Pilietiški vyrai iš policijos sulaukė ne padėkos, o nemalonumų

Trys jauni vyrai, pranešę policijai apie girtą vairuotoją ir padėję jį sulaikyti, tikina ateityje to niekada nebedarysią. Ir ne tik todėl, kad gaudant pažeidėją buvo sudaužytas jų automobilis. Jie iš policijos sulaukė ne padėkos, o nemalonumų.

Padėti policijos pareigūnams bandę klaipėdiečiai (iš kairės) T. Pocius, M. Sruogis ir A. Marcinkus jaučiasi įskaudinti.
Padėti policijos pareigūnams bandę klaipėdiečiai (iš kairės) T. Pocius, M. Sruogis ir A. Marcinkus jaučiasi įskaudinti.
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis („Lietuvos rytas“)

Mar 22, 2013, 4:54 PM, atnaujinta Mar 9, 2018, 11:53 AM

Neblaivaus vyro vairuojamo automobilio BMW gaudynės priminė įtempto siužeto filmą.

Įtartiną mašiną persekiojo net du policijos ekipažai, kuriems padėjo keistus vairuotojo manevrus kelyje pastebėję „Opel Omega” keleiviai – važiuodami įkandin jie bendravo su pareigūnais.

Policijos patruliams stabdant pažeidėją „Opel Omega” nuslydo į šalikelę ir apvirto.

Automobilis buvo sudaužytas taip, kad jo neapsimoka remontuoti, bet juo važiavę trys klaipėdiečiai liko gyvi.

Po avarijos „Opel Omega” vairuotojui prireikė medikų pagalbos.

Vyrams, nukentėjusiems sulaikant neblaivų vairuotoją, pareigūnai net nepadėkojo.

Maža to, policijos pagalbininkams dabar tenka gintis įtarimų dėl sukeltos avarinės situacijos.

Pastebėjo įtartiną BMW

Trys klaipėdiečiai, dirbantys meistrais Šilutės rajone esančioje baldų įmonėje „Germanika”, automobiliu „Opel Omega” važiavo namo.

Priekulėje jie pastebėjo įtartinai manevruojantį BMW.

„Jis važiavo priešais mus vinguriuodamas, kėlė grėsmę, atrodė, kad tuoj atsitrenks į kelkraštį.

Pamanę, kad prie vairo sėdi neblaivus vairuotojas, paskambinome bendruoju pagalbos telefonu. Atsiliepęs budėtojas liepė palaukti, o po to sujungė su kitu žmogumi.

Jis paprašė nurodyti BMW numerį ir važiuoti įkandin įtartino automobilio – sakė, kad tuoj atvyks policijos patrulių ekipažas.

Važiuodami mobiliuoju telefonu aiškinome, kur esame”, – pasakojo tą vakarą „Opel Omega” salone sėdėjęs 33 metų klaipėdietis Aras Marcinkus.

Kelyje – netikėta kliūtis

Kai BMW pasuko į Klaipėdos–Agluonėnų kelią, „Opel Omega” keleiviai pamatė iš paskos atvažiuojantį policijos automobilį su įjungtais švyturėliais.

Vyrai suprato, kad būtent šiam ekipažui jie siunčia žinias apie persekiojamą BMW. Policijos automobilis greitai artėjo.

„Opel Omega” vairavęs 25 metų klaipėdietis Marius Sruogis teigia, kad įkandin BMW važiavo laikydamasis saugaus atstumo.

Staiga vyras nustėro – kelią jam užkirto kitas policijos automobilis „Nissan”.

M. Sruogis bandė stabdyti, suko į šoną, tačiau „Opel Omega” nuslydo į šalikelę ir apvirto su visais keleiviais.

Net apvirtusiame automobilyje su pareigūnais ryšį palaikęs A. Marcinkus tvirtina, kad kelią netikėtai pastojusio „Nissan” ekipažo avarija nė kiek nesujaudino: „Jie apsisuko ir puolė vytis BMW, kurį buvo praleidę.

Išsirangę iš suniokoto „Opel Omega” nuvažiuojantiems pareigūnams šūktelėjome, kad „Nissan” ne tą automobilį blokavo.”

Sulaikė neblaivų vairuotoją

„Kito pasirinkimo nebuvo, nepasukęs į šalikelę būčiau kaktomuša rėžęsis į policijos automobilį.

Ką jie mano tamsoje šitaip stabdydami automobilius – juk rizikavo ne tik mūsų, bet ir savo gyvybe”, – kalbėjo M.Sruogis, patyręs smegenų sukrėtimą ir kaklo traumą.

Iš paskos važiavęs kitas policijos ekipažas sustojo prie apvirtusio „Opel Omega”.

Klaipėdiečiai stebėjosi „Nissan” vairuotojo manevrais, bandė išsiaiškinti, kodėl pareigūnai stabdė juos, o ne BMW, bet šie nesileido į kalbas.

Greitai avarijos vietoje pasirodė ir „Nissan”, kurio salone sėdėjo pareigūnų sulaikytas BMW vairuotojas – Gargždų gyventojas E. Pakalniškis.

Persekiotojų nuojauta, kad vyras vairavo mašiną neblaivus, pasitvirtino – jam buvo nustatytas 1,8 promilės girtumas.

Patys turėjo kviesti medikus

Pamatęs šalikelėje atsidūrusį M. Sruogio automobilį, „Nissan” vairavęs Klaipėdos rajono policijos specialistas Marius Uksas suko akis į šoną.

„Iš sudaužyto automobilio liejosi benzinas, tepalai, rūko variklis. Prašėme iškviesti greitąją pagalbą sužalotam draugui, bet pareigūnai nieko nedarė.

Teko patiems skambinti medikams”, – įvykius kelyje prisiminė dar vienas „Opel Omega” keleivis 27 metų Tadas Pocius.

Kažką pasižymėję savo užrašuose patruliai nepareikalavo, kad „Opel Omega” vairavęs M. Sruogis užpildytų kelių eismo įvykio deklaraciją.

Po valandos atvažiavęs įmonės „Velka” sunkvežimis išvežė sulamdytą „Opel Omega”, kuris yra registruotas M. Sruogio tėvo vardu.

Mėgins nustatyti kaltininkus

Kitą dieną Klaipėdos rajono policijai paskambinęs M. Sruogio tėvas sužinojo, kad sūnus su bendrakeleiviais kviečiami į apklausą.

Tyrėjas pranešė, kad per avariją labiausiai nukentėjusiam jo sūnui gresia 2000 litų bauda už Kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Ne tik M. Sruogis, bet ir jo bendrakeleiviai į apklausą atvyko įsitempę.

Išsigandę, kad tyrėjai tendencingai vertins avarijos aplinkybes, gal net mėgins ginti saviškius, klaipėdiečiai pareikalavo perduoti tyrimą Klaipėdos apskrities vyriausiajam policijos komisariatui (KAVPK).

„Kas kaltas, bus aišku, kai ištirsime visą medžiagą ir vaizdo įrašus.

Galbūt vyrai per daug įsijautė į persekiotojų vaidmenį?” – „Lietuvos rytui” kalbėjo Klaipėdos rajono policijos komisariato Kelių policijos poskyrio specialistas Vaidas Lukšas, neatmesdamas tikimybės, kad dėl apmaudžios avarijos kalti ne tik pareigūnai, bet ir kažko neįvertinęs „Opel Omega” vairuotojas.

Vadai visų aplinkybių nežino

Klaipėdos rajono policijos patrulių būrio vadas Giedrius Gumuliauskas, paklaustas, ar tą vakarą budėję jo pavaldiniai bent užsiminė, kas jiems padėjo sulaikyti neblaivų BMW vairuotoją, tepasakė: „Girdėjau kažką. Verčiau paklauskite Kelių policijos poskyrio tyrėjų – jie žinos.”

Tą dieną budėję Klaipėdos rajono policijos patruliai po trijų parų dar nebuvo pateikę raportų apie keistą avariją persekiojant girtą BMW vairuotoją.

Vakar apie šį eismo įvykį nieko negalėjo pasakyti ir KAVPK Kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis.

Beje, Klaipėdos–Agluonėnų kelyje BMW persekiojo ir vienas uostamiesčio ekipažas.

„Negaliu kalbėti, nes nežinau visų aplinkybių.

Galbūt įvyko kažkoks nesusipratimas, klaida, mes viską išsiaiškinsime.

Visuomet esame dėkingi žmonėms, kurie kelių policijai suteikia svarbios informacijos, padeda atskleisti ir sulaikyti pažeidėjus”, – tikino R. Šideikis.

Pilietinė pareiga apkarto

Kas koordinavo Kelių eismo taisyklių pažeidėjo sulaikymo operaciją, kurioje dalyvavo ne tiktai dviejų policijos komisariatų darbuotojai?

R. Šideikio teigimu, tokioms operacijoms vadovauja KAVPK Operatyvinio skyriaus pareigūnai: „Jie pasitelkia patrulių ekipažus, kurie yra arčiausiai įvykių vietos.

Sukurta bendra pajėgų valdymo sistema.”

„Lietuvos ryto” paklaustas, ar dažnai policininkai į savo operacijas įtraukia civilius asmenis ir kokios taisyklės reglamentuoja tokius jų veiksmus, R. Šideikis aiškino, kad to reikėtų paklausti operatyvinių darbuotojų – jie įvertina visas aplinkybes, galimą riziką ir tik tada nusprendžia, ar verta prašyti žmonių pagalbos.

„Kitą kartą pamatęs kelyje besiblaškančius įtartinus automobilius tikrai nieko nedarysiu.

Įsitikinome, ko verta pilietinė pareiga – galima patekti į policijos nemalonę, sulaukti grėsmingų kaltinimų.

Tegul policininkai patys gaudo ir tramdo kelių erelius”, – kalbėjo ne juokais įsižeidęs M. Sruogis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.