Dėl bausmės taksistui prireikė Konstitucinio teismo išaiškinimo

Gavo baudą ir neteko leidimo

Siekdami išsaugoti licencijas, prasižengę taksistai tikisi Konstitucinio teismo užtarimo.<br>A. Ziabkus
Siekdami išsaugoti licencijas, prasižengę taksistai tikisi Konstitucinio teismo užtarimo.<br>A. Ziabkus
Daugiau nuotraukų (1)

Alvydas Ziabkus

May 20, 2013, 1:10 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 12:41 PM

Ar ministras savo įsakymu gali patvirtinti daugiau atvejų, kada atimamas leidimas vežti keleivius taksi automobiliais, nei tai numato Kelių transporto įstatymas? Ar taip nepažeidžiamas teisės aktų viršenybės principas ir šalies Konstitucija?

Gavo baudą ir neteko leidimo

Tokie klausimai Vyriausiajam administraciniam teismui iškilo nagrinėjant palangiškio taksisto skundą, kuriuo jis prašė panaikinti kurorto savivaldybės sprendimą atimti licenciją vežti keleivius taksi automobiliu.

Palangoje dirbdamas taksistu A. Šikšnius Valstybinės mokesčių inspekcijos tikrintojams įkliuvo prieš metus, kai keleivius vežė neįjungęs taksometro ir už kelionę iš jų paėmė 10 litų.

Už šį pažeidimą vyras sumokėjo 100 litų baudą, tačiau praėjus pusei mėnesio Palangos savivaldybė už tai palangiškiui sustabdė licencijos vežti keleivius galiojimą.

Priimdama tokį sprendimą miesto valdžia rėmėsi 2011 metais gruodį susisiekimo ministro patvirtintomis Leidimų vežti keleivius lengvaisiais automobiliais taksi išdavimo taisyklėmis.

Už keleivių vežimą neįjungus taksometro, arba jei jis neįregistruotas ar techniškai netvarkingas, taisyklės numato ir leidimo vežti keleivius atėmimą, kuriuos išduoda savivaldybės.

Sprendimą apskundė teismui

A. Šikšnius nusprendė, kad už vieną nusižengimą jis buvo nubaustas du kartus ir tokį miesto valdžios sprendimą apskundė Klaipėdos apygardos administraciniam teismui.

Šis išaiškino, kad taksi vairuotojui skirta administracinė bauda bei leidimo panaikinimas negali būti laikoma dviguba bausme už tą patį pažeidimą ir palangiškio skundą atmetė.

Tačiau atkaklus vairuotojas tokį teismo sprendimą apskundė aukštesniam teismui.

A. Šikšnius įrodinėjo, kad leidimo dirbti atėmimas yra neproporcinga bausmė už vieną pažeidimą.

Panaikinus licenciją, jis netektų vienintelio pragyvenimo šaltinio, nes yra sergantis ir jo galimybės susirasti kitą darbą yra apribotos.

Šią bylą pradėjusiam nagrinėti Vyriausiajam administraciniam teismui kilo abejonės dėl leidimų panaikinimą reglamentuojančių taisyklių punkto teisėtumo.

Įsakymu praplėtė įstatymo normą

Šios taisyklės priimtos vadovaujantis Kelių transporto kodeksu, kuriame yra įtvirtintos 4 priežastys, dėl kurių panaikinamas leidimas vežti keleivius taksi automobiliais.

Tuo tarpu ministro įsakymu patvirtintose taisyklėse nurodytas platesnis leidimo panaikinimo priežasčių sąrašas. Į jį buvo įtraukti ir netvarkingo taksometro bei jo neįjungimo atvejai, tačiau šie pažeidimai nėra nurodyti įstatyme.

Be to, teismo manymu, poįstatyminis teisės aktas negali riboti Konstitucijoje įgyvendintą žmonių teisę laisvai pasirinkti darbą bei verslą.

Nustatyti esmines ūkinės veiklos sąlygas, draudimus, ribojimus ir sankcijas už atitinkamus teisės pažeidimus, pagal Konstituciją, galima tik įstatymu.

Vyriausiasis administracinis teismas nutarė sustabdyti administracinę bylą, kol Konstitucinis teismas ištirs norminio administracinio akto teisėtumą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.