Bendrasis pagalbos centras mini veiklos 20-metį

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė pasveikino Bendrojo pagalbos centro (BPC) darbuotojus su 20-mečiu bei aptarė šios įstaigos pasiekimus ir iššūkius, su kuriais šiuo metu organizacija susiduria, rašoma Vidaus reikalų ministerijos pranešime spaudai.

Bendrasis pagalbos centras mini veiklos 20-metį<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Bendrasis pagalbos centras mini veiklos 20-metį<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Vidaus reikalų ministerija

Sep 26, 2023, 5:11 PM

„48 milijonai pagalbos skambučių. Tai ne tik statistika, tai žmonės, kuriems reikėjo pagalbos. Tai žmonės, kurie sunkiu momentu išgirdo palaikantį jūsų balsą ir buvo nukreipti ten, kur jiems tuo metu labiausiai reikėjo“, – renginyje sakė ministrė A. Bilotaitė.

Bendrasis pagalbos centras – viena iš vidaus reikalų sistemos įstaigų, kuria visuomenė pasitiki labiausiai ir šis pasitikėjimas pastaraisiais metais pastebimai auga. Per paskutinius 10 metų pasitikėjimas BPC išaugo net 31 procentiniu punktu.

Anot ministrės A. Bilotaitės, gerėjantis BPC vertinimas neatsitiktinis. Tai – ilgalaikio atsakingo ir nuoseklaus darbo rezultatas.

Centrui sėkmingai pavyko įgyvendinti Vyriausybės sprendimą centralizuoti pagalbos skambučius – nuo 2021 m. skubią pagalbą galima išsikviesti vieninteliu ryšio numeriu – 112. Tai buvo ilgas kelias, institucijoms pavyko sėkmingai susiderinti.

Ne visi žino, kad 112 mobilioji programėlė suteikia kurtiesiems galimybę gestų kalba susisiekti su BPC. Kurčiųjų bendruomenė tai ypatingai vertina. Esame gerosios praktikos pavyzdys užsienio šalims.

Svarbu ir tai, kad Lietuva buvo 4 valstybė pasaulyje, pradėjusi naudoti pažangiausią vietos nustatymo metodą, kai pats telefono aparatas nusistato savo buvimo vietą ir jos koordinates automatiškai išsiunčia į BPC. Tai ypač svarbu kritinės nelaimės atveju. Čia taip pat esame sektinas pavyzdys daugeliui užsienio valstybių.

Kalbėdama apie iššūkius ministrė užsiminė apie būtinybę atnaujinti ir įdiegti 5,5 mln. eurų vertės BPC informacinę sistemą.

Taip pat labai svarbu suspėti Europos Komisijai pateikti nacionalinės BPC sistemos modernizavimo veiksmų planą, kad užtikrintume dar veiksmingesnę ir tarptautinius standartus atitinkantį skubios pagalbos suteikimą.

Svarbu pažymėti, kad 112 – visos Europos bendrasis skubios pagalbos numeris.

Vieną numerį, veikiantį visuose – tiek fiksuoto, tiek mobiliojo ryšio – tinkluose, streso atveju lengviau prisiminti nei kelis. Užtenka surinkti 112, o jau skambučių operatoriai pasirūpina, kokias tarnybas reikia informuoti. Taip sutrumpėja informacijos perdavimo ir reagavimo laikas.

Skambinimas telefono numeriu 112 turi ir kitų privalumų: skambutis numeriu 112 turi pirmumo teisę tinkle – tai ypač aktualu piko metu, kai mobiliojo ryšio tinklas yra perkrautas.

Bendrasis skubios pagalbos telefono numeris 112 yra skirtas pranešti apie rengiamą, daromą ar padarytą teisės pažeidimą, staiga iškilusią grėsmę gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir iškviesti pagalbos tarnybas į įvykio vietą.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatymu, pagalbos tarnybomis laikomos policija, priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos ir greitosios medicinos pagalbos tarnyba.

2004–2006 m. BPC buvo vidaus reikalų centrinė statutinė įstaiga, tiesiogiai pavaldi Vidaus reikalų ministerijai. Nuo 2006 m. liepos BPC tapo pavaldus Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.