Arūnas Dumalakas. Pilotinių projektų esmė – pinigų tratinimas

Pilotinis (bandomasis) projektas. Taip dabar vadinasi jovalas, kurio savivaldybė sugeba prigaminti, kur tik pažvelgsi.

Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 29, 2022, 7:00 AM

Nevykėliška multimodalinė aikštelė ties Olandų žiedu buvo pilotinis projektas. Tą, kurią dabar reikia perkelti, ištratinant papildomą pinigų sumą.

Pilotinis projektas yra ir naujos elektromobilių įkrovimo stotelės ant gatvių apšvietimo stulpų, kurias R.Šimašius pristatė rūgščia mina. Gal jau pačiam tas jovalas nusibodo?

Bet ne. Juk su kokia meile buvo įgyvendinamas projektas, kad stotelės nebūtų pigios savivaldybei ir vartotojams, kad pasirinkta jas kūrusi įmonė ir kokybė nekeltų abejonių.

Taigi stovėdamas prie Rinktinės gatvėje neseniai įrengtos stotelės meras drąsiai aiškino, kad ant apšvietimo stulpų bus gal 2000, o gal 4000 įkrovimo vietų, jei pavyks gauti ES paramą.

Bet savivaldybė nupirko tik 60 mažos galios stotelių, o iki 2023-iųjų pabaigos R.Šimašius pažadėjo įrengti 100, nors dabar jų tėra 9. Jovalas ar ne?

Specialistai greitai aptiko, kad stotelė Rinktinės gatvėje – be prekės ženklo, tad net jos kainos neįmanoma nustatyti.

Jie įsitikino, kad stotelė surinkta iš atskirų komponentų, žargonu tariant, „samopalna“. Tarkim, nebrangus lizdas „Duosida“ yra Kinijoje pagamintas, kitos detalės taip pat nuo apatinės lentynos, kur kraunamos pigiausios prekės.

Savivaldybė tikino, kad tokios stotelės kaina – 1133 eurai, o dar reikia pridėti įrengimo išlaidas. Ar čia pigu už nežinia kur sumontuotą stotelę?

Galima būtų svarstyti ir taip: pilotinis projektas nedidelės apimties, jis yra demonstracinis, dėl to ir kaina aukštesnė. Bet gal vertėjo skelbti tarptautinį konkursą laukiant rimtesnių įmonių, kurios Vilnių tiesiog užverstų įkrovimo stotelėmis ir kaina būtų gerokai žemesnė?

Tai dar ne viskas. Savivaldybei už kiekvieną per ją įkrautą kilovatvalandę teks mokėti po 2 centus aptarnavimo mokesčio bendrovei „Elektromobiliai“.

O įmonė „Vilniaus apšvietimas“ net neslepia, kad įkrovimo kaina bus kosminė, – 1 euras už kilovatvalandę tarp 18 ir 23 valandos. Nors vėliau kaina sumažėja iki 35 centų už kilovatvalandę, tai turbūt bus brangiausias elektromobilių įkrovimas ne tik Vilniuje.

Apskritai neaišku, kiek programėlių prireiks elektromobilių savininkams, nes 2 stotelės ant stulpų vieno gamintojo, o 7 – kito.

Negana to, įkrovimo stoteles aptarnausianti įmonė ne vienus metus nepateikė finansinių ataskaitų, ne kartą buvo skolininkė, jai taikytas turto areštas.

Neužteko savivaldybei pievos prie Baltojo tilto, Neries krantinės, daugybės kitų objektų, kurių apsiėmusios bendrovės nesugebėdavo įvykdyti įsipareigojimų?

Taigi eilinį kartą jovalas, o vilniečiai R.Šimašių pradėjo juokais lyginti su karaliumi Midu, nuo kurio prisilietimo viskas virsdavo auksu. Skirtumas tik toks, kad prie ko prisiliečia R.Šimašius, ne auksu žiba. ˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.