Įvertino „Lietuvos geležinkelių“ skandalą dėl rusiškų sistemų: pinigai užgožė protą

Vaikėsi pelno, o ne saugumo. Taip skirtingoms stovykloms priklausantys politikai įvertino „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) veiksmus, kad šios įmonės lokomotyvuose vis dar veikia rusiškos saugos sistemos.

 L.Kasčiūnas ir S.Skvernelis negailėjo kritikos LTG.<br> lrytas.lt montažas.
 L.Kasčiūnas ir S.Skvernelis negailėjo kritikos LTG.<br> lrytas.lt montažas.
Rusiškos sistemos įmontuotos netgi moderniuose lokomotyvuose.
Rusiškos sistemos įmontuotos netgi moderniuose lokomotyvuose.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-02-25 13:14

Tiek Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) vadovas konservatorius Laurynas Kasčiūnas, tiek šiam komitetui priklausantis Saulius Skvernelis teigia, kad valstybei priklausančios įmonės veiksmai nepateisinami.

NSGK dar prieš penkerius metus konstatavo, kad lokomotyvuose naudojamos dvejopos paskirties Iževsko radijo gamykloje gamintos sistemos yra nesaugios ir turi būti pakeistos.

Tai, kad rusiškos sistemos vis dar naudojamos, paaiškėjo „Lietuvos rytui“ pranešus apie LTG paskelbtą viešąjį pirkimą dėl jų techninės priežiūros.

Tam planuojama išleisti 2,2 mln. eurų.

Buvęs premjeras S.Skvernelis mano, kad taip galėjo būti objektyvių priežasčių, kurios neleido staiga atsisakyti KLUB-U sistemų.

Bet tai, kad nuo politinių sprendimų praėjo penkeri metai, o niekas nepasikeitė, anot politiko, yra aplaidumas: „Ši įmonė turi valdybą, į kurią deleguoti ir ministerijos atstovai.

Pagaliau ir pati Susisiekimo ministerija privalo pasidomėti, ar darbai jau padaryti.“

S.Skvernelis neatmetė, kad LTG vengė išlaidų saugumui siekdami pelno ir geresnių finansinių rodiklių, bet pabrėžė, jog strateginei įmonei turėtų rūpėti ne vien pelnas.

Panašiai kalbėjo ir L.Kasčiūnas. „Nėra nauja paslaptis, kad valstybė turi įmonių, kurios neskuba atliepti nacionalinių interesų.

Todėl komitete raginome ir dar kartą raginsime atsisakyti nacionaliniam saugumui riziką keliančių sistemų.“

Pasak L.Kasčiūno, gali būti, kad LTG, skaičiuodami savo pelną, vis dėlto daugiausia dėmesio skyrė būtent jam, o ne sistemų saugumui.

Naujasis LTG verslo atsparumo vadovas Edvinas Kerza „Lietuvos ryto“ televizijai sakė, kad konkretaus termino, kada galutinai turėjo nelikti KLUB-U, esą nebuvo. Tiesa, sistemos atsisakyta esą turėjo būti anksčiau.

Kodėl nepavyko, pasak E.Kerzos, galėjo lemti įvairios priežastys, bet jos esą nesusijusios su noru taupyti saugumo sąskaita: „Greičiau sutrukdė COVID-19 ir karas Ukrainoje, nes viena alternatyvų KLUB-U yra ukrainietiškos „Impuls“ sistemos, kurios jau testuojamos mūsų lokomotyvuose.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.