Arūnas Dumalakas. Kilpinis eismas – gėris, kurio niekas nepajuto

Kai ketvirtadienį beveik vienu metu miesto vadai paskelbė, koks geras dalykas yra kilpinis eismas Senamiestyje, kilo noras ištarti: „Vyrai, bent šlakelį fantazijos įpilkite.“

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 12, 2020, 7:00 AM

Na, nekartokite kaip papūgos, kad savivaldybės užsakyta apklausa atskleidė, jog gyventojai ir verslininkai pritaria ir yra be galo laimingi dėl tokio valdžios sprendimo, kad labai puiku, jog panaikintas transporto tranzitas Senamiestyje. Juolab kad tos apklausos niekas akyse nematė.

Kai pasipiktinę netvarka ir tuštėjančiu Senamiesčiu verslininkai vieno savivaldybės klerko paprašė tą paslaptingą apklausą parodyti, jis atrėžė nerodysiąs, nes su juo atvykėliai negražiai kalbėjo.

Kad ir kaip būtų, tyrimo rezultatai, kuriais valdžia mojuoja, nėra tokie jau optimistiniai: iš 1003 apklaustų vilniečių 45 proc. pritaria kilpinio eismo Senamiestyje įvedimui. Tuo metu idėjos nepalaiko ketvirtadalis apklaustųjų (25 proc.), o 30 proc. vilniečių šiuo klausimu nuomonės neturi.

Giedoti ditirambus kilpiniam eismui valdžia ėmė iškart po to, kai Senamiestyje įsikūrę verslininkai ėmė viešai vardyti šios naujovės negeroves.

Štai restorano „Amatininkų užeiga“ savininkė I.Marozienė pareiškė, kad dėl viruso neteko apie 60 proc. klientų. Dabar pusė lankytojų restorane neapsilanko dėl kilpinio eismo.

I.Marozienės skaičiavimu, taip savivaldybei toliau diriguojant transporto eismui restoranas iki metų pabaigos gaus milijonu eurų mažiau pajamų.

Rugpjūtį, kai barai ir restoranai kitose sostinės vietose jau negalėjo skųstis dėl lankytojų trūkumo, „Amatininkų užeiga“ kiekvieną dieną uždirbdavo 3400 eurų mažiau.

Be to, dėl sumažėjusio klientų skaičiaus teko atleisti 14 darbuotojų. Todėl ir mokesčių sumokama mažiau.

Kritikuodamas kilpinį eismą kavinių tinklo „Huracan Coffee“ direktorius V.Kratulis rėmėsi Pilies gatvės pavyzdžiu, kuri yra visiškai tuščia. Jo žodžiais, jeigu yra tokie sprendimai, kurie Senamiestį daro nepatogų, tai ko ten iš viso eiti?

Tad verslininkai daro išvadą: Senamiestis pasmerktas žlugti. Iki pavasario jis numirs. Tačiau mero patarėjas K.Žukauskas iš karto arogantiškai pareiškė, kad tai tik dviejų verslininkų nuomonė, o apklausta buvo 101.

Abejonių kelia ir valdžios pasigyrimai, kad panaikinus tranzitą Senamiestyje sumažėjo aplinkos tarša. Niekas juk neskaičiuoja, kiek dabar sukant ratus ir ieškant įvažiavimo automobiliai teršia orą. O apie visų stulpelių, kūgių, užtvarų estetiką išvis nėra ką kalbėti.

Kad dėl liepą įvesto kilpinio eismo užkimštos aplinkinės gatvės, valdžia taip pat linkusi nutylėti.

Lankytojų netrūksta nebent Vilniaus gatvėje, kurios atkarpa dabar taip pat uždaryta. Tačiau šioje vietoje barai būdavo sausakimši ir prieš abejotinas pertvarkas.

Apskritai šita kilpinio eismo nauda panaši į kaukių dėvėjimą tose pačiose kavinėse ir restoranuose, kai atsisėdus prie stalo jų dar reikia, o padavėjui atnešus vandens ąsotį – jau nebe.

Nuo ko apsaugo taip dėvimos kaukės? Kaip kilpinis eismas sprendžia Senamiesčio problemas?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.