L. Kasčiūnas: „Bolt“ lietuviškai ar angliškai nekalbančių vairuotojų atskyrimas nepažeidžia lygių teisių įstatymo

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkas, konservatorius Laurynas Kasčiūnas nesutinka su lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos platformai „Bolt“ išsiųsto rašto turiniu, esą pavėžėjimo paslaugų programėlės „Bolt“ sprendimas atskirti lietuviškai ar angliškai nekalbančius vairuotojus yra lygių galimybių įstatymo pažeidimas.

L.Kasčiūnas.<br>M.Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
L.Kasčiūnas.<br>M.Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
L.Kasčiūnas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
L.Kasčiūnas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
L.Kasčiūnas.<br>M. Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
L.Kasčiūnas.<br>M. Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 4, 2023, 8:50 PM, atnaujinta Sep 5, 2023, 4:05 PM

„Visai neseniai „Bolt“ sulaukė rašto iš lygių teisių kontrolierės, kad tokia naujai sukurta kategorija neva yra galimai sususijusi su lygių galimybių įstatymo pažeidimu, kuriuo remiantis, diskriminacija kalbos atžvilgiu yra draudžiama“, – feisbuke pirmadienio vakarą rašė L. Kasčiūnas.

„Nesutinku su tuo ir manau priešingai, kad toks sprendimas yra užtikrinantis klientų teises. Pavežimo paslaugas besirenkantys žmonės bent jau galės nuspėti, kokie scenarijai gali laukti kelionės metu – sulaukti pasiūlymo paskaityti Koraną, klausytis rusiškos muzikos per radiją ar tiesiog ramiai pasiekti savo tikslą“, – pridūrė jis.

Pasak NSGK pirmininko, viešojoje erdvėje pastaruoju metu pasirodė vis daugiau neigiamų atsiliepimų dėl užsieniečių iš trečiųjų šalių „nekvalifikuoto elgesio“, „nepakankamų jų lietuvių ar anglų kalbos žinių“ bei „pasitaikiusių priekabiavimo atvejų“.

„Netolimoje ateityje bus paruoštos ir priimtos Lietuvos kelių transporto kodekso pataisos, po kurių visi pavežėjimo paslaugas vykdantys asmenys privalės turėti ES išduotą vairuotojo pažymėjimą“, – akcentavo L. Kasčiūnas.

ELTA primena, kad pavėžėjimo paslaugų programėlėje „Bolt“ rugpjūčio pabaigoje atsirado nauja kategorija „Basic“.

„Tokiu būdu siekiame finansiškai motyvuoti tuos vairuotojus, kurie daugiau investuoja į transporto priemones ir jų priežiūrą, bei teikia pavėžėjimo paslaugas, atitinkančias jiems keliamus reikalavimus. Tuo pačiu vartotojai, visada ieškantys aukštesnės kokybės, turės daugiau pasirinkimų“, – Eltai sakė „Bolt“ ryšių su visuomene vadovas Mantas Čižas.

Susisiekimo ministerija spalį ketina siūlyti Seimui tobulinti Kelių transporto kodeksą ir numatyti griežtesnius reikalavimus asmenims, kurie nori dirbti taksistais arba pavežėjais. Taip siekiama mažinti šešėlį, užtikrinti geresnį keleivių aptarnavimą.

Ministerija norėtų įpareigoti taksi vairuotojus ir pavežėjus įpareigoti turėti ne trečiojoje šalyje (išskyrus Ukrainą) išduotą vairuotojo pažymėjimą, jie – įskaitant ir jau dirbančius – turėtų gauti naują, griežčiau suteikiamą veiklos leidimą.

Dabar bet kuriam vairuotojui pakanka tik dviejų metų stažo vairuojant B kategorijos transporto priemonę, dirbti gali bet kurios šalies vairuotojo pažymėjimą turintis užsienietis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kaip Lietuvos pramonė atsilieps į gynybos programas?