Šiauliuose – prieš skiepus nukreipta reklama: netruko sureaguoti tūkstančiai

Socialiniuose tinkluose sparčiai plinta nuotrauka, kurioje užfiksuota prieš skiepijimąsi nukreipta lauko reklama Šiauliuose. Ją galimai inicijavo „Petys už laisvę“ pasivadinusi asociacija, savo ruožtu stendą reklamai suteikusi įmonė nuo skleidžiamos žinutės griežtai atsiriboja.

 Prieš skiepus nukreipta reklama.<br> Lrytas.lt koliažas
 Prieš skiepus nukreipta reklama.<br> Lrytas.lt koliažas
  Prieš skiepus nukreipta reklama.<br> G.Šiupario nuotr.
  Prieš skiepus nukreipta reklama.<br> G.Šiupario nuotr.
  Prieš skiepus nukreipta reklama.<br> G.Šiupario nuotr.
  Prieš skiepus nukreipta reklama.<br> G.Šiupario nuotr.
  Prieš skiepus nukreipta reklama.<br> "Facebook" nuotr.
  Prieš skiepus nukreipta reklama.<br> "Facebook" nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jan 11, 2022, 4:15 PM, atnaujinta Jan 11, 2022, 10:30 PM

Abejoja vakcinų nauda

„Jei po dviejų poveikis yra nulinis, tai kaip trečias gali tą nulį pastiprinti?“, – taip apie vakcinų poveikį atsiliepiama plakate. Taip pat nurodoma, kad jį pasirašo „po dviejų skiepų antivakseriu tapęs Andrius“.

Asociaciją „Petys už laisvę“, kurios pavadinimas skamba taip pat, kaip ir valstybinės vakcinavimo kampanijos šūkis, įkūrė prieštaringai vertinamos „Gustuko picerijos“ savininkai. Portalui lrytas.lt susisiekus su minėtos asociacijos direktoriumi Mantu Zemecku, šis pasirodžiusios informacijos komentuoti nesutiko.

„Komentuoti nenoriu, patvirtinti negaliu“, – sakė jis.

Šią lauko reklamą Šiauliuose antradienio popietę užfiksavo ir portalo lrytas.lt žurnalistai. Plakatas pakabintas šiauliečiams gerai pažįstamoje ir matomoje vietoje – prie Žemaitės – Dubijos g. sankryžos. Ji – viena judriausių sankryžų mieste. 

Aiškinsis su teisininkais

Įmonės „OWEXX“, kuri ir suteikė stendą reklamai, direktorius Viktoras Tolvaiša portalui lrytas.lt tvirtino, kad reklamos užsakovų pozicija yra „visiškai priešinga“ įmonės vertybėms.

„Esame visi patys pasiskiepiję, nemokamai ekranuose transliuojame vakcinacijos reklamą, skatiname saugotis. Čia yra visiškai skirtingi dalykai, tad nereikėtų sutapatinti, kad čia mūsų nuomonė“, – teigė jis.

Pasak V.Tolvaišos, reklamos likimas kol kas neaiškus, nes tolimesnius veiksmus reikės derinti su teisininkais.

„Vadybininkai dirbo savo darbą – jie nėra specialistai, kurie labai vertina vieną ar kitą žinutę. Visų pirmą būtų teisinga, kad šią situaciją vertintų institucijos, kurios yra atsakingos už klaidinančią reklamą, melagingus pranešimus. <...> Mes žiūrime dabar situaciją, ar galime pagal sutartį be didelių nuostolių iš šios situacijos išeiti. Mes nesame suinteresuoti erzinti žmones, mums to nereikia.

Bet reikia žiūrėti, mes esame verslas, kuris turi vykdyti įsipareigojimus. Jei kokia nors institucija pasakytų, kad tai pažeidžia tvarką, tai mes tą pačią dieną išspręstumėm. Dabar turime gilintis su advokatais, ar galime lengvai šį klausimą nutraukti“, – komentavo „OWEXX“ vadovas.

Šiaulių miesto savivaldybės Viešųjų ryšių koordinatorius Vitalis Lebedis komentavo, jog savivaldybės administracijos Architektūros, urbanistikos ir paveldosaugos skyrius, išduodamas leidimus įrengti išorinę reklamą atskirai stovintiems išorinės vaizdinės reklamos įrenginiams, derina tik planuojamos įrengti reklamos plokštumos plotą, kadangi skleidžiama informacija keičiasi kas kelias savaites ar kelis mėnesius.

Jis patvirtino, kad savivaldybė dėl galimai klaidinančios reklamos imsis veiksmų.

„Šiuo atveju galimai pažeistos LR reklamos įstatymo 4 str. 2 dalies 3, 5, 6 dalys, kuriose nurodyta, kokia reklama draudžiama (dezinformuojama, skatinamas elgesys, keliantis grėsmę sveikatai, piktnaudžiaujama žmonių pasitikėjimu, jų patirties ar žinių stoka). Šio pažeidimo nagrinėjimas LR reklamos įstatyme priskirtas Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Savivaldybės atstovai, užfiksavę minėtą reklamą, nedelsiant perduos duomenis minėtai tarnybai“, – rašoma lrytas.lt atsiųstame komentare.

Išplatintas įrašas susilaukė nemažai reakcijų ir pasipiktinimo bangos socialiniuose tinkluose.

„Teigimas, jog skiepai neapsaugo, yra melas. Bet tai „Gustuko picerijai“ netrukdo pasisavinti vakcinacijos kampanijos pavadinimo ir savo asociacijos vardu skleisti melus.

P.S. Ta pati pitserija prisideda prie šeimų sąjūdžio organizuojamo sausio 13 protesto prie Seimo. Dar vienas pavyzdys, kai tautiniai simboliai naudojami siekiant skleisti savo politines idėjas“, – rašoma vienos iš „Facebook“ aktyvistų grupių paskyroje.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.