Arūnas Dumalakas. Neįtikėtina - Antakalnio bendruomenės balsas pasiekė dangų

Užvertus galvą į vaiskų rudenišką dangų, nesunku pastebėti, kaip jis išvagotas lėktuvų. Ypač daug tų vagų žydrynėje rytais ir vakarais.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 13, 2018, 7:00 AM

Vagomis danguje, o tiksliau – orlaivių keliamu triukšmu oro uostas susirūpino tik tada, kai Antakalnio gyventojai neapsikentę ėmė rašyti skundus. Iki tol mažinti jo poveikį ir mastą nelabai kam rūpėjo.

Ir štai gera žinia: jau gruodį bus įgyvendinta dalis triukšmo mažinimo priemonių. Tarkim, bus įtvirtintas reikalavimas orlaiviams laikytis nustatyto išskridimo maršruto virš mažai apgyvendintų miesto teritorijų.

Pasirodo, iki šiol pilotai orlaivius nukreipdavo kur panorėję. Įdomu, kaip reaguotų keleiviai, jeigu iš Vilniaus į Kauną vykstančio maršrutinio autobuso vairuotojas sumanytų pasivažinėti Minsko plentu, nes ten kelias jam pasirodytų gražesnis?

Tuo tarpu orlaivių pilotams tai nebuvo draudžiama. Ir tik dabar oro uosto vadovai suprato, kad šis objektas įsikūręs visai šalia miesto centro. O tai yra ne tik privalumas.

Kad Antakalnio gyventojų nebevargintų triukšmas, oro uostas ketina net pakeisti vieną iš atvykimo maršrutų arba apriboti naudojimąsi juo vakarais ir naktimis.

Tiesa, šis maršrutas naudojamas tik 4 proc. leidimosi operacijų, juo nereguliariai skrenda orlaiviai su specifine įranga, taip pat jis naudojamas pilotų mokymo ir praktikos tikslais.

Dar daugiau. Nepertraukiamą triukšmo lygio matavimą oro uosto apylinkėse užtikrins naujos keturios stacionarios ir dvi mobilios stotys.

Pagal šių stočių surinktus matavimo duomenis yra rengiami triukšmo žemėlapiai. Jie suteikia informacijos apie triukšmo zonas, jų dydį ir jose gyvenančių žmonių skaičių.

Atsižvelgus į duomenis bus galima teikti pasiūlymus orlaivių maršrutų keitimui, kad lėktuvus girdėtų kuo mažesnė dalis gyventojų.

Antakalnio bendruomenės balsas pasiekė dangų. Nenuostabu, nes šio rajono gyventojai įpratę kovoti dėl kiekvieno kertamo medžio.

Bet jeigu tas balsas ne toks garsus, oro uostas jo ir nesistengia išgirsti. Štai nuo pavasario padaugėjo skrydžių virš Grgiškių ir apylinkių.

Apie tai mandagiai užklausus Civilinės aviacijos administracijos, atsakymas buvo toks: padaugėjo skrydžių, tai ir triukšmo daugiau.

Orlaivių atvykimo ir išvykimo schemos yra projektuojamos pagal galiojančius standartus atsižvelgiant į oro erdvės struktūrą, skrydžio trasų išdėstymą, kilimo tūpimo takus ir tūpimo schemas. Niekas tų schemų nesiruošia keisti.

Žinoma, Grigiškėse gyventojų keturis kartus mažiau nei Antakalnyje, tačiau juk žmonės gyvena ir apylinkėse.

Jie ėmė net spėlioti, kad maršrutai buvo pakeisti dėl statomos Astravo atominės elektrinės, esą virš jos draudžiama skristi. To civilinės aviacijos specialistai nei patvirtino, nei paneigė.

Tad Grigiškėms nieko paguodžiančio išgirsti nepavyko. Jeigu nori, kad virš galvos skraidytų mažiau lėktuvų, reikia garsiau šaukti.

„Sostinė“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.