Algirdas Butkevičius: „Abejoti techninės apžiūros kokybe nėra jokio pagrindo“

Šią savaitę žiniasklaidoje buvo paskleista klaidinga informacija, kad neva pusė patikrintų automobilių techninę apžiūrą gavo nepagrįstai. Visuomenei bandomas sudaryti įspūdis, neva automobilių techninės apžiūros kokybė prasta, tai pagrindžiant tendencingai iškraipoma Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pateikta informacija. Akivaizdu, kad techninė apžiūra yra painiojama su techninės apžiūros patikrinimu, t. y. pakartotine technine apžiūra kontrolės tikslais.

 A.Butkevičius.<br> J.Stacevičiaus nuotr.
 A.Butkevičius.<br> J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2019-05-23 15:26, atnaujinta 2019-05-23 15:28

Seimo narys Algirdas Butkevičius kreipėsi į LTSA prašydamas plačiau paaiškinti, iš kur kilo ažiotažą sukėlusi statistika ir kuo pagrįstas žiniasklaidoje paviešintas LTSA atstovui priskiriamas teiginys, kad pusė šiais metais patikrintų automobilių neturėjo gauti galiojančio techninės apžiūros lapo.

Savo atsakyme LTSA paneigė teiginį, kad kas antra transporto priemonė iš techninės apžiūros centro Lietuvoje išleidžiama netvarkinga. LTSA paaiškino, kad ji neatlieka visų transporto priemonių patikrų po techninės apžiūros. LTSA pareigūnai vykdo tik tikslinius patikrinimus, t. y. reaguodami į gaunamus skundus arba vertindami turimą vidinę informaciją apie galimus rizikingus atvejus. LTSA savo atsakyme pabrėžė, kad atliktų techninių apžiūrų patikrinimai rengiami ne atsitiktine tvarka: „Visais atvejais prieš pasirenkant patikrinimo vietą ar techninės apžiūros kontrolierių, kurio darbas bus tikrinamas, yra atliekamas išsamus ir visapusiškas informacijos vertinimas ir analizė. Visi patikrinimai atliekami įvertinus techninių patikrinimų keliuose rezultatus (kada atlikta apžiūra, kokie trūkumai buvo nustatyti ir t. t.), išanalizavus įtartinų (galimai techniškai netvarkingų) transporto priemonių techninės apžiūros istoriją, nagrinėjamos sąsajos tarp kontrolierių ir transporto priemonių savininko, stebima informacija viešojoje erdvėje.“

Šiais metais LTSA atliko 53 tikslinius, t. y. ne atsitiktine tvarka, patikrinimus, iš kurių 13 transporto priemonių atvejų buvo nustatyti dideli trūkumai, dar 15 atvejų buvo nustatyti smulkesni pažeidimai. Per 2018 m. buvo atlikti 144 patikrinimai. Iš jų 42 atvejais buvo nustatyta, kad techninė apžiūra atlikta netinkamai.

Taigi, vertinant LTSA statistiką, galima padaryti išvadą apie gana taikliai LTSA vykdomus techninės apžiūros kokybės patikrinimus, apie gebėjimą identifikuoti rizikingas vietas, bet nėra jokio pagrindo iš to daryti apibendrinimus apie viso transporto parko techninės apžiūros kokybę.

„Per metus atliekama kone pusantro milijono techninių apžiūrų, savo ruožtu LTSA pareigūnai surengia apie pusantro šimto kontrolinių patikrinimų rizikingiausiose vietose, iš kurių trūkumai nustatomi vos keliasdešimt atvejų. Beje, pačių techninės apžiūros centrų vidinė savikontrolės sistema nustato netgi daugiau pažeidimų ir taip užbėga už akių netinkamos būklės automobilių patekimui į kelius. Tai rodo, kad sistema veikia ir abejoti techninės apžiūros kokybe nėra jokio pagrindo. Be abejo, mūsų tikslas, kad pažeidimų visai neliktų, bet dabar link to ir einama“, – įsitikinęs Seimo narys Algirdas Butkevičius.

Per metus Lietuvoje atliekama apie 942 tūkst. pirminių (iš pirmo karto teigiamą išvadą gauna 53,7 proc. automobilių) ir 476 tūkst. pakartotinių apžiūrų (iš viso ~1 mln. 419 tūkst. apžiūrų).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.