Jūrininkai dyzelino į automobilių bakus prisipildavo iš laivų

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste dirbančių nesąžiningų jūrininkų Lietuvoje kylančios degalų kainos nejaudino – į savo automobilių bakus jie paslapčia pildavo iš laivų pavogtą dyzeliną.

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis ("Lietuvos rytas")

Jul 26, 2012, 12:36 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 8:22 PM

„Gaudavome signalų, kad iš locmanų katerių grobstomi degalai, todėl paprašėme teisėsaugininkų pagalbos. Mėnesį trukęs naktinis filmavimas parodė, kad tokios kalbos nebuvo laužtos iš piršto”, – vakar „Lietuvos rytui” pasakojo Klaipėdos valstybinio direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas.

Iš keturių įtariamųjų du jau atleisti iš darbo. Tik vienas jų pripažino savo kaltę ir pats pasiprašė atleidžiamas iš pareigų.

Locmanų kateriui paslaugas teikusios įgulos narys tvirtino, kad grobstyti degalus jį privertė sunki materialinė padėtis. Kiti darbuotojai išsisukinėja.

Grobstymo schema nebuvo sudėtinga. Klastojant įrašus laivų dienynuose buvo prirašinėjamos tariamos darbo valandos ir neva sunaudoti degalai – locmanų kateriai esą raižydavo uosto vandenis ir tuomet, kai iš tikrųjų stovėdavo prie krantinių ar plaukiodavo trumpais atstumais.

Katerių varikliams dirbant ne visu pajėgumu, degalų sunaudojama mažiau. Grobstytojai naudojosi tuo, kad tikrųjų sąnaudų, veiklos niekas tinkamai nekontroliuodavo. Tariamai sunaudotus degalus ilgapirščiai naktį iš locmanų katerių perpildavo į talpyklas ir išsiveždavo savo automobiliais.

Grobstytojus uoste sulaikę pareigūnai aptiko iš locmanų katerių nugvelbtus degalus, sukrautus keturių lengvųjų automobilių bagažinėse.

Vagių nesustabdė uostą juosiančios aukštos tvoros, terminaluose įrengtos vaizdo kameros, apsaugininkai, prie vartų tikrinantys atvykstančių ir išvykstančių automobilių bagažines, vairuotojų tapatybės dokumentus.

Kriminalistai aiškinasi, kaip grobstytojai talpyklas su degalais galėjo išsivežti iš akylai saugomos uosto teritorijos, kurioje galioja pasienio režimas.

Uosto vadovybė mano, kad degalų grobstymas buvo gerai organizuotas ir apgalvotas iš anksto. Vagišių automobiliai sustodavo krantinėje prie vieno užutėkio, kuriame švartuojasi pagalbiniai laivai. Uosto krantinėse įrengtos vaizdo stebėjimo kameros šios vietos neaprėpia.

„Galime tik spėlioti, koks buvo tikrasis degalų grobstymo mastas. Trijų uosto locmanų tarnybos katerių įgulos per parą galėjo nukniaukti 300–400 litrų dyzelino ir tarpuvartėse pardavinėti jį pigiau – už 3–4 litus.

Jei jiems tai pavykdavo padaryti, per metus galėjo susitvenkti 2 cisternos, kuriose telpa 120 tonų degalų”, – svarstė E. Gentvilas.

Uosto direkcijai degalus pagalbiniam laivynui leidžiama pirkti be akcizo mokesčio. Pernai sunaudota 600 tūkst. litrų degalų.

Nors E. Gentvilo įsakymu degalų norma šiemet sumažinta 100 tūkst. litrų, locmanų veikla nesutriko – suteiktos paslaugos visiems į Klaipėdą atplaukusiems laivams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.