė įranga. Šiluminiai (infraraudonųjų spindulių) jutikliai veikia termovizoriaus principu. Indukcinių jutiklių veikimas yra paremtas elektromagnetiniu lauku, kuris susidaro, kai metalinės transporto priemonių dalys „pravažiuoja“ virš asfalto dangoje įrengtos indukcinės zonos.

„Minėtoje Laisvės pr. sankryžoje šiuo metu veikia indukciniai transporto srautų jutikliai, tačiau naujai projektuojamuose objektuose sostinėje dažniausiai įrengiami infraraudonųjų bangų transporto priemonių jutikliai. Dviračių transporto priemonių (motociklų, motorolerių, dviračių ir kt.) fiksavimo užtikrinimui Laisvės pr. sankryžoje po gauto atsiliepimo rugpjūčio 9 d. buvo atliktas transporto srautų jutiklių patikrinimas ir fiksavimo parametrų pakeitimai. Jei detaliau – padidintas indukcinio elektromagnetinio lauko jautrumas bei pakoreguotas dažnis, o tai leis užtikrinti dar efektyvesnį transporto priemonių fiksavimą“, - tikina Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas.

Vykdant asfaltavimo darbus bei atnaujinant kelio dangą, keliose sostinės sankryžose nuo 2018 m. liepos mėn. išbandoma ir nauja indukcinių transporto srautų jutiklių įrengimo technologija. Ji padidina mažai metalinių dalių turinčių transporto priemonių fiksavimo tikslumą, nes sustojus ties „stop“ linija, kaip to reikalauja Kelių eismo taisyklės, ties transporto priemonės viduriu susikerta net šeši indukcinio kabelio sluoksniai. Ši technologija kol kas bandoma keliose sostinės sankryžose, o tolimesnis jos pritaikymas dar bus svarstomas išnagrinėjus rezultatus.

„Šiuolaikinių motociklų gamintojai naudoja vis mažiau metalinių detalių – dažniau naudojami įvairūs lydiniai, plastmasės ir kitos medžiagos. Indukciniai jutikliai tokiu atveju gali užfiksuoti ne visus motociklus, motorolerius ir kitas dvirates transporto priemones.

Visgi nepaisant pažangių technologijų progreso, kol kas net Vakarų Europoje ir JAV plačiausiai naudojami būtent indukciniai transporto srautų jutikliai. Atsižvelgdami į tai motociklų vairuotojai prisitaiko prie eismo reguliavimo ypatumų ir montuoja pagalbinius prietaisus, kurie generuoja magnetinį lauką ir yra įrengiami dviračių transporto priemonių apačioje.

Savo pastabas arba pasiūlymus dėl šviesoforų reguliavimo Vilniuje eismo dalyviai visuomet gali siųsti el. paštu: info@sviesoforai.lt“, - komentarą baigia R.Markovskis.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.
Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.