Arūnas Dumalakas. UNESCO paveldo puošmena – tarša ir triukšmas

Lygiai dešimt metų praėjo nuo miesto valdžios sprendimo apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Anksčiau kurį laiką prie užkardų pinigus rinko dėdės ir tetos, bet paskui jie išnyko, nes ta pati valdžia nutarė, kad naudingiau apmokestinti automobilių stovėjimą.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2019-04-06 07:00

Tačiau mokesčio už įvažiavimą į Senamiestį tema pasigirsta kiekvienais metais. Tiktai šiemet savivaldybė pareiškė, kad tranzitinį transportą per Senamiestį apribos ne anksčiau nei po dvejų metų.

Trumpai tariant, Senamiestyje dar mažiausiai porą metų dusime nuo išmetamųjų dujų, krūpčiosime nuo plerpiančių automobilių, kuriais jaunuoliai suvažiuoja, kad apsuktų kelis ratus aplink Rotušę.

Nieko nedaryti valdžiai patogu: pinigai už automobilių stovėjimą Senamiestyje kapsi, bet kuris laisvas žemės lopinėlis užimamas transporto priemonių.

Pikta tik eiliniams vilniečiams: kodėl kaimynai sugeba susitvarkyti, kad senamiesčių gatvės nebūtų magistralės, o mes ne?

Pavydėti Talino gyventojams tikrai yra ko: senamiesčio gatvės ten automobiliams tikrai nepalankios. Užtai pėstiesiems, dviratininkams vietos – per akis.

Bepigu taliniečiams – jiems dar nemokamas miesto transportas siūlomas.

Įvažiavimą į senamiestį mėgino apmokestinti ir Ryga. Atsisakė, bet gatvės tranzitinėmis nevirto. Pirmiausia dėl to, kad Rygos senamiestį juosia puikiausi aplinkkeliai, be to, toje miesto dalyje valandai palikti automobilį kainuoja 5, dviem – 8 eurus.

Taip, Rygos senamiesčio gatvėse yra automobilių, bet ne tiek, kiek Vilniaus.

Jeigu pasidairytume toliau, įsitikintume, kad Paryžiaus, Milano, Kopenhagos, Madrido, Oslo, Hamburgo, Kopenhagos, Atėnų, Londono ar Briuselio senamiesčiai taip pat priklauso ne automobiliams, o pėstiesiems.

Vilnius kol kas tik ruošiasi UNESCO saugomą Senamiestį išvaduoti nuo oro taršos, triukšmo.

Dar mažiausiai dvejus metus po Senamiestį trumpindami kelią lakstys taksi ir pavėžėtojų automobiliai, nors prie įvažiavimų pakabinti kelio ženklai, nurodantys, jog čia – gyvenamoji zona.

Dar dvejus metus Vokiečių gatvėje jaunuoliai rengs lenktynes, birbs motociklai ir mopedai.

O juk imtis ryžtingų veiksmų daug nekainuotų. Keliose vietose įrengti kelio ženklus, jeigu reikia – užtvarus. Sutvarkyti eismą taip, kad jis liktų tik vienpusis. Jeigu šie veiksmai nepadėtų, ieškoti kitų.

Tačiau savivaldybėje Senamiesčio tranzito mažinimo projektas yra tik pasiūlymų stadijos. Mat valdžia tikisi tam gauti Europos Sąjungos pinigų. Tam reikia investicinio ir techninio projekto, įvairiausių popierių krūvos.

O ką vilniečiai? Gali palaukti, kol valdininkai suneš tuos popierius į krūvą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.