Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų

Lietuvoje antradienį pradėjusio veikti trumpojo humanitarinės pagalbos numerio 111 darbuotojai ir savanoriai jau sulaukė pirmųjų skambučių su pagalbos prašymais, teigia Lietuvos Raudonojo Kryžiaus (LRK) generalinė sekretorė Kristina Meidė.

Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 jau sulaukė pirmųjų pagalbos prašymų.<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Oct 17, 2023, 11:53 AM, atnaujinta Oct 17, 2023, 12:09 PM

„Stebime pirmuosius skambučius į pirmuosius žmonių prašymus ir be galo geras jausmas – matau, kad didžiuojasi visa komanda“, – antradienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė K. Meidė.

„Šiandieną jau mūsų paprašė negalią turinti šeima lovos, mūsų paprašė vieniša mama, kuri augina vaikus ir tikrai sunkiai suduria galą su galu, žieminių batų ir akinių, netikėtai atsitikus bėdai, mūsų paprašė žmogus su negalia nuvežti pakartotinei konsultacijai į gydymo įstaigą. Tai yra šio ryto skambučiai“, – akcentavo ji.

LRK atstovė neatmeta galimybės, kad skambučių skaičiui augant, gali prireikti didinti ir žmogiškuosius resursus.

„Šis numeris skirtas žmonėms, kurie susiduria su sunkumais, pažeidžiamiems žmonėms. Tai yra šeimos, turinčios negalią turintį žmogų, arba patys žmonės, turintys negalią, daugiavaikės šeimos, dėl kažkokių netikėtų aplinkybių nepritekliuje atsidūrę žmonės“, – akcentavo K. Meidė.

K. Meidė atkreipia dėmesį, kad anksčiau su humanitarinėmis problemomis susidūrę žmonės neturėdavo, kur paskambinti.

„Jeigu jūs pastebėjote, žmonės pagalbos ieškodavo kažkur viešoje erdvėje. Ir dažniausiai net ne pati šeima, kuri susiduria su bėda, o dažniausiai kaimynai, draugai ar pažįstami. Tai reiškia, mes dar turime tą gėdos jausmą prašyti pagalbos bėdai atsitikus. Tai mes norime, kad žmonės nepatirtų to nesaugumo jausmo“, – akcentavo K. Meidė.

Ji pažymėjo, kad nepriteklių patiriantys ir kritinėse situacijose atsidūrę žmonės, paskambinę numeriu 111, galės gauti ir psichologinę pagalbą.

LRK akcentuoja, kad skambutis numeriu 111 yra nemokamas, o skambučių centras yra įsikūręs Panevėžyje.

Iniciatyva padės mažinti skurdą ir socialinę atskirtį

Socialinės apsaugos ir darbo viceministro Martyno Šiurkaus teigimu, trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 padės mažinti skurdą ir socialinę atskirtį bei suteiks galimybę visuomenei padėti nelaimėje atsidūrusiems asmenims.

„Neabejoju, kad ši iniciatyva padės mažinti ir skurdą, ir socialinę atskirtį, ir suburti daugiau ir bendruomenės, ir visuomenės padėti asmenims, kurie susiduri su įvairiomis krizinėmis situacijomis“, – trumpojo pagalbos numerio pristatyme sakė jis.

Anot viceministro, šiuo numeriu galės skambinti žmonės, kurie nukentės nuo įvairių nelaimių, tokių kaip gaisro metu sudegę namai.

„Tai yra tie žmonės, kuriems pagalba reikalinga čia ir dabar, kurie atsidūrė krizinėje situacijoje labai netikėtai. Pavyzdžiui, Lietuvoje šiais metais yra įvykę virš 6 tūkst. gaisrų ir apie 100 šeimų yra netekę būsto virš galvos. Tai tokiais atvejais pagalba jiems yra labai reikalinga“, – kalbėjo M. Šiurkus.

Tokiais atvejais, kai gyventojai po gaisro lieka be namų ir neturi kur prisiglausti, skubiosios pagalbos tarnybos mažai kuo gali padėti, atkreipė dėmesį Bendrojo pagalbos centro (BPC) Parengties ir kokybės kontrolės skyriaus vadovas Liutauras Šinkūnas.

„Įvyksta labai daug nelaimių ir pagalba reikalinga tada, kai įvyksta įvykiai, kai skubiosios pagalbos tarnybos negali padėti žmonėms. Iki šiandien Lietuvoje tai buvo didelė problema, nes buvo įvairių tarnybų, įvairių numerių, kurie teikdavo pagalbą tam tikromis dienomis, tam tikroje vietoje“, – sakė BPC atstovas.

„Bendrasis pagalbos centras, sulaukdavęs tokių skambučių, nežinodavo, ką patarti žmogui, ką pasakyti, kur kreiptis. Labai džiugu, kad atsidaro numeris, kuris dirbs visą parą, visoje Lietuvos teritorijoje, ir teiks būtent tokią pagalbą“, – reziumavo L. Šinkūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.